Režie:
Martin KotíkKamera:
Miroslav ČvorsjukHudba:
Tomáš PolákHrají:
Jan Dolanský, Viktor Preiss, Pavel Zedníček, Vendula Křížová, Jaromír Dulava, Jana Hlaváčová, Tereza Kostková, Pavel Šimčík, Adéla Gondíková (více)Obsahy(1)
Jeden den v životě mladého taxikáře, jeden den plný komediálních situací, ale i zásadních změn v jeho životě. Pražský taxikář Jarda (Jan Dolanský) chce oslavit své narozeniny, všechno má pěkně naplánované a pod kontrolou, tak jako zatím vše ve svém pracovním i soukromém životě. S každým vyjde, všechno zařídí, všichni jsou s ním spokojení. Jarda se prostě „vyzná“. Má skvělou manželku, krásný byt, pohodovou práci, novou milenku a spoustu dobrých známostí, jenže do jeho nového taxíku nastoupí muž (Viktor Preiss), jemuž osud toho dne také nadělil řadu nečekaných a komplikovaných situací a zásadních rozhodnutí. A tak se pro oba v nečekaném společenství a v celodenním putování proměňuje řada vztahů i hodnot. (Česká televize)
(více)Recenze (212)
"Zarážející na celém snímku je především fakt, že celá story není ani trochu směšná. Jediným komickým prvkem jsou herci samotní. Ti odlehčují chmurně reálné situace a nabízí svěží (bohužel však jen fiktivní) řešení. Tenhle rys je naprosto shodný s Pánskou jízdou , tentokrát už ale Nepovímovi a…"
"Pokud jde o herecké výkony, umění Viktora Preisse povznáší tento snímek do vyšších úrovní. Jan Dolanský tak nějak hraje stále stejněji, a i když jeho úšklebky vypadají efektně, jen z nich se herecký projev neskládá. Tragicky dopadly epizodní role, všechny ty tetičky, milenky, sekretářky atd. Kromě…"
"Jedno Kotíkovi upřít nelze. Všechno nejlepší je, na rozdíl od Pánské jízdy, filmem. Ale vinou slabého scénáře a špatného vedení herců je filmem, ze kterého má člověk nakonec stejně hořkou pachuť v ústech, jakou měl z Pánské jízdy. Veliká škoda, že si duo Kotík/Nepovím nepozvali ke scénáři někoho…" více
"Herecký duel Dolanského a Preisse trpí \"jen\" katastrofálním nedostatkem rozumných témat k hovoru (případně prkenných poselství), ale jakmile se Kotík v druhé plánu (prostřednictvím telefonních hovorů apod.) přesune do interiérů, jde všechno zase k čertu a my se ocitáme tváří v tvář sequelu Pánské…" více
"Snaha scenáristů uplatnit v příběhu duchaplnosti někdy vede k banalitám a přemrštěnosti, nejvíce v postavě dementní šéfovy tetičky (Jana Hlaváčová). Ani další ženské postavy, najmě manželky, milenky, šéfovy sekretářky příliš nepotěší. Ztrácejí osobitost nebo koketují s karikující nadsázkou v hlase…"