Režie:
Michael WinterbottomScénář:
Frank Cottrell BoyceKamera:
Alwin H. KüchlerHudba:
Michael NymanHrají:
Peter Mullan, Milla Jovovich, Wes Bentley, Nastassja Kinski, Sarah Polley, Shirley Henderson, Julian Richings, Sean McGinley, Randy Birch, Tom McCamus (více)Obsahy(1)
Rok 1867. Před dvaceti lety prodal jistý prospektor za výhodný dílec svou manželku i dcerku jinému zlatokopovi. Nyní Daniel Dillon patří mezi velice bohaté muže, víceméně ovládá celé jedno malé městečko. Jenže právě sem zrovna přijíždějí dvě ženy, aby mu připomněly jeho minulé hříchy. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (25)
Hned po prvním flashbacku musí být literárně vzdělanému divákovi jasné, že se vlastně dívá na adaptaci Hardyho Starosty casterbridgeského, pouze přesazeného do montanských hor. Adaptace to je zajímavá, film je pro mě jednou z několika výjimek, kdy se mě více líbil snímek než jeho knižní předloha. V každém případě jsem velmi spokojen - jak s převedením Starosty casterbridgeského, tak s brilantní, přímo lahůdkovou režií, realistickou, ale zároveň inteligentně a silně romantickou atmosférou a velmi plastickými a dobře zahranými postavami. Peter Mullan vystihl hardyovskou postavu člověka, jehož dostihla jeho minulost, na jedničku. ()
Působivé westernové drama, zbavené snad všech žánrových klišé. Před minulostí nikdo neuteče a zapomenuté události náhle ožívají. Tenhle film není o střílení, je to spíše psychologické drama o svědomí, zasazené do Montanských hor. Herecky si vedou skvěle všichni přítomní, nejvíce snad Peter Mullan, Wes Bentley a Nastassja Kinská. Hlavně zde ukazuje a dokazuje, že se potatila. 75%. ()
Vykoupení z dávného hříchu se neděje okázalými řečmi, ovšem tíže viny i výčitek je pod kultivovanou tváří mocného muže i nemocné ženy jasně patrná. Výmluvná gesta (přesunutí domu) vydají za tisíce slov. Tato ústřední linie se pak váže na příjezd(y) zeměměřičů od železnice, jejíž zavedení, či naopak odklonění, může znamenat blahobyt, nebo zkázu, celého prospektorského městečka. Morální ambivalentnost příběhu podtrhují nečitelné postavy, jelikož žádná není úplně dobrá ani zlá, maximálně zatím pouze nevinná (Hope); jeho chladné, psychologické emoce však kromě nádherné sněhové krajiny rozpaluje už jen málo využitá hypnotická hudba Michaela Nymana, díky níž sahal po 4. hvězdě. ()
Rozvláčne, ploché, predvídateľné. Som veľmi veľmi sklamaná. Asi som čakala príliž. Film som si pozrela len kvôli tomu, že ako autora označili Thomasa Hardyho. Škoda jednoduchej zápletky. A nie výrazného spracovania, ktorému chýbaj náboj a uveriteľnosť. Príliž sa totiž nedala prežívať ani smrť matky ani osobná tragédia Dillona. ()
Považovat The Claim za western je prvotní chyba, které se můžete při přístupu k tomuto filmu dopustit. Tou druhou je nedát mu šanci. The Claim vypráví příběh mocného muže, kterého dostihne nemorální minulost a on je ochoten dát za nápravu vlastních životních chyb celý svůj život, vše co dokázal a vybudoval. Opravdu emotivní příběh je odvyprávěn v atipickém pojetí - flashbacky se nekontrolovaně prolínají realitou (asi tak jako myšlenky pana Dillona), film má velmi zajímavou kameru (na kterou si musíte sice chvíli zvykat, ale ve výsledku je velmi příjemná a originální - především pokud jde o perspektivu ostření jednotlivých záběrů) a vše se nese v příjemném neamerickém pojetí. Nevíc, herecké obsazení je na velmi slušné úrovni a nemohu se nezmínit o vše dokonale podtrhující podmanivé hudbě Michaela Nymana. Film, který stojí za vidění, kterému je potřeba dát trochu vlastních pocitů a myšlenek a jenž vám je plnou měrou dokáže vrátit.... ()
Galerie (49)
Photo © 2001 United Artists
Reklama