Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (267)
Ten film mohol byť pokojne čiernobiely. Také čiernobiele v ňom boli aj postavy. Je pochopiteľné, že ťažká a nebezpečná práca v špinavom prostredí sa prejaví na štruktúre pracovníkov, ich správaní sa a vzájomných vzťahoch. Inak vyzerá obťažovanie v kancelárii a inak v povrchovom lome. Ale tam i tam musia existovať hranice tolerovateľného. A tie nie sú naveky určené, ale vytvárajú sa a menia v čase a pričinením jednotlivcov, ktorí majú odvahu vystúpiť z davu. Vychádzajúc iba z názvu som očakával príbeh. Dočkal som sa striktného rozdelenia osôb podľa ich rodovej príslušnosti. Dokonca aj otec a syn patrili v dvoch tretinách filmu k tým "zlým" mužom. Ale to bolo spolu s hlučnou a trochu nenáležitou hudbou asi jediné, čo mi prekážalo. Neviem prečo pri filmoch s ekologickou, emancipačnou alebo rasovou problematikou musia byť tieto témy nosnými a nenechajú ich pôsobiť na pozadí príbehu. Dosahuje sa tým často opačný účinok, než bolo zamýšľané. Tušil som, že s mojou angličtinou to nie je žiadna sláva a preklad North Country ako Jej prípad mi to iba potvrdil. ()
Špičkové drama, které jsem si zbytečně odpíral déle než půl roku (já prostě tenhle druh filmů k smrti nenávidim). Výborně napsané, brilantně zahrané (tolik skvělých výkonů najednou se jen tak nevidí) a hlavně téměř mistrovsky zrežírované (Pána velryb jsem kdysi taky z bezpečnostních důvodů minul obrovským obloukem a teď to vypadá, že si ho snad i seženu). ()
Ano, tak tomu se říká emancipace, jít pracovat do dolů (tímhle vždycky argumentuji, když jsem nařčena z feminismu, že takhle si to představuji). Bohužel tohle dílo diskriminaci neřeší, tedy zaměstnaneckou, platovou ... Hrdinka tohohle filmu jde pracovat do dolů z ryze praktického důvodu, jen aby dostala vyšší výdělek, protože se nachází v tísnivé sociální situaci, ne proto, aby ukázala, že na to prostě má. Nu což v roce 1989, uznávám, to je dost pokrokové až odvážné. Film se stáčí jiným směrem ... snaží se řešit sexuální obtěžování (nebo snad sexuálně zabarvenou šikanu) na pracovišti, což je určitě úmysl vznešený, nicméně v podání tohohle dílka však čistě průměrný. Nedočkáme se vypjatých psychologických scén, nýbrž sledu dojemně ohraných situací, které jsou sice pěkně odehrané (překvapivě silnou hereckou sestavou), ve výsledku je však film jen utahaně bezobsažný. Je to dáno tím, že se snaží být až příliš vstřícný, není na pochopení v podstatě vůbec náročný, nesnaží se osvětlit precedent, který si hornice vysoudily. Je to jen průměrné rodinné drama zasazené do netradičních reálií, které je v první hodině koukatelné -to si ještě k hrdinkám a hrdinům dokážete najít cestičku- ale s přibývajícím časem vám začnou být docela lhostejní, protože se děj cyklicky opakuje (šikana, soud, rodina) a k ničemu pořádnému nespěje. Myslela jsem, že uvidím parádní soudní drama, nebo alespoň náznak psychologického dramatu, výsledkem je melodramatický skoro-kýč. Který hodnotím tak vysoko jen díky hereckým výkonům a díky mé nostalgii po pořádné feministické masáži :-o, ne to byl jen vtip. ()
Nemám rád tento typ príbehov v ktorom bojuje jednotlivec proti celému systému bez najmenšej šance vyhrať. A aj keď nakoniec vyhrá a všetci sa postavia a zatlieskajú mu, tak je to príliš nerovný zápas v ktorom si nevychutnávam tú postupnú zmenu názorov ostatných pretože je príliš náhla a nedôveryhodná. Tentokrát bojuje žena proti sexuálnemu obťažovaniu totálne vymaštených robošov na malomeste, takže aj jej rodičia majú názor, že si za nejaké to obťažovanie môže sama svojím nevhodným správaním. To je proste až príliš veľa prekážok. Téma sexuálneho obťažovania je aj dnes stále aktuálna, ale chcelo by to lepšie filmy. Tretiu hviezdičku dávam len za dojímavý záver, ktorý prekvapivo fungoval. Tiež som mal chuť vstať. 5/10. ()
Soundtrack Gustavo Santaolalla: 1. North Country - Gustavo Santaolalla 2. Girl of the North Country - Leo Kottke 3. Tell Ol' Bill - Bob Dylan 4. Werewolves of London - Warren Zevon 5. Bette Davis Eyes - Kim Carnes 6. If I Said You Had a Beautiful Body (Would You Hold It Against Me) - The Bellamy Brothers 7. Lay Lady Lay - Bob Dylan 8. A Saturday in My Classrom - Gustavo Santaolalla 9. Sweetheart Like You - Bob Dylan 10. Baby Don't Get Hooked on Me - Mac Davis 11. Do Right to Me Baby (Do Unto Others) - Bob Dylan 12. Standing Up - Gustavo Santaolalla 13. Paths of Victory - Cat Power ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Steve Persall, filmový kritik a žurnalista ze St. Petersburg Times, napsal, že film je "hluboce a nepopiratelně dojemný ". (Terva)
- Soudní proces, kterým je film inspirován, byl vyřízen v roce 1998, což bylo 10 let po prvním zaregistrování a více jak 20 let po začátku obtěžování. (CliffLee)
- Všetky sexuálne obťažovania zobrazené vo filme sa naozaj stali rôznym ženám pracujúcim v uvedených baniach. (misterz)
Reklama