Obsahy(2)
V Paříži, miluji Tě se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří Paříži, mliuji Tě... (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (646)
Velmi příjemný zážitek, vyladěný především na vlnu pohodové melancholie a milostných záchvěvů. Pokud si odmyslím opravdu pitomou a nesourodou Doylovu Porte de Choisy a situace, kdy si autoři kraťas zaměnili s lacinou kýčovitou agitkou (především Quais de Seine), jsou tu samé více či méně kvalitní a zajímavé malé příběhy, z nichž o hlavu vyčnívá francouzsky šaramantní Sylvain Chomet (tak má vypadat osobitost na ploše několika minut) a fantastický Payneův kraťas, který očima cizinky řekne o Paříži více než většina předchozích povídek dohromady. Osobně mě velice potěšila i Nataliho vampýří blbina, Coenovic tradiční humoreska s "donnyovatým" Buscemim, minimalisticky sugestivní Loin de 16éme a řemeslně výborní (i když obsahově trochu chatrnější) Tykwer s Cuarónem. ()
Miniatúrne príbehy variujúce lásku na mnoho podôb v uliciach, kaviarňach a domovoch Paríža, mesta láske zasvätenému. Vďaka úspornej stopáži sa priemerné poviedky pomerne rýchlo vytratia z pamäte, takže každý si môže vybrať z nadpriemerného zvyšku osobných favoritov. Minimalistickú majstrovkú skratku podľa mňa dosiahli Coenovské trampoty amerického turistu v metre,zamyslenie Waltera Sallesa a Daniely Thomasovej nad údelom matky: au-pairky, či Tykwerova poviedka o peripetiách vzťahu slepého chlapca k presvedčivo skúšajúcej herečke. Ideálne kino pre tých, ktorým láska nie je ľahostajná. ()
Horko těžko věřím, že se tímhle dílkem pokusili vzdát jednotliví tvůrci hold Paříži. Ač jsem se z ní včera vrátila, její atmosféru jsem z tohohle filmu cítila jen poskrovnu, spíš mi přišlo, že spousta ze zúčastněných režisérů do Paříže jela čistě jen proto, aby se natočila ta jejich pětiminutovka a pak zase rychle domů, hlavně žádný zdržování. Nějak mi unikla i pointa většiny povídek, to už lépe dopadla Abeceda smrti, v níž tvůrci dokázali z podmínky "natoč horor, který se bude vztahovat k určitému písmenu" vytěžit daleko víc, než ti, jejichž podmínkou byla "romantická Paříž". Allen vzdal se svou Půlnocí této metropoli daleko větší poctu, u níž mi alespoň nad tou Paříží nejednou zaplesalo srdce. Tahle rádoby pocta však vyšumí do ztracena raz dva a rozhodně z ní nemám nějaký láskyplný pocit. 40% ()
║Rozpočet $13miliónov║Tržby USA $4,899,278║Tržby Celosvetovo $17,335,978║ Mozaika ľudských osudov odohrávajúca sa v uliciach Paríža, v réžii tých najrôznejších režisérov z celého sveta, kde každý v krátkom shote(okolo 5min) podáva nejaký ten ľudský príbeh z tohto známeho mesta. Krátke príbehy su rôznorodé, od tých veselších, čo majú aj tendenciu pobaviť a príbehovo aj niečo zmysluplné priniesť, prídu na radu aj trošku vážnejšie, prípadne aj také čo vyznejú takmer do prázdna, takže celý tento projekt ma kolísavú kvalitu ale z väčšej časti našťastie dokáže zaujať a priniesť určité príbehové osvieženie od všednej čisto komerčnej produkcie. /70%/ ()
Galerie (37)
Zajímavosti (8)
- V šiestej poviedke ("Porte de Choisy" - Christopher Doyle) sa na fotografiách v kaderníckom salóne viackrát objaví Amélia z filmu Amélia z Monmartru (2001). (sad47)
- Původní záměr byl natočit rovných dvacet povídek. Každá by se přitom odehrávala v jednom z dvaceti pařížských obvodů. Sice to tak bylo i zrealizováno, ale pro finální sestřih byly vynechány dvě povídky představující XV. a XI. obvod čili se od záměru odstoupilo. (DaViD´82)
