Režie:
Rose TrocheScénář:
A.M. HomesKamera:
Enrique ChediakHudba:
Barb MorrisonHrají:
Glenn Close, Dermot Mulroney, Jessica Campbell, Patricia Clarkson, Joshua Jackson, Moira Kelly, Robert Klein, Timothy Olyphant, Mary Kay Place (více)Obsahy(1)
V tomto filmu sledujeme osudy čtyř rodin z předměstí, které se musí vyrovnat s různými životními problémy a těžkostmi. Život Esther Goldové (Closeová) se točí jen okolo nemocného syna, Jim Train (Mulroney) prožívá zmatky, když ho v práci přeskočí a není povýšen, rodina Annette Jenningsové (Clarksonová) se plete do jejího rozvodu a Helen Christiansonová (Placeová) musí konečně něco udělat se svým životem. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Zajímavá skládačka životních osudů čtyř středostavovských rodin z předměstí amerického města. Kladem je vynikající obsazení s plnokrevnými hereckými výkony, zejména Patricia Clarkson a Glenn Close si zaslouží absolutní uznání, ony vůbec ženské postavy jsou lépe napsané a na režii je poznat ženská ruka. Zpočátku dělalo trošku problém vyznat se v množství postav a přiřadit je ke správné rodince, orientaci znesnadňuje i rychlý střih, který střídá jak hrdiny, tak místo děje, a to někdy poněkud samoúčelně. Problém je i v počtu psychických problémů a životních karambolů hrdinů filmu, je přece jen znát určitá účelost scénáře. Na druhou stranu, řada scén a mikropříběhů má svou psychologickou sílu a vypovídá o krizi americké střední třídy současnosti. Celkový dojem: 75 %. ()
Jeden z dalších filmů z ranku "jsme všichni v hajzlu, ale dojdeme smíření". Nemyslím to ani nijak negativně, prostě to tak je. Místní "neighbourhood", rodiny žijící v sousedství, jejich příběh vyjasňující se v průběhu děje, důvody, vzpomínky, příčiny, pocity, to se nám tak nějak pomalu osvětluje, až holá fakta okolo jedné autonehody vyplují na povrch. No a pak přijde fáze uvolnění a konec. Nezávislá tvorba už to má takhle asi v popisu práce, málokdo se odchýlí z trasy. Tohle je přesně podle receptu. Naděje přesto umírá poslední...60% Text distributora je sice popisný, ale jinak úplně mimo. ()
Príliš veľa tém na jeden film, slabšiu polovicu z nich vypustiť a bolo by to super. Máme tu matku starajúcu sa o syna v kóme, súťaž o auto, právnika s krízou identity, podivný únos dievčaťa o ktorom si únosca myslí, že je chlapec, oboznamovanie sa detí so sexualitou, chlapec zamilovaný do Bárbiny, porozvodové problémy... a ešte pár ďalších. Menej je niekedy viac. ()
Byl v tom pěknej zmatek, nevěděl jsem kdo s kým. Ten, kdo nechce vědět děj, ať si tohle dál nečte. Chci totiž nastínit, jak moc zamotané to bylo: Matka, co chce v soutěži (při které jí pomáhá právník, kterýho přeskočili v práci s povýšením a tudíž ho všechno sere), vyhrát auto, se stará o syna, kterej je v komatu, kam se dostal při havárce, kdy se málem srazil se svou ségrou v autě, když jela dom po šukačcce se svým sousedem, jehož brácha je úchyl na panenky a matka málem zahne a její kámoška je jiná sousedka, co pařila s tím klukem v komatu a její dceru teď unese kluk, co byl v autě při havárce s ním a vyhanrazuje si ní svýho mrtvýho bráchu. A všichni sou to svoji sousedi a motá se do toho minulost a všechno. Slabej odvar Americké krásy. ()
Poměrně složitá a překombinovaná propojenost osudů čtyř rodin mě občas rozesmála, ale na druhou stranu se režisérce podařilo rozprostřít do těch dvou hodin velké, ale přehledné množství postav. Obyčejně se u filmů ztrácím v přívalu osudů, ale tady je to udělané tak, že po dvaceti minutách jsem měl přesně jasno, kdo ke komu patří... Navíc sem jistým způsobem ty postavy chápal (jejich jednání a motivace) a trochu jsem se s většinou ztotožnil... ()
Galerie (14)
Zajímavosti (1)
- Kristen Stewart v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
Reklama