Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro Angelu Bennettovou jsou počítače celý svět. Živí se jako odbornice na počítačové viry, s okolím komunikuje pouze pomocí počítače a jediné přátele má na internetu. Před odletem na dovolenou do Mexika dostane od programátora Dalea disketu s neobvyklým programem. S jeho pomocí se lze dostat k jakýmkoliv tajným záznamům. Její život se však mění v noční můru, když se z náhodné prázdninové známosti vyklube najatý vrah, který ji má odstranit a získat disketu. Angele se sice podaří uniknout, když se však vrátí z nemocnice, zjistí, že přestala existovat. Její kreditní karta byla zrušena stejně jako rezervace v hotelu, protože prý z Mexika odletěla. Její dům byl vystěhován a prodán s tím, že se odstěhovala. Podle záznamů v policejní databázi je z ní Ruth Marksová, obviněná z řady přestupků a zločinů. Přestože ji pronásledují policie i zabiják Devlin, podaří se jí zjistit, že za vším jsou počítačoví teroristé Pretoriáni. V jejich čele stojí Jeff Gregg, majitel firmy na zabezpečovací systémy, které obsahují program, jenž umožňuje Greggovi proniknout do jakéhokoli systému. Přestože každý, kdo se pokusí Angele pomoci, je Devlinem zabit, dál bojuje o svůj život i ukradenou identitu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (269)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Kdysi dávno jsem tenhle film děsně žral, protože Sandra a protože to bylo tehdy vcelku neokoukané téma počítačové kriminality a krádeže identity. Zub času se ale na filmu projevil, akce s počítači vypadají v dnešní době dost nereálně až směšně. Pokud bych se ale na film díval z tohoto pohledu, musel bych jít s hodnocením ještě níž. V kontextu doby to je u mě za 4* ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Film z dětství pamatuji jako jeden z prvních filmů se "silnou ženskou hrdinkou", takže do jisté míry definoval moje předpoklady a očekávání v tomto poli a dnes tedy vyvolává jednak nostalgické vzpomínky na čas malin nezralých a zároveň i na urputnou práci ve snaze takovou sbírku klišé vytěsnit z paměti. Dál mám v poznámkách napsaných několik "nejvíc děsivých/nejsmutnějších" věcí, o kterých bych se chtěla zmínit. První je ta, že za dvacet let, co od vzniku filmu uběhlo, se to s postavením ženských postav v blockbusterech neposunulo nijak výrazně k lepšímu. Další je žánrová nevyhraněnost. Dnes film působí jako fantasy komedie odehrávající se v alternativním vesmíru, což je dané množstvím technologického pokroku, který se mezi tím udál. Ale myslím si, že i v době svého vzniku musel film víc působit spíš jako alegorie/podobenství thriller-krimi-drama. Velké množství prostoduchosti v logice příběhu totiž příliš nedovoluje navodit pocit reálnosti a strachu "může-se-to-stát-i-vám". Je to spíš abstraktní pohádka o boji s větrnými mlýny, o tom, že opravdové větrné mlýny jsou lidé kolem nás, a o nemožnosti autentických osobních činů mezi takovými lidmi. Škoda, že film trochu víc neakcentuje to, co mi dnes přijde jako nejsilnější moment Sítě. Ne to, jak někdo během pár vteřin přepíše druhému člověku život tak, že se zdá být někým jiným. Ani ne úplně to, že lidé, kteří ty údaje z obrazovek předčítají, nad nimi žádným způsobem nepochybují (Tady ve filmu jsou to policisté a lidé v nemocnici. Chápu frustraci hlavní hrdinky, která ví, že fakta jsou ve skutečnosti jiná, ale vykonavatelé svých profesí se musí spoléhat na své nástroje, ať už jdou digitální nebo ne.) Ale to, že lidé v reálném světě si fakta, která jsou jim předkládána, nedávají do kontextu s tím, co znají ze včerejška a předvčerejška... Takhle funguje mediální masáž (na mysl se krade 1984) a modelovou situaci v Síti představuje scéna z kanceláří Katedrály končící požárním poplachem, kdy kolegové a sekuriťáci na falešnou Angelu mluví jejím křestním jménem a vtipkují s ní a vůbec s ní jednají, jako by tam opravdu pracovala roky a přitom ji tam vidí asi třetí den a je to úplně jiný člověk, než by měl být. Já vím, že to je pravděpodobně jenom další chyba v nelogickém scénáři, ale když už to tam takhle je, tak to člověka zkrátka nutí takovou věc nějak interpretovat. Už tam opravdu chybí jenom scéna, ve které by přišla za svou matkou do jejího pečovatelského domu, který často a pravidelně navštěvovala posledních několik let, a tamní personál by s chováním typickým pro postavy ze skečů Monty Python policii řekl, že ji nepoznávají. Místo toho dostáváme v závěru informaci, že děsivý démon neměl žádnou identitu a tak se mu podařilo i po smrti vymknout systému, a také vtípek se symbolem pí, který je stejně úsměvný jako děsivý; zkrátka naše civilizace je odsouzena k zániku. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Pokud jeden můj kamarád z vysoké školy nenávidí Cameron Diaz, tak já to mám podobné se Sandrou Bullock. Například zlatý plešoun za Zrození šampiona byl totálním přehmatem, páč tahle star jen roky variuje to, co jsme u ní už viděli, jen občas krapet změní žánr. Tentokrát coby lovkyně počítačových virů odhalila něco, co neměla. Za trest ji virtuálně smažou, takže se jí zhroutí život. Ve výsledku nejde o úplně pitomou zápletku, jen provedení tápe, dnes už samozřejmě vše vypadá úsměvně, ale tehdy to byl solidní strašák. I slušný hit. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Je to taky mix Fugitive a Enemy of the State. Tentokrat je na uteku sexy programatorka Sandra Bullock pred zlou organizaciou, ktora jej vymazala identitu a poslala na nu najomneho zabijaka. Bohuzial je to cele podane dost naivne az hlupo a bez potrebneho napätia. Väcsina filmu sa dost vlecie a dost nudi. Stopaz je fakt prestrelena. Uz aj v dobe vzniku tie technicke aspekty pôsobili dost naivne a dnes uz je to cista komedia. Ale aspon roztomilo a nostalgicky pôsobi dobova technika. Dalsim plusom je mlada a nadherna Sandra. Bohuzial sama tento tuctovy thriller neutiahne. Hlavnym ponaucenim filmu nie je to, ze je nebezpecna technika. Ale ze nie je dobre zit v tak velkej izolacii, ze nikto okrem vas nemôze dokazat vasu skutocnu identitu. Najmä ked uz aj vasa matka to ma v hlave vyluxovane do cista. 4/10. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