- Povídka 'Parc Monceau' od Alfonso Cuaróna byla natočena jako jeden nepřetržitý záběr. (DaViD´82)
Osmnáct povídek, střídající své kvality, se mnou rozehrály neuvěřitelný kolotoč emocí. Některé nudily k smrti, jiné dokonale bavily a ty zbylé mě roztrhaly na kusy. Můj souhrn jednotlivých povídek. Vysoce pravděpodobné spoilery!!!! Příběh 1. Montmartre (Bruno Podalydès): Příběh o muži, jež smutní nad tím, že je stále sám. Poté se ale, díky neštěstí procházející dámy, štěstí na něj obrátí. - 50% Příběh 2. Quais de Seine (Gurinder Chadha): Setkání dvou mladých lidí, mladíka mající za kamarády voly a muslimky pyšnící se svou vírou. Aneb jak prvním pohledem najít zalíbení. – 70% Příběh 3. Le Marais (Gus van Sant): Znáte ten pocit, že někde máte svou spřízněnou duši? Co když ji najdete, ale ona Vám nerozumí? – 60% Příběh 4. Tuileries (Joel a Ethan Coen): První filmový počin bratrů Coenových, který mě vysoce nadchl. Steve Buscemi v roli amerického turisty, který kromě krásných pařížských památek pozná, jak dokáží francouzští milenci žárlit. - 80% Příběh 5. Loin du 16éme (Walter Salles a Daniela Thomas): Tvrdý příběh mladé ženy, které den co den odváží své miminko do jeslí, aby jako chůva jela hlídat cizí. Ukolébavka jež dítě uspí a mě rozpláče. – 80% Příběh 6. Porte de Choisy (Christopher Doyle): Absolutně jsem nepochopila, co tím chtěl básník říci. Bohužel ani nechci :o( – 10% Příběh 7. Bastille (Isabel Coixet): Jen paní Smrt dokáže v člověku probudit umírající city a ve mně moře smutku. – 75% Příběh 8. Place des Victoires (Nobuhiro Suwa): Poslední rozloučení matky se synem mě naprosto umlčelo. – 80% Příběh 9. Tour Eiffel (Sylvain Chomet): Mimická skladba mému srdci nejbližší. Mim oživující ulice Paříže byl zatčen za obtěžování okolí. Nebyl, ale sám. Z trestu se najednou vyklubal osud. Dokonalost. – 100% Příběh 10. Parc Monceau (Alfonso Cuarón): Příběh natočený na jediný záběr nám přinesl jednoduchou avšak milou pointu. – 80% Příběh 11. Quartier des Enfants Rouges (Olivier Assayas): Příhoda, pro mě osobně lehce nepochopitelný, o dealerovi a jeho zákaznici. Vzájemná náklonnost vs. profesní vztah? – 60 % Příběh 12. Place des fêtes (Oliver Schmitz): Dech beroucí příběh o černochovi, který v jediný den vyznal lásku a zemřel. – 90% Příběh 13. Pigalle (Richard LaGravenese): S tímto příběhem mám jisté problémy v pochopení. V počátku se seznámíme s postarším manželským párem, kteří se snaží oživit svůj vztah a vypadá, že se to i přes malé karamboly podařilo. Ale v závěru nás kamera odkáže na plakát dvou herců a jejich poslední představení. Jsem z toho zmatená :o( – ? % Příběh 14. Quartier de la Madeleine (Vincenzo Natali): Upírská lovestory přinášející nejednu zábavnou minutu. :o) – 80% Příběh 15. Père-Lachaise (Wes Craven): Důkaz toho, že Oscar Wilde opravdu ovlivňuje lidi ve velké míře i po smrti. – 70% Příběh 16. Faubourg Saint-Denis (Tom Tykwer): Nejkrásnější povídka celého filmu. Příběh slepého chlapce, který si zavzpomíná na chvíle se svou dívkou, kterou poté „uvidí“! Ach! – 100% Příběh 17. Quartier Latin (Gérard Depardieu a Frédéric Auburtin): Příjemná konverzace se sarkastickém nádechem poskytující klid nejen v jejich duši. :o) – 65% 18. 14e arrondissement (Alexander Payne): Konec jak se patří. Ze splnění tajného přání se vyklube poznání sama sebe. – 85%. () (méně) (více)