Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (343)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Dva policajti s vlastními pravidly uzrálými léty služby, úrovní prohnilosti a rádoby poctivostí věcí a lidí, každý na své "správné" straně. Daniel Auteuil a Gérard Depardieu jsou dnes asi nejlepšími francouzskými herci a dívat se na ně, mít tu možnost vyčíst v jejich tvářích vše, co neříká scénář, to je prostě paráda a parádní byla i tahle poctivá kriminálka. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

36 Quai des Orfèvres je veľmi silný emočný zážitok. Tak ako i v MR 73, i tu sa stretávajú Daniel Auteuil a Catherine Marchal vo veľmi podobných roliach. Neznamená to však, že treba vyvodzovať záver akejkoľvek podobnosti dejov a tým pádom rýchlo odsúdiť film na istý zánik. Nie, naopak. Film udržuje diváka v konštantnom napätí a je zjavne vidieť, že Auteilovi tieto úlohy drsných policajtov sedia. Ja som si to vychutnal do poslednej minúty. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době povedená francouzská kriminálka navazující na slavnou tradici let minulých. Maximální důraz na postavy a jejich psychiku je sympatický, byť se kvůli tomu nemusel hned upozaďovat i scénář. Trochu to celé sráží závěr, který je "pouze" dobrý, nikoli stejně vynikající jako zbytek filmu. Ony po celou stopáž pečlivě budované temné charaktery (a ostatně i atmosféra) v něm vyznívají tak trochu do ztracena. Vzniknout to někdy v sedmdesátých letech, tak tomu dám za čtyři jako nadprůměrné žánrovce. Ovšem v dnešní době nelze jinak než za plný počet, tenhle typ snímků mi prostě chybí. A navíc si mě Marchal získal svou evidentní láskou k Nelítostnému souboji. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velké překvapení z francouzské filmové školy, která má asi nejvíc kvalitních kriminálek ze všech národních kinematografií. Překvapující mladiství vzhled filmu a hudba podpořená ještě lepším scénářem. Ten je opravdu skvostný a využívá schopností hlavní dvojce Depardieu - Auteuil do poslední kapky. Daniel Auteuil je chvíli hodný, pak zase špatný a pak zase hodný. Je hodně na vás kdo se podle vás chová správně. Záleží na úhlu pohledu. Vždy odpovědný a dobrý policista proti nečestnému s výsledky. Všechno do sebe na konci zapadne a všichni aktéři musí být odměněni potleskem. Už dlouho jsem neviděl Gérarda Depardieu hrát tak dobře a svého Denise si vychutnal. Taková malá poklona klasickým kriminálním filmům. Kdo neuvidí neuvěří, že se dá tak dobrý krimi film, kde jsou hodnými i špatnými policisté dá natočit. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Od filmu jsem nic moc necekal, takovyhle druh filmu moc nemusim, pokud je teda nereziruje Scorsese, ale byl jsme mile prekvapen. I kdyz film ma uz nekolikrat videnej pribeh, presto mi prisel originalni. Hlavne svou syrovou atmosferou a realisticnosti. Navic si Marchal pohral fakt uplne ze vsim, treba vyzbroj zlocincu i poldu je paradni prehlidka ruznejch druhu zbrani. Nejvic jsem se asi tesil na zaporaka Depardieu, kterej je fakt dokonalej, ale ma dost malo prostoru. Daleko vic tu je pozornost zamerena na Daniela Auteuila, kteryho moc neznam, ale misty byl jeste lepsi nez Depardieu. Navic film neni rozdelenej na hodny a zly, takze i oba hlavni hrdinove delaj pekny spatnosti a clovek pak nevi, komu ma vlasne fandit. Film mi trosku stylem pripomnel filmy Michaela Manna, ale u Valky policajtu jsem se narozdil od Mannovo filmu dobre bavil. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Olivier Marchal, který byl před svou filmovou kariérou dvanáct let členem skutečné zásahové jednotky. Uniformu podle svých slov svlékl víceméně z pudu sebezáchovy: "Já jsem nastoupil k policii z poměrně romantických pohnutek - vyrostl jsem totiž na americké filmové kultuře, na kriminálkách a víc než co jiného jsem se chtěl všem těm hrdinům podobat. Realita tohohle povolání ale byla taková, že jsem se rozhodl od policie odejít. Všechny ty vraždy, smrt kamarádů, sebevraždy... Traumatizovalo mě to tak, že jsem se raději vrátil k tomu, co jsem dělal na škole: k divadlu a hraní." (NIRO)
  • Snímek je věnován památce policejního velitele Christiana Carona, který zahynul při výkonu služby 31. 8. 1989. (Olík)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Paríži a Liancourt. (dyfur)

Reklama

Reklama