Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 2005 natočil režisér Petr Nikolaev film o lásce, přátelství, smrti a naději. Vznikl podle námětu povídky "Štěstí" a následného scénáře spisovatele, scenáristy, dramatika a básníka Jiřího Stránského. Jádrem je milostný příběh letmého setkání dvou mladých lidí zavřených v padesátých letech v komunistické věznici. Hlavní hrdina Luboš (J. Doubrava) náhodně zahlédne dívku Danu (T. Pauhofová), do které se zamiluje. Dana jeho cit opětuje a jejich láska je o to závratnější, oč nemožnější je ji v tomto prostředí naplnit. Pomáhá jim v tom i soudržnost vězňů, která mnoha lidem umožnila tuto smutnou dobu důstojně přežít. Příběh na pozadí perzekuce a neustálé přítomnosti smrti podává důkaz o odvěké vlastnosti mládí, které se vzpírá každé zrůdné teorii a stále znovu se vztahuje k ideálu života bez kompromisů, otupělosti a bezpráví... Padesátá léta minulého století jsou pro řadu z nás již jen pouhou historií, paměť o jejich podobě by však neměla nikdy z naší mysli vymizet. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Nedomyslená väzenská romanca z prostredia komunistického kriminálu 50.-tych rokov. Režisér Petr Nikolajev by si mal asi viacej naštudovať historické fakty skôr ako sa pustí do podobného projektu. Silne pochybujem o logickej vierohodnosti scenára. Otrasné sú aj herecké výkony. Jakub Doubrava v hlavnej mužskej úlohe je nemožný. Úplné herecké drevo. Trapne prehrávajúca šereda Táňa Pauhofová v roli jeho partnerky aspoň ochotne ukázala tie svoje miniatúrne prsia. Nijak nevynikli ani treťoligoví českí herci vo vedľajších úlohách. Pavla Zedníčka, bez kartáča pod nosom, som skoro ani nespoznal. Staré fosílie Pavel Landovský a Josef Somr sú čím starší tým horší. No za snahu a euforické (ale herecky aj tak nepresvedčivé) zvolanie hlavného hrdinu: "Komunisti jsou zločineckí svině!", dávam dve hviezdičky. ** ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Bohužel mě snímek vůbec neoslovil tak, jak by měl - přišlo mi, že vidím jedno klišé za druhým a onen romantický vztah hlavních postav mi byl srdečně lhostejný. Možná to byla jen má vlastní chyba (třeba jsem neměla "tu správnou" náladu), ovšem nemohla jsem si pomoct - klišé, klišé, klišé. Co mě však mile překvapilo, byla ona schizofrenní "industriální" hudba - pro mě rozhodně nejlepší složka filmu. ()

Reklama

sheilla 

všechny recenze uživatele

Zajimave tema na film, ale nedokazu si pomoci. Si myslim, ze takhle to v lagrech v 50. letech rozhodne nevypadalo. Maso pro psa, jahody pro deti, svacina v autobuse..... Mi pripadalo spis, jako kdyz se jede na detsky tabor. Pro me to byla vcelku nudna podivana, chybela tomu urcita dramaticnost, vzdyt v lagru se muze prihodit tolik veci. A i presto, ze je tam zobrazena poprava, tak ve mne to nevyvolalo zadnou zpetnou emoticni reakci. Jednoduse receno, chybela tomu stava. Jedno ale musim pochvalit a to je vykon Pavla Zednicka, po dlouhe dobe mile prekvapeni. ()

panmroz 

všechny recenze uživatele

Takovej zdrobnělej Shawshank, občas šustící papírovou předlohou (postava Josefa Somra nebo Petra Vacka se v cele s hlavním hrdinou potkají právě tak na jednu větu, která má zřejmě postavu ztypizovat nebo tak něco), přelidněná príma lidičkama (prakticky pouze jeden padouch prokurátorská a jeden padouch bachařská), ale tím možná příjemně soustředěná a zúžená hlavní linka "o hledání kousku nebu." Jakub Doubrava je neuvěřitelně, až pierotovsky, fotogenickej, Táňa Paufová je ztělesnění roztomilosti, hudba nezní celým filmem, a když zní, tak je to fajn. Příjemné. Nikterak ambiciózní, ale příjemné. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Luboš (Jakub Doubrava) je odsouzen za vlastizradu ke dvanácti letům vězení v přísně střežené věznici. Svojí vstřícností i naivitou si i za zdmi věznice dokáže najít přátele, kteří mu pomáhají najít lepší umístění. A také krásnou Danu, kterou jednoho dne zahlédne, a od tohoto okamžiku se do ní bezhlavě zamiluje. Tajné psaníčka, pohledy a výjimečně i dotek, to je vše s čím se musí Luboš smířit. Ale třeba se jednoho dne jeho citům dostane naplnění?... Film mi hodně připomínal Škvoreckého Černé barony. Možná to bylo zasazením do stejné doby, a nebo jen tím, že hlavní postava (zde teda pár), a její vlastní příběh je trochu upozaděn, a naopak se do popředí dostávají minipříběhy spousty vedlejších postav - a v podání spousty velkých hereckých jmen (Pavel Landovský, Vladimír Javorský, Ondřej Vetchý, Pavel Zedníček či Josef Somr). Samotný příběh lásky mezi muklem Lubošem a krásnou Danou (Táňa Pauhofová) je sice trochu naivní (všichni spoluvězni a vlastně i dozorci jim pomáhají), ale přesto skvěle brnká na romantickou divákovu duši a depresivní prostředí tomu jen napomáhá. Rozhodně tento film řadím k těm povedenějším z české kinematografie... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • Když Táňa Pauhofová popisovala, jak se styděla ve své první odhalené scéně ve filmu, nemluvila pravdu. Ve skutečnosti měla odhalenou scénu hned ve svém debutu Kruté radosti (2002). (hippyman)
  • I když jde ze střechy věznice vidět panorama Prahy, pro potřeby natáčení si Petr Nikolaev vybral nevyužívanou věznici v Mladé Boleslavi. (Lucas87)

Reklama

Reklama