Režie:
Dave McKeanKamera:
Antony ShearnHudba:
Iain BallamyHrají:
Rob Brydon, Stephanie Leonidas, Gina McKee, Jason Barry, Stephen Fry, Robert Llewellyn, Eve Pearce, Fiona Reynard, Stuart St. Paul, Andy Hamilton (více)Obsahy(2)
Bílá královna upadla do hlubokého spánku a jen tak se neprobudí. Celé její království pokryl černý stín. Rovnováha mezi temnotou a světlem byla narušena a znovu nastolit ji dokáže pouze Maska zrcadla. A tak se Helena, sama uprostřed neznámé země, vydává na dlouhou cestu za ztraceným šperkem, který musí nalézt dříve, než temnota zahalí Svět snů navždy. Autorem scénáře je držitel mnoha ocenění v oboru fantasy Neil Gaiman a i jeho zásluhou se z Masky zrcadla – díky kombinaci hraných scén a animací - stala lahůdka pro oči i duši. Poznejte zvláštní a tajemná stvoření v neuvěřitelném světě fantazie, k jehož dokonalosti přispívají i působivé obrazové prostředky a nekonečná představivost výtvarníka a režiséra Davea McKeana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (192)
Krásná, vizuálně velmi zajímavá pohádk scénáře Neila Gaimana o neprozkoumaném světě snů. Hlavní hrdina se ocitá uvězněna ve světě, který si zama vymyslela, zatímco na její místo nastupuje dcera královny temnot, která důsledně svůj domovský svět ničí, což na vlastní kůži pociťuje i Helena. Výrazná výtvarná bizarnost snového světa spolu s podivnou hudbou navozuje dojem něčeho podivného, nenormálního... Ale copak sny jsou vždy normální? ()
Lepší pohádka s temnějším vzevřením, sympatickou ústřední dvojící a kočkama, u kterých bez hádanky, nebo knížky nepochodíte. Pomyslná čtvrtá hvězda za velmi zajímavou vizuální stránku, která i při slabších efektech působí skvěle. A to nemluvím o úpravách hlavní hrdinky za znění Close to you v originálním hávu. Mimořádně viděno s dabingem, který mi zněl kupodivu celkem dobře. 60% ()
Mám ráda ujeté fantasy, fakt že jo, ale tohle byl jen zrcadlový odraz daleko lepších filmů. Celou dobu jsem měla pocit, že se mi tvůrci snaží dokázat, jak moc je ten film skvělý. Ale to tedy nebyl, byl maximálně dobrý. Jako bych všechno viděla už někde jinde a daleko lépe provedené. Celek byl přeplácaný a jaksi nedotažený. ()
Zpracování dospívání dívky, která řeší svůj vztah ke světu i matce a najednou se ocitá ve zlomové situaci, je nápadité výtvarně. Odehrává se ve snu. Na můj vkus to však bylo příliš depresivní, výtvarná stránka mě nijak neoslovila, celé to byla jedna velká haluz a pod tím vším temně okrovým obrazovým balastem to byl dost fádní příběh, který byl mnohem lépe popsán v Alence za zrcadlem (a to ještě střeleněji) i zobrazen ve Faunůvě labyrintu (s mnohem větší logikou a vypravěčskou odvahou nevyjít vstříc divákovi). SHRNUTÍ: Depresivní Alenka v temné díře. ()
Precizně vybroušený film, který si zaslouží chválu. Příběh je zajímavý, ale především to zpracování! Nebude po chuti všem, ale příznivci/příznivkyně fantasy ho jistě ocení. Snová atmosféra, barvy, zvláštní bytosti, kočičí tvorové s tváří a hlasem Krytona z Červeného trpaslíku :), úchvatná hudba, sympatická Stephanie Leonidas v hlavní roli... Původně jsem si sice říkala, že by to v té realistické rovině na začátku klidně mohlo zůstat, protože mě bavila, ale nakonec mě bavil i zbytek filmu, kde si mě sice hledání masky zrcadla příliš nezískalo, ale rozhodně bylo na co se dívat. Přemýšlím, jak by vypadalo spojení Neila Gaimana s Timem Burtonem, ale tento film by se snad ani nemohl zdařit lépe. ()
Galerie (9)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (8)
- Počet dnů natáčených ve studiu: 20 - Počet dnů natáčených v lokacích: 10 - Celkový počet záběrů s efekty: 1139 - Počet animací na jeden záběr: 3,5 - Celkový počet scén ve scénáři: 135 - Počet stran scénáře: 108 - Počet animátorů pracujícíh na filmu: 15 (HappySmile)
- Na začátku filmu je během stavění cirkusu krátký záběr na ruku balancující a točící sadou 4 krystalových koulí. Tento kousek se nazývá "Contact Juggling", vytvořil a poprvé jej předvedl Michael Moschen. Poprvé se objevil ve filmu Labyrint režiséra Jima Hensona, kterým je část tohoto filmu inspirovaná. (HappySmile)
- Původní počítače, které se používaly pro práci na filmu, byly pojmenovány po Beatles - John, Paul, Ringo a George. Později se dokoupil pátý, který dostal jméno Yoko. Krátce nato spadla síť a nemohla být pořádně obnovena (počítače spolu odmítaly komunikovat). Byl tedy pořízen nový server a zakoupeny nové počítače, které tentokrát dostaly jména po The Ramones - Joye, Jonny, DeeDee a Tommy. Neil Gaiman k tomu potom řekl: "Škoda, že jsem nevěděl víc o historii The Ramones, počítače fungovaly perfektně, byly zvučné a umřely předčasně." (HappySmile)
Reklama