Režie:
Craig BrewerScénář:
Craig BrewerKamera:
Amy VincentHudba:
Scott BomarHrají:
Terrence Howard, Anthony Anderson, Taryn Manning, Taraji P. Henson, Ludacris, Paula Jai Parker, Isaac Hayes, DJ Qualls, Elise Neal, Juicy J, Jeff PopeObsahy(1)
Pouliční podvodník a pasák DJay v sobě objeví nadaného rapera. S pomocí starého kamaráda ze střední - Keye, talentovaného nahrávacího technika a nejrůznějších lidí ze svého memphiského okolí se rozhodne od základů změnit svůj život. DJay je memphiský pasák, který tráví většinu času přemítáním o životě ve svém zaparkovaném Chevy, na jehož zadním sedadle si to mezitím prostitutka Nola rozdává se zákazníky. Kuplířství mu zrovna moc nejde, ale protože dokáže vydělat téměř na čemkoli nebo komkoli, nedělá mu problém schrastit tolik peněz, aby udržel sebe i své tři dívky spokojené a ubytované v pronajatém domku. DJay však prožívá krizi středního věku - tiše sní o tom, že se stane uznávaným raperem. Když se od majitele místního klubu Arnela dozví, že se do města chystá raperský magnát Skinny Black, DJay se rozhodne natočit vlastní nahrávku v naději, že ji dostane až ke Skinnymu. S malou pomocí přátel a "rodiny" se mu podaří rozehrát největší partii svého života a vyburcovat všechny lidi kolem sebe. Je totiž jasným důkazem toho, že "každý musí mít svůj sen". (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (67)
.. „Víte co se říká. Každý musí mít svůj sen“. Nikterak úspěšný pasák a překupník drog, na něhož začíná doléhat krize středního věku, se rozhodne ukázat světu, jak těžce se žije v Memphisu. Takže s pomocí bývalého spolužáka nahrává demo. Jeho nadějí je Skinny Black (ten prorazil), takže nahrávku „Whoop that trick“ musí dokončit do 4. července, kdy tento rapper přijede do města. Ještě vyměnit upocený nátělník za čistý, navléknout si na krk zlatý řetěz a přesvědčit Skinnyho, aby si jeho budoucí hit . „Pasák ten má na ulici těžký život, když se snaží sehnat prachy na nájem.“ poslechl a cesta za slávou je otevřená. Hip-hop nebo co to je, je muzika, která se mi nelíbí a poetika textů „Zmlať tu čubku“ nebo „Nandej to tý šlapce“ jde taky nějak mimo mě. T. Howard jako DJay je sice velmi přesvědčivý, ale nominace na Oscara-nejlepší herec v hlavní roli? No nevím, možná jsem jenom nespravedlivá, protože film se mi nijak zvlášť nelíbil. ()
Špička v žánru. Mám sympatie k tomuhle filmu, protože popisuje příběh, který je společný všem, včetně mě, kteří makají na své hudbě, na svém rapu, ke kterému ten hustle patří taky. Když trávíte svůj čas s klávesy, mixákem a mikrofonem, denně škrábete "puzzle" na papír, snažíte se prosadit a pustíte si tenhle film, je to jakoby Vám někdo postavil zrcadlo. Zkrátka režisér moc dobře rozumí tomu "started from the bottom". Jsem rád, že tenhle film je a je skvělý. Zesnulý Isaac Hayes a Ludacris ve vedlejších rolích moc potěšili. ()
Pasák to má těžký... Pást tři "ovečky" z toho jednu těhotnou tedy mimo provoz, druhou ukřičenou a sprostě vyčítající, třetí neustále unuděnou, ...občas prodat nějaký joint, sedět v autě a vyhlížet kunčafty, přitom dokola filozofovat o životě a ještě platit činži a dluhy... zádný med! Právě ted je na čase změnit život a splnit si své sny... DJay(skvělý Terrence Howard) musí nejprve zajít za bývalým spolužákem, něco jako malým hudebním producentem, přibrat jednoho vyzáblého šikovného bělocha(chutný DJ Qualls), dát si špeka ... trochu zapojit "spolubydlící-zaměstnankyně", zapět a nahrát dobrou chytlavou hiphopově-raperskou písen...ted už stačí jen zmlátit známého a namyšleného rapera Skinnyho Blacka a zastřílet si na jeho crew, jít do chládku a pak....se slyšet v rádiu! Líbílo se mi herecké obsazení i jejich přesvědčivé výkony a proto si film může dovolit klást důraz na dialogy (Psi věděj hovno o tom co jsou narozeniny a vánoce...) a detaily (třeba jak má Nola za úkol při nahrávání písně vypínat šumící větrát a tváří se při tom sympaticky důležitě). Jen mám pocit, že stále blíže konci se z příhěhu trochu vytrácí realističnost....ale nakonec proč ne? Sentiment je k velké story zapotřebí! 75%. ()
Nevěděla jsem, že existuje popová verze rapu. Právě ten totiž hrdinové, kteří si urputně chtějí splnit svůj sen, dělají. Snímek je podivuhodně nevyrovnaný, některé scény jsou překvapivě otevřené (pasák vyhazující prostitutku z domu nebo zpověď ve vězení), jiné zoufale podbízivě (vnucování nahrávky někomu, kdo ji ocení, mladičká prostitutka najednou se bouřící proti tomu, že je platidlem). ___ Hlavní hrdina je drsný pasák s měkkým srdcem (patrně), legrační když si navlékne absurdně velký řetěz, nebo když si načesává vlasy zpod natáček, ale přesto si sní svůj americký sen a je pro něj ochoten udělat téměř cokoliv. Co mě na jinak nepříliš atraktivním filmu zaujalo, byla pozice žen. Buď jsou absolutně oddané (věřící spořádaná manželka a dvě vzorné prostitutky) nebo děsné mrchy (prostitutka, která si troufne po svém pasákovi něco chtít). Ostatně, hlavní „hit“ popových raperů o vztahu k ženám dost vypovídá. ___ Jednoznačný výsledek snímku je pro mě poučení: rapery nebrat! A to ani ty popové. ()
Hustle and Flow mě nezklamal. Přiznám se, že jsem zhřešil a četl nějaké recenze už před filmem, takže se mi pouze potvrdilo, že se jedná o dobrý film. Příběh o tom, že je třeba jít za svým snem i v tom nejneutěšenějším prostředí. Musím pochválit herce, Terrence Howard znovu potvrdil, že patří k špičkovým hercům, DJ Qualls dostal konečně důstojnou roli, která ho neshazuje a klobouk dolů před Anthony Andersonem. Můj oblíbený "sladký méďa" dostal snad poprvé nekomediální roli a popral se s ní na výbornou, co potvrzuje i Taraji Henson, která, i když se to z počátku nezdá, hraje ve filmu klíčovou postavu. A jako třešňa na dortu, zmlácený Ludacris :). ()
Galerie (18)
Zajímavosti (6)
- Film byl financován J.Singletonem. (Pumiiix)
- Skupina "Three 6 Mafia" obdržala za titulnú skladbu "It's Hard Out Here for a Pimp" Oscara ako vôbec prvá hip-hopová skupina v histórii. (Ludo444)
- Terrence Howard udělal během dvou a půl let v Memphisu, rozhory se 123 pasáky a 78 prostitutkami. Sám hraje ve filmu totiž hlavní postavu pasáka. (Pumiiix)
Reklama