Režie:
Peter YatesScénář:
William GoldmanKamera:
Edward R. BrownHudba:
Quincy JonesHrají:
Robert Redford, George Segal, Ron Leibman, Paul Sand, Moses Gunn, Charlotte Rae, Graham Jarvis, Lee Wallace, Christopher Guest, Zero Mostel, William Redfield (více)Obsahy(1)
Zkušený lupič John Dortmunder je právě propuštěn z vězení. Už před věznicí na něj čeká jeho švagr Kelp s nabídkou báječného kšeftu: na zakázku jednoho afrického státu mají z brooklynského muzea ukrást vzácný saharský diamant, který má pro Afričany velkou kultovní cenu. John a Kelp se spojí s dalšími dvěma kumpány Murchem a Greenbergem a připraví si pečlivý plán. Při akci je Greenberg chycen, těsně před tím však stačí diamant spolknout. Zbytek bandy tedy připravuje nový plán na osvobození Greenberga z věznice. To se jim podaří, Greenberg však u sebe diamant už nemá, těsně před převozem do věznice jej ukryl na policejní stanici. Za pomoci vrtulníku a výbušnin je tedy připravena třetí akce, přepadení policejní stanice. Ale diamant už v cele není! O jeho úkrytu se dozvěděl Greenbergův otec a uložil jej v bance. Nezbývá tedy, než naplánovat vyloupení banky (oficiální text distributora)
(více)Recenze (70)
S literární předlohou se nedá srovnat, protože Jak neuloupit smaragd je to nejlepší, co Donald E. Westlake napsal. Robert Redford ani vzdáleně nekoresponduje s hlavní postavou, ale dodává svůj šarm a vnitřní eleganci. Právě díky němu je film pěknou podívanou. Ale doporučuji najít si chvilku času a přečíst si knihu. ()
Příjemně odlehčená zlodějská komedie o tom kolikrát je třeba uloupit jeden velký smaragd, aby byl opravdu uloupený. S humorem, který je postavený na tom, co se děje, aniž by si potřeboval vypomáhat velkými gagy, hláškami nebo třeskutě komickými dialogy. Yates si tu po několika úspěšných dramatech vyzkoušel komedii a Redford nakročil k typu postav, které později vytvářel poměrně často (Slídilové, Tři dny Kondora). Pobaví pokud zvládáte tempo a vzhled filmů raných sedmdesátek. ()
Co jiného může čerstvě propuštěný notorický zloděj udělat už v den opuštění věznice? No přeci plánovat další svou akci, tentokrát má se svým týmem pro záhadného muže ukrást z muzea vzácný kámen velmi vysoké hodnoty... V subžánru zlodějských filmů musí scénárista přijít s něčím opravdu dosud neviděným aby diváka jaksepatří dostal, protože právě v tomto druhu filmů se běžně vyskytuje až nepřiměřené množství klišoidních scén a jen velmi málo se podaří zlodějský film, který mě svou zápletkou anebo aspoň formou překvapí a potěší. Co se týče Hot Rock, tak tam jisté náznaky byly, ale v podstatě jde jen o rutinní žánrovou klasiku, která potěší herecky, ale v závěru trošku naštve scénáristicky. ()
Z několika nevýrazných náznaků jsem pochopila, že záměrem bylo natočit komedii. Nepodařilo se. Historka o diamatu, který parta sympatických lupičů ukrade z muzea, ale pak se situace zamotá a oni musí svůj lup krást znovu a znovu z různých míst, na která se vlivem škodolibého osudu přemisťuje, v sobě nemá špetku vtipu. Postavy nejsou zajímavé, vztahy mezi nimi jsou nijaké a ještě sledování ztěžuje disharmonický jazz využitý zde jako hudba. SHRNUTÍ: Leda pro milovníky nemelodického jazzu a Roberta Redforda. ()
Co se vleče, neuteče. Za prvé "Komedie" ze záhlaví prosím úplně škrtněte, to se nekoná. Koná se takový utahaný překombinovaný krimi, kde věci pomalu ztrácejí jakoukoliv spojitost s logikou, (SPOILER) zástupce neznámé africké země financuje přepadení policejní stanice vrtulníkem, únosy z vězení atd., aby ho v závěru dostala výtahová hypnóza "afgánistán, banánistán". Jako vážně? ()
Galerie (38)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (3)
- Úvodní scéna filmu je založena na vystřižené pasáži k filmu Butch Cassidy a Sundance Kid (1969). (Terva)
- Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Donald E. Westlake. (Terva)
- V pasáži kdy ústřední čtveřice prolétá helikoptérou New Yorkem je vidět finišující stavební práce na jižní budově dnes již neexistujícího WTC (World Trade Center) známého jako "dvojčata". (rawboy)
Reklama