Reklama

Reklama

Alfréde, Alfréde!

  • Československo Alfréde, Alfréde! (více)

Obsahy(1)

Alfrédovi vlastně ani nic moc nechybělo. Měl dobrou práci v bance, veselého přítele, s kterým vyrážel v neděli na hory a občas na večeři, a doma klid s tatínkem, který umí báječně vařit. Jenže tak už je to na světě zařízeno, že ženské půvaby probudí třeba i mrtvého, takže ani plachý Alfréd (ve vynikajícím podání Dustina Hoffmana) nezůstal ušetřen. Jak by také ne. Půvaby Marie Rosy (v podání Stefanie Sandrelliové) jsou nevšední a když taková dívka projeví zájem o někoho, kdo si netroufá ji ani oslovit, je neštěstí hotové... Zkušený italský režisér a herec Pietro Germi, z jehož bohaté filmografie známe především "Rozvod po italsku" s Marcellem Mastroianim a "Svedená a opuštěná" se Stefanií Sandrelliovou, jež je ostatně hvězdou většiny Germiho úspěšných komedií, natočil film "Alfréde, Alfréde!" v roce 1972, tři roky před svou smrtí. Poslední komedii Moji přátelé už natočit nestihl a režii za něj musel převzít Mario Monicelli. Jako v obou zmiňovaných komediích, i v této poslední jde o věčné vztahy mezi mužem a ženou, v nichž nikdy nenastane klid zbraní, protože jinak by bylo po lidském rodu veta. Ale překážky, předsudky a všelijaké instituce, které si vymysleli sami lidé, aby si tento věčný boj ještě více zkomplikovali, stojí za trochu nadhledu a pousmání. A to je žánr, který Germi umí dokonale. V tomto případě za vydatné pomoci Dustina Hoffmana a Stefanie Sandrelliové v hlavních rolích. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (52)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, jak rychle se "ještěsoučasné" stává "užhistorickým". Film, svým dějem nikoliv náhodou položený do doby těsně před uzákoněním rozvodu v papežské zemi, popisuje s anatomickou důsledností všechny stíny nedobrovolného soužití, zaštítěného svátostí křesťanskokatolického sňatku a dobové mravní zvyklosti a obohacené o skvěle vystižený portrét ženské fúrie. Komediální potenciál snímku do svého výkonu nejvíce soustředil a také nejlépe využil vynikající Dustin Hoffman, nezaostali však ani ostatní, zejména představitelky hlavních ženských rolí Stefania Sandrelli a Carla Gravina. Toto "manželství po italsku" je v tomto případě podstatně více woodyallenovskou férií, v níž je právě hoffmanovským přínosem její nezaměnitelně jedinečné italské zakotvení. Dobře vyznívají i letmo načrtnuté postavy všech rodičů a ještě lépe atmosféra soudobé života v soudobé italské společnosti. Komedie tak zůstává komedií, humor humorem a radost z kvalitního filmu radostí ze skutečného uměleckého díla. Myslím, že to platí i dnes, takřka čtyřicet let po prvním uvedení tohoto zralého filmu předního italského režiséra své doby. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Drazí chlapci a chlapi: Pokud máte před svatbou, dívejte se obzvláště pozorně !!! Jestliže vás ani TENHLE zážitek neodradí od zamýšleného závažného kroku, pak vám není pomoci. A hlavně si po čase nechoďte stěžovat, že vás nikdo nevaroval … Snímku by možná neuškodilo, kdyby v některých okamžicích mírně ubral plyn a nezacházel až do takových extrémů - 3,5* ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Takova studie jednoho manzelstvi, ktera sice neni tak drsna, jako Valka Roseovych, ale princip je podobnej. Sice netusim, kde se v italskym filmu mluvenym italsky vzal Hoffman, ale je tradicne skvelej. Film sleduje Hoffmana od jeho seznameni s sexy Stefanii Sandrelli, ktera je nejdriv pozorna a posila zamilovany psanicka, pak je blazniva a posila psanicka neustale, neustale telefonuje a skoro bez prestani otravuje a nakonec je to vylozene mrcha, ktera Hoffmana prakticky vystve z domu. Trosku problem je, ze celej film je natocenej vlastne jako vypraveni, dialogu tu je minimum a vetsinou jen Hoffman rika, na co mysli, co a proc dela a podobne a obcas to je tak zbytecne moc ukecany a postavy nemaj prostor, aby se poradne rozehrali. Ale i pres to je to vtipna romanticka komedie, ktera prijemne odsejpa, akorat konec uz je zbytecne natahovanej a o nakejch 20 minut by to slo urcite zkratit. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Je zrejmé, čo chcú tvorcovia svojim filmom povedať, aké témy otvárajú a že k tomu využívajú dosť výraznú štylizáciu. Herci hrajú expresívne, vyjadrujú síce presne to, čo ľudia v manželstve zažívajú, v tomto prípade skôr muži, avšak podľa mňa toto komediálne a zároveň veľmi cynické dielko nezostarlo zrovna najlepším spôsobom. Osobne mi umelecký zámer, že postavy nepôsobia ako živé viacrozmerné bytosti, príliš nesadol. Ak by bol Afréd, Alfréd skutočne vtipný a nielen trefný (otázka rozvodov), tak by mi to nevadilo. Takto sa len nejeden divák bude čudovať, prečo si tú ženu vlastne Hofmann zobral a prežil s ňou toľké roky života. Ale ide o vec vkusu. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Příjemná satirická komedie o jednom italském manželství, z něhož byl muž vysvobozen rozvodem, novinkou v italské společnosti. Nesmělý Alfredo Sbisà (dobrý Dustin Hoffman s hlasem Ferruccia Amendoly) se stává obětí hysterky, která mu veškeré příjemnosti života proměňuje v utrpení očistce. Z jeho ideálu se stává noční můra, která zcela ovládne jeho život, aby pak pomaloučku a po krůčkách v přítmí znovu ochutnával všechny krásy života. A konečně poznal ženu svých snů. Maria Rosa Cavaroni, později Sbisà (dobrá a půvabná Stefania Sandrelli) vyžaduje po svém obdivovateli veškerou pozornost. Veškeré dění s důmyslnou precizností strhává výlučně na sebe, s neochvějnou neodbytností vyžaduje důkazy lásky, neotřele zničí jeho osobní život, aby se stal jejím panáčkem a uskutečňovatelem jejich přání. Všeho ale moc škodí, a její loutka nakonec najde dost sil, aby se vzepřela své noční můře. Z dalších rolí: Alfrédova nová přítelkyně a konečně vytoužená žena Carolina Betti (zajímavá Carla Gravina), s nezkrotnou touhou po životě, přísný a nesmlouvavý otec Marie Rosy (Saro Urzì), bojující za dceřino dobro, Alfrédův hodný otec (Luigi Baghetti), utíkající před Marií Rosou na venkov, a Alfrédův přítel Oreste (Duilio Del Prete), užívač života a žen. Zábavné, ironické, a varovné pro muže před nejistým vstupem do manželství. Navíc mi to nastavilo zrcadlo vzpomínek k mému jednomu vztahu, ze kterého jsem nakonec rád odešel, neboť bylo zničeno skoro vše v mém životě. Přesto je to velmi vtipná a příjemná podívaná, s příjemným rozverným nadhledem na italskou společnost, její zvyklosti a mravy. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama