Režie:
Per FlyHudba:
Halfdan E.Hrají:
Jesper Christensen, Pernilla August, Beate Bille, Charlotte Fich, Thomas Voss, Michael Moritzen, Vivian Nielsen, Mads Wille, Jan Meyer, Jesper Hyldegaard (více)Obsahy(2)
Dvaapadesátiletý Carsten (Jesper Christensen) je populárním a velmi respektovaným středoškolským učitelem. Je ženatý s Ninou (Pernille August) a mají spolu syna Tobiase. Carsten se zaplete s bývalou studentkou Pil (Beate Bille), která sympatizuje s extrémní levicí. Jedné noci se Pil zúčastní výtržností, které nedopadnou dobře a je při nich zabit policista. Pil a další dva aktivisté jsou uvězněni. Carstenova aférka se prozradí a on opouští svou zaskočenou ženu Ninu, aby mohl všemi prostředky pomáhat Pil. Za nimi zůstává jeden mrtvý policista, dvě zničené rodiny a vina, která se začíná pomalu, ale jistě zvětšovat. (Skandinávský dům) (oficiální text distributora)
(více)Recenze (36)
Nemôžeme len tak nečinne sedieť, musíme niečo urobiť. No tak zabime policajta! Moc sa mi nechce veriť tomu, že sú v base traja vinníci a nakoniec ich pustia na slobodu. Žeby policajti nezatlačili na nich troškou psychológie, jeden z nich by nepustil do gatí a všetko bonzol.No čo už. Možné je asi všetko. ()
Skvěle napsaný příběh o tom, že spoluvina se někdy nese hůře než vina samotného viníka. Vrah měl pro svůj čin důvod, třeba pochybnou, ale motivaci. Svědomí dodatečného spoluviníka je zatíženo, aniž mu byl poskytnut ekvivalent; utrpení je tím větší a odsudek okolí bolestnější. Drama přesně a neúhybně sleduje svůj záměr sdělit, co mají autoři na srdci. Významně jim napomáhá hlavní herec, kterého jsem doposud neznal, ale který je naprosto uvěřitelný. ()
Zabití není zábavný a už vůbec ne příjemný film. Je chladný a tak nějak seversky strohý. Vlastně není ani bůhvíjak skvěle natočený, herecké výkony nebo režie nejsou tím, čím by se tenhle kousek zapsal do filmových análů. Na scénáři se taky ještě dalo zapracovat, umím si představit, že tohle téma šlo zpracovat do větší hloubky. Na druhé straně je Zabití tematicky hodně působivé drama jako konfrontace viny, odpovědnosti a ideálů. Snímek kombinuje jednak motiv typické krize muže středního věku, který hledá únik od vyhasínajícího manželského vztahu k mladé atraktivní dívce, jednak motiv politické angažovanosti, kdy společenský protest a provokace vede k úmrtí zasahujícího policisty. Ukáže se, že odpovědnost za spásu světa se ještě nemusí rovnat odpovědnosti za vlastní činy a selhání. Celkový dojem: 75 %. Měl jsem trochu problém se ztotožněním s jednáním filmových postav - ani ne tak s hlavním hrdinou a jeho vyvolenou, jako spíš s jejich okolím. Nešetrně odkopnutá manželka a podobně odstrčený přítel projevují až příliš velkou shovívavost k sobci, který svým citům podřizuje všechno. ()
Kde se to v těch dánech bere? Další ze série filmů, kde se snad odehraje ten nejhorší možnej scénář a když se k tomu přidá výborná hudba a výborné herecké výkony, tak je to prostě skvělá podívaná. I když je film depresivní a ponurej(jak to u dánskejch filmů bejvá), tak se prostě musí líbit. Nevidíte žádný trapný americký happyendy nebo přeslazený láskyplný kecy. Tohle je prostě drama! ()
Příběh o rozpadu jedné dánské rodiny. Muž ve středních letech se zamiluje do studentky a politické aktivistky. Ta při jedné akci zabije policistu. Její milenec jí chce pomoci a stále víc bere její vinu na sebe. I za cenu rozpadu vlastní rodiny. Jejich vztah však je zatěžkán zločinem, a proto dlouho nevydrží. A zdá se, že jediné, co je může zachránit, je pravda. ()
Galerie (14)
Photo © Zentropa Entertainments
Reklama