Obsahy(1)
Příběh agenta Mossadu, který krátce po sebevraždě své ženy dostane od izraelské bezpečnostní služby úkol, aby nalezl stárnoucího nacistického zločince a zabil ho. A aby se k němu snáze dostal, „spřátelí" se s jeho vnoučaty ... (frings)
Recenze (21)
Tak nějak jsem od Walk on Water doufala v zajímavý divácký zážitek, ale dostalo se mi mnohem silnějšího prožitku, než jsem asi očekávala. Tak především, Lior Ashkenazi je nádherný chlap a jeho postava není zrovna jednoznačně vykreslena. Jeho navrch drsný, realistický, s profesním odstupem a od emocí distancovaný charakter je zároveň svým způsobem uzavřený a teprve postupem filmu se odkrývá jeho jádro. Je tedy zároveň na divákovi aby se každý sám pokusil si interpretovat jeho chování a skryté emoce. To se týká především jeho vztahu s Knutem Bergerem. Již od prvního setkání se mezi nimi vytvoří "electrifying chemistry," která s každým posunem děje ještě nabývá na síle. Až si člověk přeje, aby mezi nima konečně k něčemu došlo:) Právě jejich zvláštní vztah se stal hlavním předmětem mého zájmu a čekala jsem, jak to nakonec mezi nimi dopadne. Sice se nekonalo to, co jsem si tak přála, ale možná je to právě to, co si má divák vyložit po svém. ()
Nenapadny film o vyrovnavani se s vlastni identitou, histori a hledani cesty k odpusteni. Pravda, misty pusobi trochu naivne a mozna by se tam naslo i nejake to klise, ale zustal po nem tak hezky pocit, ze to clovek rad odpusti. On ta naivita ma za spravnych okolnosti take sve kouzlo. Necekane mila zalezitost. Ctvrtou hvezdu pridavam za pointu. ()
Izraelský stát již mnoho let hájí své právo na přežití. V jeho službách pracuje již několikátá generace lidí, kteří již mnohdy nevědí přesně, co bylo na úplném začátku. Poselství holokaustu začíná pomalu rezavět a z posledních uprchlých esesáků zbyly jen nepohyblivé trosky ležící v postelích, v plínách a na přístrojích. V takové době je už těžké být Damoklovým mečem Šimona Wiesenthala a pomstít židovský národ odstraněním zcela vyřízeného, i když stále hledaného válečného zločince. Doba se mění, mění se i lidé, nastupují nové generace vnuků a pravnuků, boj dobra a zla ale zůstává. Někdy je těžké se rozhodnout, zda zabít ve jménu spravedlnosti, když už je to vlastně zbytečné, splnit rozkaz a povinnost vůči národu, nebo zůstat člověkem... ()
Fascinující snímek řešící hned několik problematik najednou. Homosexualitu, napjaté izraelsko-palestinské vztahy a odkaz nacistické minulosti. Agent Mosadu Eyal (Lior Ashkenazi) dostane nelehký úkol, najít a zabít válečného zločince. K tomu má dojít přes jeho prapotomky. Vše se však může změnit s Eyalovou osobní krizí, která ho přivede k myšlence, že i po vodě lze za určitých okolností chodit. ()
Bol by to býval výborný film, keby v ňom nebolo posledných pár minút, ktoré zhodili latku o triedu nižšie. To romanticko - patetické vysvetlenie, ako sa aj napriek všetkému majú všetci dobre, zrazu .. zrazu vnučke, ktorá odišla od rodiny kvôli nacistickému starému otcovi, nevadí, že má deti s bývalým, ale predsa len vrahom .. je to rozhodne zaujímavý film, hodný zamyslenia sa a plný prekrásnych momentov. ()
Galerie (12)
Photo © Teodora Film
Zajímavosti (1)
- Caroline Peters (Axelova sestra Pia) v jednom rozhovoru pro izraelskou televizi přiznala, že její skutečný dědeček byl nacista, stejně jako dědeček postavy, kterou ve filmu ztvárnila. (Myshkin)
Reklama