Reklama

Reklama

VOD (1)

Strhující souboj o korunu krále Formule 1... Velkolepý snímek Grand Prix bývá označován za jeden z nejlepších filmů ze závodního prostředí. Velkou oblibu si získal zejména díky jedinečnému pohledu do historie zákulisí Formule 1, královské disciplíny automobilového sportu. Režisér John Frankenheimer natáčel záběry pro svůj film během skutečných závodů, a proto se ve filmu objevuje spousta dobových detailů včetně tehdejších závodních hvězd a profilů evropských tratí. Rychlý střih a ohromující závodní scény včetně záběrů z vrtulníku představují strhující zážitek, za což byl snímek odměněn třemi Oscary v technických kategoriích za nejlepší střih, mix a střih zvuku. Příběh snímku zachycuje nelítostný souboj čtyř fiktivních jezdců, kteří jsou ve své touze po vítězství v Mistrovství světa ochotní jezdit na hranici svých možností a čelit riziku osudové havárie. Nesmiřitelná rivalita se navíc odráží v jejich neuspořádaných osobních vztazích. Hvězdnému mezinárodnímu hereckému obsazení vévodí Yves Montand a James Garner. (Česká televize)

(více)

Recenze (124)

hanagi 

všechny recenze uživatele

Formule mě nebaví, a tak jsem alespoň doufala, že mě třeba zaujmou charaktery jednotlivých postav. Musím si k nim přece vybudovat nějaký vztah, když jim mám fandit a bát se o ně. Jenže všechny mužské postavy určuje jejich posedlost závoděním a víc se o nich nedovím. Jejich partnerky jsou na tom ještě hůř, jsou tam jen na okrasu (a Stoddardova manželka se svou „komplikovanou“ povahou k naštvání). Paradoxně tak musím nejvíce vyzdvihnout atmosféru závodů a dění okolo nich. To bylo alespoň filmařsky promyšlené. Pořád mě ale překvapuje, s jakou lehkostí se všichni vyrovnávají se smrtí. Jak rychle se oklepou z tragického úmrtí diváků anebo ze smrti jezdců. Ten závěr to vlastně výstižně shrnul - davy šílí, vítěz se raduje, bouchá šampaňské a za zády jim ještě stoupá dým ze smrtelné nehody… ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Staré formule mě vždy lákaly. Větší riziko, větší ukázka řidičského umění. Gladiátoři v autech, kteří riskují své životy, aby byli ještě rychlejší než ten druhý. Každý z nich ví, že může umřít a přesto chtějí stanout na výherním stupni slávy. Jenže chvilková sláva nestojí za jakýkoliv lidský život. Při závodech tu je ostrá, čistá kamera a výborný syrový zvuk motorů. Jakmile se ale film přesune mimo dráhu, tak začne nudit. Lásky pilotů Formule 1 neudrží stejné vražedné tempo jako na okruhu. Někdy příliš romantická hudba a někdy pocit, že jde spíše o romantický film než o závodní drama. Ale určitě to stálo za sledování. Le Mans (1971) pro mě zůstává stále králem v tomto sportovním žánru. ()

Reklama

Dale 

všechny recenze uživatele

Frankenheimer málokedy sklamal, aj Grand Prix sa vyznačuje precíznym spracovaním príbehu z prostredia Formuly 1. Nie som fanúšikom formuly, ani áut celkovo, ale toto ma bavilo. Preteky sú natočené naozaj úžasne na svoju dobu. Keď si pomyslím, že nie dávno pred tým sa bežne pri automobilových scénach používala zadná projekcia... Tiež hlavní predstavitelia, či Garner alebo Montand sú výborní a ani som nevedel, ktorému v posledných pretekoch viac fandiť. Nevadila ani dĺžka, ktorá je pre Frankenheimera typická. ()

zette 

všechny recenze uživatele

No, nebudu se od ostatnich komentaru lisit. Zabery ze samotnych zavodu, v kombinaci se zvukem jsou vyborne a jsou hlavni devizou, proc si tento film pustit. Jednotlive soukrome pribehy ctverice zavodniku jsou vsak sotva prumerne a umele natahuji delku filmu, jako by se jednalo o dva filmy v jednom. Mimo samotne zavody mi tam chybela jakakoliv atmosfera kolem zavodnich staji. Z hercu nikdo nevycnival svym hereckym vykonem. Skoda, ze tu romantickou omacku tvurci vyrazne neprostrihali... ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Tento film som chcel vidiet len koli tomu, ze v nom hra Toshiro Mifune. Z tohto hladiska vsak film nema skoro ziadnu hodnotu, pretoze Mifune mal skutocne len malicko priestoru na to aby predviedol svoje umenie. Avsak objavil som zrejme najlepsi zavodny film vsetkych cias! Nejde o pribeh, ten je skor standartny a poctivo vyplnuje miesto medzi zavodmi. Avsak tie ZAVODY! Nieco tak surove, gulervuce a nebezpecne vyzerajuce som skutocne este nevydel! Prejazd klopenymi zatackami mi doslova nahanal strach. A hucanie motorov, dym zo zhorenych pneumatik a ten pocit rychlosti! A kamera a celkovo vizual, to je skutocne nieco. Nehladiac na skor priemernu dejovu stranku je tento kusok skutocne povinnostou nie len pre milovnikov silnych motorov. (8.5/10) ()

Galerie (116)

Zajímavosti (37)

  • Režisér John Frankenheimer potreboval biele auto. Keďže etablované tímy nechceli meniť svoje farby, padla voľba na debutujúci McLaren M2B. Pretože bola táto požiadavka doplnená bližšie neurčenou finančnou čiastkou, pôvodne plánovaná kombinácia zelenej a striebornej (ako ju navrhol známy motoristický umelec Michael Turner), bola zmenená na bielu s čiernym pruhom uprostred. Takú vtedy používala kategória Chequered Flag formuly junior. (Raccoon.city)
  • James Garner byl pro vozy formule 1 příliš vysoký. Z toho důvodu byly z jeho vozů zcela odebrány sedadla a Garner jako Pete  tak seděl přímo na rámu jen s ručníkem nebo podložkou pod zadkem. Krom toho byly rámy vozů upraveny a vybaveny vyššími lištami tak, aby vypadaly realisticky vůči vrcholu jeho helmy. (Adrai)
  • Frankenheimer natáčel pouze v Monaku, Belgii, Holandsku, Anglii a Itálii. Do záběrů pro GP Francie použil sekvence z Belgie. (Robbi)

Reklama

Reklama