Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

Radko 

všechny recenze uživatele

Problémy skvele zabezpečených rodín Ameriky vždy dojímajú. Perfektný veľký barák, rodina, záhrada aj so záhradníkom, v dome slúžka. Žena pracovať nemusí, stará sa o rodinu, ktorú živí tatino. Všetko zabezpečené na úrovni strednej triedy tých čias (dnes by sa jednalo o vysoký nadštandard). Takže ostávajú problémy vzťahové - ocinko má rád iných mužov, žene je z toho nanič a pochopí ju jedine záhradník. No ten je čierny. Z toho je iný veľký problém. Americké malomesto tých čias totiž neznáša integráciu rás. Tézovité až hrôza, kostýmy sú pekné, no príbeh je našitý práve na tie problémy, ktoré sa furt riešia: homosexualita, segragácia, integrácia, nenávisť malomesta a tak. Trefný komentár: dobytek. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Námět: on tajně podvádí svou ženu s jiným mužem, ona si v době padesátých let dost dobře rozumí s "negry". Tohleto slibuje zajímavou zápletku. Jenomže. Jenomže je to celé strašná nuda. Nudná režie, nudné herecké výkony, skoro žádné emoce. Celé je to zasycené hezkými barvamy. Kamera se povedla. To jo. Ale to je asi tak jediný klad filmu - hezká retro stylizace. Scénář sliboval mnohem víc než jsem nakonec v hotovém filmu dostal. První zápletka nevěrného muže nestojí za nic. Celou dobu všichni dělají jako že se nic neděje. Až teprve deset minut před koncem se muž v jediné jakžtakž dramatické scéně rozhodne že takhle dál nemůže žít a chce se rozvést. Druhá zápletka - téma rasové nesnášenlivosti je na tom uplně stejně. Absolutně sterilní nuda. Probíhá to stále asi takto: několik ženských se mezi řečí zmíní že negři jsou problém a hned na to se zeptá kamarádek co včera vařili. Samozřejmě tohle píši už s nadsázkou. Ale nějak tak to probíhá. Celkově absolutně zbytečný nudný film o tématech ze kterých se dalo vytřískat mnohem více a hlavně byly mnohokrát mnohem lépe natočené. herdcké výkony všech zůčastněných jsou ospalé a nudné jako celý film. ()

Reklama

Suzana 

všechny recenze uživatele

Zlatá padesátá. Krásná auta, nablýskané hospodyně a jejich ještě nablýskanější domácnosti. Pod tím vším maloměšťácká omezenost, rasismus a předsudky. Bohužel, film jaksi plně nevyužívá možností, které daná doma a dané téma nabízí a chvílemi mám pocit, že jde o jakési povrchní nakouknutí na problém. Ale to díky přesvědčivé Julianne ani tak nevadí, pokud si pouze chcete užít smutný film o nenaplněné lásce v podzimních barvách. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Julianne Moore v melodramatu o výbuchu rodinného krbu. Ocenění: Oscar '02 - nominace: hlavní herečka (J. Moore), kamera, hudba, původní scénář Zlaté glóby - nominace: hudba, vedlejší herec (D. Quaid), herečka v dramatu (J. Moore), scénář FF Benátky - cena diváků pro herečku (J. Moore), herečka (J. Moore), cena SIGNIS - čestné uznání, nominace na Zlatého lva Black Reel Awards - vedlejší herec (D. Haysbert) Boston Society of Film Critics Awards - kamera Broadcast Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore) Chicago Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore), kamera, režie, hudba, film, vedlejší herec (D. Quaid) Chlotrudis Awards - kamera, režie, film, vedlejší herečka (P. Clarkson zároveň s E. Mortimer za film krásní & úžasní), cena diváků pro herečku (J. Moore) Dallas-Fort Worth Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore), kamera Florida Film Critics Circle Awards - herečka (J. Moore), kamera Independent Spirit Awards - kamera, režie, film, hlavní herečka (J. Moore), vedlejší herec (D. Quaid) Kansas City Film Critics Circle Awards - herečka (J. Moore) London Critics Circle Film Awards - herečka roku (J. Moore) Los Angeles Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore také za film Hodiny), kamera, hudba National Board of Review - herečka (J. Moore) New York Film Critics Circle Awards - kamera, režie, film, vedlejší herec (D. Quaid), vedlejší herečka (P. Clarkson) Phoenix Film Critics Society Awards - hlavní herečka (J. Moore), režie, hudba, původní scénář San Diego Film Critics Society Awards - herečka (J. Moore), film San Francisco Film Critics Circle - režie Satellite Awards - režie, film (drama), vedlejší herečka v dramatu (P. Clarkson) Seattle Film Critics Awards - herečka (J. Moore), kamera, režie, hudba, film, původní scénář Toronto Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore) Vancouver Film Critics Circle - herečka (J. Moore) Washington DC Area Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore), vedlejší herec (D. Haysbert). .... Scénář : Todd Haynes. Kamera : Edward Lachman. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Tomuhle filmu jde na prvni pohled o jedno - vystylovat se do co nejhezci retro mody. Titulky, auta, obleceni, ucesy, sety, ze vseho to vylozene krici - RETRO. Vsechno v pekne podzimni prirode a za doprovodu posledniho soundtracku Elmera Bernsteina. A k cemu povede ta nadhera? Aby nam tvurce sdelil podprumernou, nudnou a nezajimavou gay story. Ani jsem se nemusel divat na wiki, aby mi bylo po nekolika minutach filmu jasne, ze reziser filmu bude dalsi z tech mentalne narusenych buzen, ktere maji neodkladnou potrebu svou teplost cpat do filmu a uprimne, uz me to leze krkem. 2/10 ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Julianne Moore bola počas natáčania filmu tehotná, čakala svoje druhé dieťa. (Fabrinka)
  • Film využívá nostalgické mechanismy vybroušeného dobového melodramatu a zpochybňuje typickou sangvinickou povahu tohoto žánru ve snaze vyzdvihnout ústřední konflikty hlavních postav, Cathy (Julianne Moore) a Franka (Dennis Quaid) Whitakerových, a zároveň nabourává zdravý obraz amerického života v tomto období, který je v americké kultuře obvykle romantizován. Haynes používá tyto a další taktiky, jako je osvětlení a hudba, aby zdůraznil tyto klíčové události a nejen posunul děj příběhu, ale vytvořil pro diváky smyslový zážitek, který je ukolébá a zdánlivě zobrazuje idealizovanou verzi života americké rodiny na předměstí 50. let, ale ukáže se, že tomu tak zdaleka není. (classic)

Reklama

Reklama