Režie:
Chan-wook ParkKamera:
Jung-hoon JungHrají:
Yeong-ae Lee, Min-sik Choi, Yea-young Kwon, Si-hoo Kim, Dal-soo Oh, Hye-jeong Kang, Kang-ho Song, Jae-yeong Jeong, Ha-kyun Shin, Ji-tae Yoo, Soo-hee Go (více)Obsahy(2)
Poslední část Trilogie pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy). Pomstychtivá mladá žena s andělskou tváří po návratu z vězení hledá odplatu – za zločin, který nespáchala, za příkoří, které musela vytrpět, za ztracenou dcerku, kterou musela opustit. Film byl oceněn na festivalu v Benátkách 2005 Malým zlatým lvem. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (363)
Spoilery! Z celé pomstové trilogie jednoznačně nejslabší díl. Děj je tradičně zpočátku dosti chaotický. Člověk je bez nějakého vysvětlování vrhnut přímo do víru dění, přičemž kdo, co a proč je mu vysvětlováno velice pomalu, tudíž při prvním zhlédnutí divák nic nechápe a velkou část filmu se kurevsky nudí. Nevím, proč Korejci tak tíhnou k tomuto způsobu vyprávění. Orientaci v ději rozhodně neusnadňuje ani fakt, že jsou úplně všechny postavy stejné, a dokonce mají i stejná jména. Zorientovat by se v nich dovedl zase jenom Korejec. Já Korejec nejsem, a to nesoudím jen na základě délky mé chlouby. Aby to celé bylo ještě zamotanější, tak se neustále skáče v několika časových rovinách. Když tohle všechno ve zdraví divák přežije, tak na něj čeká velice příjemná poslední půlhodinka a s ní spojená hromadná pomsta v jihokorejském stylu. Já jen jaksi postrádám zájem, dívat se hodinu a půl na krásně prostřený stůl a až v poslední půlhodině se dokonale nažrat. Chtěl bych spíše příjemně papat po celé dvě hodiny. Proto nedám více, než lepší dvě hvězdy. ()
Zlatý klinec Filmasie nebol zlatý ale diamantový . Park Chan Wook nám tu svojim typickým štýlom servíruje cestu za pomstou. Pomstou, ktorá je hlavným hnacím motorom hlavnej hrdinky, nespravodlivo, napriek tomu dobrovoľne odsúdenej za vraždu, ktorú nikdy nespáchala. Podobne ako v predchádzajúcom Oldboyovi je prvá polovica trochu chaotická a divák, ktorý nevidel žiadny Parkov film bude mať mierny problém sledovať dej. Oproti Oldboyovi však expozícia Lady pôsobí stále prehľadne až striedmo. Striedanie retrospektív v prvej polovici však jednak výborne predstaví hlavnú postavu a jednak umožní divákovi nahliadnuť na základné prvky jej geniálneho plánu pomsty, ktorý režisér pozošíva nitkami druhej polovice tak, že umožní neuveriteľne silný emocionálny zážitok vo veľkom finále. Lady je podľa môjho názoru filmársky a formálne ešte viac vyčačkaná ako jej starší braček a žiada sa mi povedať, že pokiaľ ide o vizuál, pôsobí Oldboy proti Lady tak trochu ako študentská práca toho istého režiséra. Geniálna vizualita je potom podporená o nič menej geniálnym soundtrackom, hlavne z Vivaldiho ma už dávno tak nemrazilo ako pri niektorých scénach v tomto filme. Po obsahovej stránke je hlavnou devízou filmu scenár, ktorý je prepracovaný do špiku kostí, pričom niektoré scény sú úplne fenomenálne ( mňa dostali najmä tlmočenie medzi dcérou a matkou a všetky „snežné“). Na záver len toľko , Kórea naozaj valcuje, a ak sa Lady príde na plátna kín pomstiť aj na Slovensko, TOP 5 rebríček budúcoročných slovenských premiér budú viesť tri kórejské filmy. Keby náhodou neprišla, stojí za to dať si s ňou rande v Prahe. 10/10 ()
Zaujímavý príbeh, ktorého výsledné spracovanie rozhodne nie je také pôsobivé ako som očakával. Parkovmu dielu nechýbajú skutočne silné momenty hraničiace s dokonalosťou, no na dvojhodinový film ich je žalostne málo. Snímka, svojou prehnanou prekombinovanosťou, nemá problém diváka unudiť, čo neovplyvní ani skvelá vizuálna stránka filmu. Režisér akoby sa tentokrát bál zájsť za hranice a nechcel natočiť kontroverzný film, i keď vo filme je niekoľko momentov, vďaka ktorým sa ním snímka stať mohla, no odohrávajú sa poväčšine mimo záberov kamery. Taktiež nevhodne použitý humor a absolútne nefungujúce emócie len podporia rozpačitý pocit zo sledovania tejto chladnej snímky, ktorá v divákovi evokuje pocity premrhanej príležitosti. Park je rozhodne veľmi zaujímavý tvorca, no tentokrát sa jeho režijná invencia absolútne míňa s mojím vkusom. ()
Podľa mňa jednoznačný vrchol Parkovej voľnej trilógie o pomste. Pani pomsta mi z nich pripadala "európsky a západne" najprijateľnejšia. Rozpráva sa v nej viac filmovým jazykom ako explicitným a expresívnym násilím ako v Oldboyovi. Celkovo je aj komornejšia. Ústredná predstaviteľka je pochopiteľne aj viac "sexi". Taká ázijská variácia na Trierove psychárne. Videl som už veľmi dávno, takúto lahôdku treba určite ešte oprášiť. ()
"To nejlepší si necháváš na konec?" Mám rád pomstu a taky snímky, které jsou tajemně zamotané. Proto mne lehce přeskakující způsob vyprávění, podmanivý vizuál i hudba od počátku naladili na skvělý zážitek. Jenže pak to začalo být na můj vkus poněkud zdlouhavé a tak musím konstatovat, že střihačovy nůžky projevily na můj vkus přílišnou úctu k natočenému materiálu. To však nic nemění na tom, že se mi příběh slečny Geum-ja Lee líbil a pokud bude ještě někdy potřebovat pomoci s pomstou, tak se na mě může bez obav obrátit. ()
Galerie (37)
Photo © CJ Entertainment
Zajímavosti (6)
- Pekařství, kde Geum-ja pracuje se jmenuje Naruse, což je odkaz na japonského režiséra Mikio Naruse. (TomikZlesa)
- Sníh na konci filmu není skutečný. Byly přivezeny dva nákladní vozy soli, ta se rozsypala po okolí a zbytek byl dodělán počítačovými efekty. (TomikZlesa)
- Několik herců v tomto filmu, zejména ti, kteří jsou příbuzní mrtvých dětí, se také objevili v Má je pomsta (2002) a Oldboy (2003), tedy v předchozích částech trilogie. (ICTS)
Reklama