VOD (4)
Série(9) / Epizody(188)
Obsahy(2)
Famózní komediální seriál o každodenním soužití nespokojených zaměstnanců v kanceláři společnosti Dunder Mifflin, které šéfuje zmatený Michael Scott. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (423)
V naději, že bych mohl nemyslet na to, že bych se měl spíš učit, jsem shlédnul seriál do půlky sedmé série během týdne... A musím říct, že s velkým odporem, protože zbožňuji britskou verzi... Po několika prvních dílech se začíná americká verze vydávat vlastním směrem a já si ji docela oblíbil... Je taková vřelejší, přátelštější, humor je občas méně náročný, evidentnější... Původní office mě dostával do docela špatnejch nálad, tady je to mnohem tlumenější a takové optimističtější bych řekl. Je to příjemné pokoukání, spoustu dobrých vtipů a několik zajímavých postav... ()
Shlédl jsem poslední bonusový díl, zatlačil slzu a mám sto chutí se na to podívat od začátku. A to okamžitě. Místo nedokonalého popisu zde, bych vám doporučil se kouknout na poslední episodu. Tam to shrnuli naprosto fantasticky. Ale abyste to pochopili, koukněte se napřed na všech 9 řad a prožijte naprosto úchvatnou jízdu, která mi po odpoledních zde bude velmi chybět. Steve Carell je zde neuvěřitelná osobnost, Rainn Wilson jakbysmet... Jedna z nejlepších "komedií", romantických soužití, dramat, extra-super-trapných podívaných, co jsem kdy v seriálovém světě viděl. Mnoho tomu napomůže i to, jestli máte zkušenosti, jak to v takovém "kanclu" chodí. 90% ()
Nemyslím si, že by mezi britským originálem a americkým remakem byl nějaký výrazný kvalitativní rozdíl. Gervaisův "Office" přišel s ústřední čtveřicí postav, na kterých byl seriál postaven. Novější verze ale díky americké tendenci vyprávět donekonečna potřebovala širší paletu postav, a v tom je právě její kouzlo. Živý svět kanceláře plný různorodých existencí poskytuje poměrně plodnou půdu k vytváření komických situací, byť se ústřední děj buduje kolem hlavní čtveřice. Carell je ve své roli výborný, ale osobně jsem se bavil více u Gervaisových kreací, které ve mě vyvolávaly akutní pocity trapnosti. Carellovy výstupy se od trapnosti spíše přesouvají k projevům totální mentální zaostalosti (nebo spíš projevům egoismu dítěte v dospělém těle) ve smyslu "kam až může lidská blbost zajít". Američani si ale svůj produkt (Michaela Scotta) chrání, a proto na rozdíl od britského šéfa kanclu, se pro nevyhození Michaela vždycky nějaký důvod najde. A oni ho nejen chrání, oni si ho natolik oblíbili, že se nad ním slitovali a věnovali mu vztah s ženou! Tohle by asi v britské verzi neprošlo:-) ()
Ta pachuť, která zůstane po kdysi oblíbeném, po čase však stále hlouběji do průměru zapadajícím seriálu, není libá. Klasické "berličky" vyčerpaných scénáristů. Nová prostředí, nové postavy (ani si nedokážu představit jejich zoufalství, když povolali něco tak strašného, jako je Gabe), postavy se extremizují - hloupé se stávají hloupějšími, otravné otravnějšími. Postavy přicházejí a odcházejí, někdy na díl, někdy na více, jen aby dočasně vyplnili mezeru po dobrém humoru. A pak se buď při psaní dostaví nápad, nebo tam zase na pár dílů vlepíme novou, nepodstatnou postavu... Vůbec celý koncept Kanclu jednoduše nemá na takové množství dílů, což bylo patrné už v originále. Dokud to bylo alespoň vtipné, dalo se to tolerovat. Pak už mi to připadalo jen jako umělé přesouvání stěžejních figurek tam a zase zpět, aby to nebylo stále monotónní... Je to škoda. Do osmičky už se mi nechce. Uvidíme, jestli se ke Kanclu ještě někdy vrátím... 80% (1. série - 70%, 2.-3. série - 100%, 4. série - 90%, 5. série - 80%, 6. série - 70%, 7. série - 60%) ()
Mám s tímto seriálem komplikovaný vztah. Ze začátku jsem k němu měl laxní přístup. Přišel jsem k němu formou "chci okusit více mockumentary seriálů jako Modern Family". Slabou první sérii vystřídala silnější druhá, začal jsem se sbližovat s postavami, s některými i ztotožňovat, třetí série už mi přišla lehce slabší, ale pořád dobrá, fandění se přelilo z určitých postav na jiné. Čtvrtou sérií, zejména jejím koncem se mi seriál znechutil. Postavy mi přišly malicherné, nesympatické a nikomu jsem nepřál jejich, často zvláštně získané, úspěchy. Příliv postav spíš uškodil než pomohl a ke konci jsem už nemohl dál trpět Jimovy vtípky, Michaelovy eskapády hraničící se zákonem nebo s prapodivných sexuálních relací v "kanclu". Pořád ale za určité momenty a některá moudra dávám tři hvězdy, znovu bych si to ale nepustil. ()
Galerie (1 720)
Zajímavosti (138)
- Počítače, které jsou v kancelářích, jsou opravdu připojené k internetu a herci si často během záběrů kontrolují svůj e-mail nebo prohlížejí internetové stránky. (don corleone)
- Adam Scott se ucházel o roli Jima, kterou však nakonec získal John Krasinski. Scott nakonec ale i díky tomuto castingu získal roli Bena Wyatta v jiném seriálu NBC - Odbor městské zeleně (od r. 2009), jehož tvůrcem je taktéž Greg Daniels. Totéž se stalo i Kathryn Hahn, která si ve zmíněném seriálu také zahrála. (Kucndo)
- Část záběrů použitých v úvodní znělce, konkrétně záběr exteriéru budovy, pořídil John Krasinski (Jim Halpert) se svými přáteli v džípu, když zrovna dostal roli a odjížděl pryč. (don corleone)
Reklama