Reklama

Reklama

Je rok 1987 a nesmělá mladá žena se v přímořském městě setkává s dívkou, která se umí bavit. Vzniká mezi nimi pouto, které jako by neomezovaly zákony času a prostoru. (Netflix)

Recenze (149)

Ghoulman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Antiteze Matrixu, která dává před nepříjemnou realitou přednost zjednodušující iluzi. Ponechme stranou možnost zneužitelnosti podobného zařízení, psychologické problémy z toho vzniklé (dvě oddělené identity v jediné mysli nebudou nikdy dělat dobrotu) a nakonec ponechme stranou i možnou rezignaci na řešení veškerých reálných problémů tohoto světa (protože k čemu řešit problémy, když se stačí připojit). Možná jsem v některých věcech staromódní, ale život by se měl milovat takový jaký je. V tom dobrém i v tom zlém. Stáří má na světě své nezastupitelné místo, podobně jako slabost a smrt. I bolest může mít svoji důstojnost, pokud se jí člověk postaví čelem a neuteče. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Skvelý námet s otrasnými postavami, ktoré mi nesadli. Pravdepodobne kvôli hereckému obsadeniu. Jak Gugu tak hlavne toho babochlapa Mackenzieho vôbec nemusím. Ich príbeh mimo virtuálneho sveta, kde ich hrali iné herečky na mňa fungoval oveľa lepšie. Rád by som si pozrel tento námet v celovečernom pojatí a so sympatickejším hereckým obsadením. 5/10. ()

Reklama

mirror79 

všechny recenze uživatele

Za mě jednoznačně nejlepší epizoda ze všech sérií. Bravůrně zpracované po vizuální i herecké stránce, ztvárnění emocí, detaily podtrhující jednotlivé časové období (Time Crisis na automatech) a hlavně soundtrack. A teď nemám na mysli ty popové věci ale Clinta Mansella a především jeho Waves Crashing On Distant Shores Of Time, které se dokonce dočkalo i spousty remixů. Tenhle díl by klidně mohl být normálním filmem. Je v něm tolik všeho ... a to je super. Viděl jsem již několikrát a pokaždé se dojímám ... ()

Esgalnor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Výborný, strhující, odlišný. Skvěle dotažený originální námět, který táhnou především úžasný herecký výkony hlavních představitelek a výborně napsaný postavy. Jen v popisku je celkem solidní spoiler, který člověka v půlce může ochudit o to překvápko. Epizoda je oproti všemu ostatnímu z BM strašně jiná, ale možná se to po vší tý depresi hodí. A konec byl vynikající. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První polovina mě bavila obrovsky, naštěstí jsem totiž patřil k těm, co si nepřečetli (pro mě nepochopitelně spoilerovitej) popis epizody - takový to, kdy člověk vůbec nechápe, co se děje, kde se to děje a o co vlastně jde, to bylo spoečně s tou podivnou psycho postavou Yorkie a jejím podivně milostně?/přátelskym vztahem s Kelly asi vůbec to nejzajímavější. Obecně vzato (jako u BM už klasicky), ten nápad je samozřejmě zajímavej, jinak jsem z toho ale celkově spíš rozpolcenej a za pravdu musim dát třeba Ghoulmanovi, že jde trochu o zjednodušující iluzi neberoucí v potaz obrovský množství souvisejících problémů, kterejm se film prostě a jednoduše nevěnuje: problematiky psychickýho vlivu, zneužitelnosti a závislosti na "tom druhym životě", nevěnuje se ani problematice toho, že ani tohle samozřejmě nebude žádná "věčnost", byť tomu uživatelé bezvýhradně věřej a je to tak podávaný (máme omezenou funkčnost/určitou trvanlivost systému z hlediska technologií nebo dalšího technologickýho vývoje, máme tu nutnost údržby a závislot na energiích, máme tu samozřejmě taky rozpad samotnýho fyzickýho materiálu, ale ve hře je i třeba takovej konec lidský společnosti - cojávim? Zní to možná trochu vystřeleně, ale v momentě, kdy se bavíme o tom, že něco je "na věčnost", tak to přehnaný samozřejmě bejt přestává). Aspoň jeden díl BM má ale sladkej (možná až přeslazenej) konec a aspoň jeden díl nekončí děsivě, kde technologie přinášej jen zkázu, jen mě osobně to prostě nějak nepřesvědčilo: Kelly nejdřív tvrdí, že tam zůstávat nechce, protože (cituje svýho manžela) "jak by tam mohla zůstat, když tam nemůže bejt s jejich zemřelou dcerou" (a teď už teda ani tim manželem, se kterym strávila celej život, a kterej se po smrti do Systému kvůli dceři nenahrál), ale přesto je Kelly schopná si v rámci svejch posledních tejdnů života užívat tak, jako kdyby byla bezstarostnou dvacítkou - pro mě je to trochu nekonzistentnost jejího rádoby morálního stanoviska životem protřelý matky a manželky, to v kontrastu s nevázanou zábavou bez výčitek (zábavou pro zábavu, zábavou pro zážitky). Ten její konečnej obrat o 180° ("seru na manžela a dceru a celej můj dosvadní 80 letej hetero život, jde se pařit s mojí novou holkou!") mi ale přišel hodně zvláštní, to je obrat skoro jak v nějaký telenovele. Pro mě by třeba byla zajímavější otázka, jestli by vůbec bylo (kdybychom na to měli po fyzický stránce) pro lidi v nějakejch 80, 90 letech vůbec možný si takhle "po mladicku" znovu užívat, jestli by po celym tom životě, už s dospělejma dětma, možná vnukama, po životě strávenym ve vztazích a po tom, co se přece jenom mysl a psychika v porovnání s mladší verzí sebe sama nevyhnutelně změnila, jestli by vůbec člověk měl náladu/chuť/žaludek chtít se takhle bavit i s vědomím všech těch už prožitejch životních radostí a bolestí. Možná jo, nepozchybňuju to, jsem ale přesvědčenej, že by to nebylo tak jednoduchý nebo jednoznačný - protože mládí člověk prožije jen jednou (myšleno i mentálně). Ale i kdybych měl pravdu, samozřejmě se to nevylučuje s chováním postav načrtnutym seriálem - jasně že i v životě je spousta lidí, co ani v 80 letech nevěděj, co chtěj a nejsou vyzrálí, tak proč by o nich nemoh bejt seriál?... A možná to chápu moc úzkoprse - je mi jasný, že ten kontrast byl i mezi Yorkie a Kelly (jedna si užívá, protože jí to bylo upíráno, a druhá proto, že se loučí), ale prostě to na mě nepůsobilo tak přesvědčivě, aby to pro mě byl jeden z nejlepších dílů vůbec, jako to je očividně pro většinu (nejen místní, ale i na imdb). () (méně) (více)

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Epizoda byla natočena během 15 dní v Londýně v Anglii, kde probíhalo hlavně natáčení interiérů, a v Kapském Městě v Jihoafrické republice, kde se natáčely především exteriérové scény. (IvcaSammet)
  • Tvůrce seriálu Charlie Brooker si myslí, že epizoda má nejšťastnější konec, jaký mohla mít, i přesto, že někdo může říct, že se jedná o smutný konec. (griph)
  • V úvode epizódy je plagát ku kultovému upírskemu filmu z 80. rokov Stratení chlapci (1987), kde je skupina upírov posadnutá myšlienkou nesmrteľnosti. (Arsenal83)

Reklama

Reklama