Obsahy(1)
Samuraj, který přišel o svého pána se nazývá rónin. Jedním z nich je Gengkobe. Nadevše miluje gejšu Koman a sám se utápí v dluzích. Je však zrazen místním měšťanem Sangosarem, který ho připraví o jeho čest a zbylé peníze. Musí sám čelit té největší lidské proradnosti jakou si lze vůbec představit. Kam až je ochoten zajít navzdory své samurajské cti? (Seabeast)
(více)Videa (1)
Recenze (11)
Silný príbeh o zrade a pomste, ľudských charakteroch a ich slabostiach. Film má veľmi pútavý dej a dobrý spád, takže sa veľmi jednoducho sleduje. Obsahuje niekoľko novátorských prvkov na film zo začiatku 70-tych rokov (opakované sekvencie pre umocnenie momentu/situácie, rýchle prestrihy ukazujúce alternatívne možnosti hlavného hrdinu a podobne), čo pri sledovaní jidaigeki filmu na mňa pôsobilo veľmi originálnym nádychom :) Koniec filmu nesklame, naopak, šokuje a drží diváka napätí do poslednej sekundy. ()
Myšlenka je v jádru poměrně tradiční – pomsta těm, kteří hlavnímu hrdinovi zničili život. Velmi sugestivně – nelze rozeznat realitu od představy - je zobrazena jeho mysl, které se neovladatelně vnucují ty nejhorší následky jeho jednání, a tohle ho často zlomí k jiné činnosti, než původně zamýšlel. Okolí toho samozřejmě co nejvíce využívá, až se jednou ucho utrhne… Krom toho Shura operuje s dalšími tradičními "samurajskými tématy" jako čest, důležitost hierarchických vztahů atp. Vynikající je režijní stránka, skoro celý film se odehrává ve tmě, z které se vynořují a zase v ní mizí postavy, kromě hlasů nejsou slyšet téměř žádné zvuky, skvělá je i kamera a výsledkem je docela nepříjemná, trochu až hororová atmosféra. ()
Atmosférická, noir tale klaustrofóbia o klasickej ceste za pomstou. Namiesto akcie a potokov krvi hrá prím pomalo plynúci sled ponurých obrazov vyvolávajúce zamyslenie o nástrahách manipulácie a nezdravej obsesie, ktorá dokáže zviesť aj najsilnejší charakter z pravej cesty. Majstrovský kúsok temnoty. ()
Velmi solidní, drásavě pomalé nahlédnutí do temnot. V prvním záběru barevné slunce zapadne, a již se do konce filmu nevynoří. Ba naopak. Černobílý film je spíš černý, plný znechucujícího, přízemního jednání takřka všech... kde je po počátečním prohřešku už vše další nezvratně dané a padá se do pekla. Pokud máte depresi, filmu se vyhněte. Musel jsem si dávat vydýchávací přestávečky. ()
Samurajský film spojený s prvky žánru noir a obohacený o režiséra a autora scénáře T. Matsumota, jehož režisérské uchopení vytváří sugestivní až surreálnou atmosféru, která se zaryje pod kůži. Konfrontace pokřivených (nikoliv černobílých) vedlejších postav s hlavním hrdinou, který jedná čistě pudově, je naprosto devastující filmový zážitek. Klenot obsahem i formou... ()
Galerie (3)
Photo © Matsumoto Production Company
Reklama