Režie:
Susan StromanHudba:
Glen KellyHrají:
Nathan Lane, Matthew Broderick, Uma Thurman, Will Ferrell, Roger Bart, Eileen Essell, Michael McKean, David Huddleston, Debra Monk, Andrea Martin, Jon Lovitz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Známého producenta Maxe Bialystocka, přezdívaného „král Broadwaye“, jednoho dne nečekaně navštíví účetní, který má zkontrolovat jeho účetnictví. Zatímco Bialystock se snaží zbavit jedné ze starých dam, které mu za trochu laškování slouží jako pravidelný přísun peněz, Leo Bloom, jinak velmi nervózní a nesmělý mladý muž, mu ukazuje lístek na hru, kterou kdysi shlédl a kterou uváděl právě Bialystock. Přáním účetního totiž vždy bylo stát se producentem. Má ale ze všeho strach, takže se drží při zemi. Během kontroly ho náhle napadne, že by se paradoxně dalo na ohromném propadáku vydělat víc než na úspěšné hře. Shromáždí se velký kapitál, vyprodukuje propadák za málo peněz a zbytek shrábne producent. Bialystock, který není v nejlepší finanční situaci, se toho hned chytí a láká Blooma, aby se spolu o něco takového pokusili. Ustrašený Leo ale tvrdohlavě odmítá… Když se ovšem v úřadě opět setká s nesnesitelným šéfem Marksem, náhle vidí, že žije jako otrok, a na místě se rozhodne odejít a přidat se k Bialystockovi. Ten je nadšením bez sebe a oba hledají nejhorší hru, jaká kdy byla napsaná. Max nakonec vytipuje hru nazvanou „Jaro pro Hitlera“. Její autor, jistý Franz Liebkind, se ukáže být nadšeným chovatelem poštovních holubů a také bezvýhradným obdivovatelem Hitlera… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Muzikálová vystoupení nebyla špatná, trochu absurity mi nevadí. Bohužel všechno ostatní bylo špatně. Už úvodní scéna byla naprosto příšerná a vůbec bych se nedivila, kdyby po ní spousta lidí film rovnou vypla. Myslela jsem, že se to zlepší, ale bohužel byl takový celý film. To co asi mělo být "vtipné", bylo jenom trapné. Celkově ve mně film vyvolal takové rozpačité pocity. Nechápu, jak se herci jako Lane, Broderick a Thurman, mohli k takovému filmu upsat. Asi ani nečetli scénář, protože jinak nevím, proč by to měli zapotřebí. Ale jak říkám, ta muzikálová čísla nebyla tak špatná, tak nechám zlatou střední cestu. ()
Je to taková kravina, až je to svým zvrhlým způsobem výborné. Záleží jak moc má každý z nás nastavenou trapnostní laťku. U Trháku něco podobného funguje lépe, protože má spoustu skvělých písní a duo Svěrák/Smoljak funguje pokaždé naprosto spolehlivě. Čekal jsem pro Willa Ferrella o něco větší rolí, ale trapnostně opět zazářil. 40% ()
Tohle zpracování muzikálu je spíš divadlem než filmem, často velice statická kamera není moc zajímavá a třeba na Moulin Rouge z tohoto hlediska prostě nemá. Ale tady jde o parodii, čemuž odpovídá i herectví všech zúčastněných. V čem jsou ale Producenti zajímaví, je ten neustálý proud nových a nových humorných situací a vtipných dialogů („don’t be stupid, be a smartie, come and join the Nazi party...“). Nutno ale dodat, že některé scény už zavánějí trapností a nevkusem (např. tím utahováním si z homosexuálů). Prostě ne vždy ty vtípky zafungují tak, jak bylo zamýšleno. Ani po hudební stránce nejsou Producenti ničím výjimečným. V písních se víceméně opakuje již vyřčené a neposouvají děj nikam dopředu. Písně lze vnímat spíš jako hudební vložky než jako nosnou konstrukci. Asi nejlepšími hudebními scénami jsou v úvodu I Wanna Be A Producer a pak především vlastní provedení představení Springtime For Hitler. I přes některé slabší chvilky, kdy film balancuje na hraně trapnosti je to přece jen povedený snímek, který nikoho neurazí, ale ani nějak moc nenadchne. Dobrý průměr. ()
Oproti originálu to je slabota. Ale tato filmová verze spíše vychází z brodwayského megahitu z přelomu tisíciletí a je to na filmu vidět. Hudební doprovat a texty písní jsou perfektní, ale zbytek filmu už takový není-divadelnost je na filmu znát hodně sině. Navíc má film i přemrštěnou stopáž s nezvládnutým úvodem a koncem, nebýt tam prvních a posledních 20 minut nebylo bz to vůbec ke škodě. Ale co je mezi tím nemá chybu. Perfektní zábava, zvláště kdykoliv se na scéně objeví fanatický nacista a milovník holubů v podání fenomenálního Willa Ferrella. Z ústřední dvojice je hodně nevýrazný M. Broderick--ten je v mnohých momentech přímo nesnesitelně křečovitý, za to Nathan Lane je uvolněný. No a Uma Thurman je zde pouze na okrasu (ale čas bych si na ní udělal kdykoli v 11h). Celkově je tato filmová podoba muzkálu z jeviště silně nedotažená, problémová a na každou podařenou věc v ní, tu najde divák tři kiksy. Ty**** jsou silně přidané, hlavně za svělou prostřední hodinu, u které jsem se neskonale bavil a celou podobu Hitlerova jara jsem se prosmál se slzama na tváři. PS: scéná na střeše s hajlujícím holubem a oblýbeným tancem píči s knírkem taky nemá chybu. ()
WTF? Co na to říct? Chudák Mel Brooks? Vždyť si to zpotvořil sám a dokonce se na samém konci i objevil... Místy zábavné drobnosti, z velké části nesnesitelné. A teď si běžte koupit Mein Kampf... Vřele doporučuji původní verzi, která je vtipnější, lépe obsazená (Lane se se Zeno Mostelem nemůže srovnávat), o dost kratší a hlavně to není muzikál. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Film je založený na divadelní hře z roku 2001, která vznikla podle stejnojmenného filmu z roku 1968. Ten je pro změnu o divadelním představení. (imro)
- Snímek měli původně natáčet v Torontu, ale když produkce dostala daňovou úlevu v New Yorku, přesunula se do nových Steinerových studií v Brooklynu. V době natáčení ale studia nebyla úplně postavená a dokončovali je paralelně s filmováním. Přes střechu neustále zatékala voda. (imro)
- Broadwayský muzikál získal rekordních 12 divadelních cen Tony. (imro)
Reklama