K tomuto filmu mám zcela zásadní a osobní vztah. Když jsem ho viděla v době vzniku, tak jsem na jedné straně Sandře strašně záviděla, že si může všechno objednávat přes internet a na druhé straně jsem získala paranoiu, že se všechno co je na internetu dá zneužít (viz. ukrást identitu). Postupem času se mi všechno splnilo a potvrdilo (kromě ukradení identity, naštěstí). Z toho pro mě plyne poučení, že dobře věřím svým instinktům a zároveň mě naprosto fascinuje jak se ta tehdy fikce, skutečně brzy dostala i k nám a zažívám to co jsem chtěla. V té době by mě nenapadlo, že budu ještě za svého života moci nakupovat a cestovat pouze s platební kartou, objednávat si cokoliv na internetu a budu mít televizi pověšenou na zdi jako obraz. Takže k filmu jsem vlastně neřekla vůbec nic, ale to, že se mi splnilo vše co jsem si přála stojí za to. Za mě 90% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (11)

  • Natáčelo se od 5. ledna do 10. dubna 1995 v Kalifornii, D.C. a ve Španělsku. (Varan)
  • Operační systém, který používá Angela, je MAC OS 7. (HappySmile)
  • Celosvětová premiéra proběhla 25. července 1995 v Beverly Hills. (Varan)

Související novinky

Když si někdo koleduje o „odpad“

Když si někdo koleduje o „odpad“

24.08.2008

Direct-to-DVD. Zní to jako nadávka, že? A většinou zaslouženě. Hollywoodská studia už dávno zjistila, že DVD (resp. blu-ray) trh je pro ně zlatým dolem. Zisky z prodeje na „plackách“ dosahují… (více)

Reklama

Reklama