Černé zrcadlo - Série 4 (2017) (série)
Tvůrci:
Charlie BrookerRežie:
Jodie FosterScénář:
Charlie BrookerKamera:
Ed WildHudba:
Mark IshamHrají:
Rosemarie DeWitt, Owen Teague, Jenny Raven, Paul Braunstein, Mckayla Twiggs, Edie Inksetter, Brenna Harding, Abby Quinn, Dempsey Bryk (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Svobodná matka Marie se strachuje o bezpečnost své dcery, a tak se rozhodne vyzkoušet supermoderní zařízení, které bude sledovat, kde právě je – a spoustu dalších věcí. (Netflix)
Recenze (88)
Moc se mi líbilo téma epizody - rodiče a jejich touha ze strachu děti ovládat (což je jednodušší než vychovávat) a jak to dopadá, když ta touha zajde příliš daleko. Není to v žádném případě překvapivý příběh a je zpracovaní poctivě, ne invenčně. Body navíc ale dávám za všeříkající poslední záběr, kde dcera udělá přesně to, čeho se všichni rodiče děsí. ()
Solidně zrealizovaný námět o přehnané mateřské starostlivosti. Jakmile ale divák zjistí, s jakou technologickou vychytávkou bude mít v této epizodě co dočinění, tak už ho až do konce v ničem moc nepřekvapí. Zkrátka to tak nějak doplyne k tomu, k čemu to zhruba doplynout muselo. Režijně spíše nevýrazné a k hlavním postavám si nejde vytvořit silnější pouto. Sice je tak nějak chápete, ale obě jsou dost nesympatické. ()
Láska + přecitlivělá starostlivost = iParenting_1984 2.0 aneb když výchovu nahrazuje kontrola. Nesporně jedna z nejobyčejnějších epizod (navíc je jasné nejen k čemu to směřuje, ale i kudy se to tam dostane), ovšem právě ona "všednodenní obyčejnost" a dilema každého rodiče při hledání hranic "kam až při výchově/kontrole/důvěře zajít" jsou největšími přednostmi. ()
Ono to je v zásadě fajn, až na to, že líp se těmhle parental-controlling sračkám věnuje skvělý Men, Women and Children o ňákej ten rok starší a ňákej ten parník lepší (třeba ten filmově plynulej videopřenos ze "zrakovýho nervu" přímo na tablet je trošku jak z pohádky Jak šla technologie na vandr). Jak už tady někdo řek, ono to skončí nějak tak, jak by člověk už někdy na začátku odhad, že to skončit musí, a nic moc novýho to pak už nepřinese. Vlastně to ani zas tak moc nevadí, furt to neni nic proti ničemu, ale v rámci BM jsou rozhodně lepší díly a v nich i líp vykonstruovaný nápady - to nemohu říct. Pokud se ale někomu líbí tohle a zároveň ještě neviděl nic dalšího, co by se týkalo podobnejch témat, ať si pustí ty Men, Women and Children nebo třeba Disconnect - a to ho musí odpálit. ()
Tentokrát sa táto epizóda zaoberá technológiou, ktorú sme už videli v seriály videli, ale tentoraz z iného pohľadu. Mne sa na epizóde najviac páčil psychologický dopad na dieťa, ktorému cenzurujete všetko škodlivé, čo vidí. Pri takom prístupe normálny človek nevyrastie a škoda, že sa epizóda nezaoberala hlavne touto stránkou. V druhej polovici sa viac zamerali na skoro až závislosť matky dcéru kontrolovať a diali sa tam stále absurdnejšie situácie, ktoré vyeskalovali v totálne vyhrotené a hlúpe finále. Zo začiatku som ústredné postavy celkom ľutoval, ale postupne som im prial. aby skončili čo najhoršie. Nevydarené spracovanie zaujímavého námetu. 6/10. ()
Galerie (2)
Photo © Zeppotron/Channel 4/Netflix
Zajímavosti (11)
- Technologie v této epizodě, která zaznamenává vše viděno něčíma očima, je velmi podobná paměťovým kotoučům z epizody Celá tvá minulost (2011). Je možné, že jde o jiné využití téhož vynálezu. (hansel97)
- V izbe Sary (Brenna Harding) možno spozorovať plagáty Tuska (Charles Babalola), rappera, ktorý sa stal druhou obeťou ADI v epizóde Nenávist národa (2016), a videohry "Harlech Shadow" z epizódy Zkušební verze (2016). (Arsenal83)
- V kočíku Sary (Brenna Harding) pri vstupe do parku je vidieť plyšového Walda - postavu z epizódy Medvídek Waldo (2013). (Arsenal83)
Reklama