Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Osmnáctiletý Dalibor Daněk vyrostl v dětském domově, nevyučil se a na Ostravsku se zapletl se skupinou pašeráků. Najdou se však takoví, co mu chtějí nezištně pomoci... (oficiální text distributora)

Recenze (11)

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Film byl pro mě příjemným překvapením, a to nejen ve srovnání s jinými opusy oné doby. Ačkoli se to v něm přímo hemžilo neznámými (ne)herci, jejich výkony byly přirozené, role psychologicky uvěřitelné, dialogy a situace jak ze života, a to né toho rádoby socrealistického. Možná, že postava ušlechtilého vyšetřovatele působila až příliš čítankově, ale na druhou stranu, v jednom z tisíce, možná i ze sta případů se takový člověk určitě vyskytl. Výborný výkon v roli nevyrovnaného cholerického závozníka podal Blaškovič, Molčík zase připomínal nejen vzhledem Deanova rebela bez příčiny, a to i tím věkovým posunem (podobně jako Dean ve svých třiadvaceti vypadal o dost starší, a to hrál ještě osmnáctiletého). Místní hodnocení filmu pokládám za nespravedlivé, proto ze čtyř hvězdiček zvedám na pět. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Vice nez slusne drama o mladem klukovi z decaku, ktery hleda sve misto v zivote. Bohuzel se jedna o zcela zapomenuty film. Zajimavy je vyber hercu v cele s temer neznamym Pavlem Molcikem a vybornou postavou, soferem Lacem (skvely Blaskovic). Scenar sice ma jiste mezery, tu ale nahrazuje vyborna atmosfera, zvlast v prvni polovine filmu, kdy se dej odehrava v prumyslem postizene Ostrave. Co vsak zaujme je vyborna kamera Vaclava Hunky. Dobre drama z konce padesatych let. ()

Reklama

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Jalové dialogy a ještě jalovější herectví plné nepředvídatelných emocionálních projevů, které často nejsou vůbec adekvátní konkrétní situaci. Nejlepším dojmem působí - když pomineme, že občas vidíme na hercích její stín - kamera, která dobře pracuje s přirozenou světelnou atmosférou a využívá ji k působivým obrazovým kompozicícm. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Podivne, ale zajimave pojata hlavni role, od mne zcela neznameho Molcika. Zacatek v Ostrave, pasovani s polakama, druha pule pak jako zavoznik u kamionaku. Spousta hezkych cb obrazku, dobre odehrane. Takovy trosku "delnicky noir" jak ja rikam...navic tady jeste z prostredi nakladakaru, coz taky muzu. (noir to samozreme neni, asi je opravdu vhodnejsi termin psychologicky). Za sympaticky holky Farkacova a Kubesova. Temny, podivny, ale vlastne docela dobry film. 4- ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Oni ti budovatelé, kráčející jen dopředu, zpátky ni krok, měli přece jen špetku uznání. Dokonce i k potetovaným kriminálníkům, kteří jsou společností předem odsouzeni, bez ohledu na jejich nešťastné dětství, které si zúčastněný Dalibor vynahrazuje při kdejaké příležitosti, třeba hrou s kostičkami. Musíme mít pochopení soudruzi, je nutné, aby někdo z nás začal první. Začal pro odepsaného nový život. Daliborův přerod z pouličního flákače, bloumajícího městem, mimochodem za zvuku překvapivě dobrých tónů, v poctivého závozníka, který má ovšem svou pevnou čest a hrdost, je přeplněn naivitou. Střihy, roboticky snaživé záběry i herecké výkony, a hlavně chvílemi velmi podivné dialogy na všech úrovních. Od výchovných, přes zhrzené, kamarádsky kolegiální, či upřímné. Je to celé komedie, a také má být. Československá dvojice za volantem kamionu nám předvádí poctivou práci a loajalitu. Zdá se dokonce, že pro Dalibora je snadnější upevnit si vztah se svým parťákem, než s holkou. Hudba Jiřího Šusta je velmi povedená a určitě pevně drží mé hodnocení společně s jistou uvolněností některých scén, navzdory zmíněným hereckým výkonům a bohužel i scénáři, kterému se naivita také nevyhnula. Ovšem, pro milovníky filmů Pavla Blumenfelda, skvělá záležitost. ()

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama