Reklama

Reklama

Angel-A

Trailer

Obsahy(1)

Každý máme svého Anděla.  Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

Othello 

všechny recenze uživatele

Kdyby bylo Bessonovi patnáct, prosim. To bych mu tu juvenilní historku o tom, jak malého zbabělého obšourníka doprovází čtyřmetrový anděl z modelingového mola, aby mu po cestě ukázal, jak si má sám sebe vážit, minimálně respektoval. A to jsem normálně spíš obhájce jeho nevyzrálosti. Nicméně Angel-A působí nesympaticky odfláknutě a neinspirativně. Od člověka, který stojí za filmy jako Subway nebo Nikita, bych očekával, že když má ústřední AndělA demonstrovat svou skutečnou povahu, tak přijde s něčím nápaditějším než levitujícím popelníkem. A tak je to tu se vším. Arbogastova kamera dělá možná pěkný pohlednice, ale je strašně plochá a má téměř po celou dobu jen jeden plán (čestnou výjimkou jsou obě scény z klubů). To z filmu dělá sice prvotřídní promo-reel Rie Rasmussen, ale nic dalšího. Ale já chápu, že kola Europe Corp. se tehdy musela točit promazána inkoustem Bessonových 4 scénářů ročně a Angel-A přesně podle toho vypadá. Je to banální, za dvě noci napsaná báchorka, kterou si už po sobě nikdo nepřečetl a největší zábavu poskytuje jenom v tom, když sledujete, jak se v ní scénárista/režisér projektuje. Tedy jako neurotický permoník s přitažlivou ženou po boku, která ho sice nejdřív učí jak žít, ale ve výsledku on vlastně naučí žít jí, když ona se do něj pochopitelně tragicky v slzách zamiluje. Navzdory tomu, že on za celou dobu neudělá vůbec nic, čím by si zasloužil její přízeň. Leda by jí rajcovalo neustálý trhání za ruku, když ona někam jde. Toho je ve filmu tolik, že by mělo mít vlastní místo v titulkách. ()

Lucasion 

všechny recenze uživatele

"Každý máme svého Anděla." André (Jamel Debbouze) toho svého pozná ve chvíli, kdy chce skočit z mostu a ukončit svůj život kvůli finančním problémům. Na mostě však není sám a po záchraně krásné dívky se jeho život otočí vzhůru nohama, když mu dívka jménem Angela (Rie Rasmussen) řekne, že s ním nějakou dobu pobude. Vyřeší mu dluhy a pomůže mu najít sám sebe. Snímek Angel-A je příjemně romantický a něžně hezky vyprávěný. Dialogy jsou úsměvné a film je tak více než příjemné pokoukání. Oba herci jsou svým způsobem roztomilí. Ria je moc hezká a o hlavu vyšší, což už při první scéně mi vykouzlilo na tváři úsměv. Vizuální moderní pohádka, která je opravdu výjimečná. (85 procent) ()

Reklama

Marius 

všechny recenze uživatele

Najprv : nedajte sa odradiť hodnoteniami, ktoré má Angel-A na CSFD. Luc Besson sa po sedemročnej prestávke posadil na režisérsku stoličku, aby natočil film podľa vlastného scenára. Skalní fanúšikovia jasali, až kým neprišlo na projekcie. Angel-A totiž nie je nový Leon, Hlbočina či Nikita. Je to romantická komédia s miernym nádychom fantastična. Po scenáristickej stránke dopláca na to, že námet nie je nijak originálny a topí sa v mori dialógov premenlivej kvality. Režijne je to však, ako u maestra vždy, výborne odvedená práca. Besson si určite uvedomoval, že jeho scenár je len n-tou variáciou na danú tému a tak naordinoval výbornej kamere Thierryho Arbogasta čiernobiely film, čím nechal vyniknúť tretej hlavnej postave filmu – Parížu. Jednotlivé scény sú tiež oživené celkom zaujímavými hračkami so strihom. Pokiaľ ide o postavy, André Jamela Debbouzea je najlepšie napísanou i zahranou postavou, je dostatočne komplexný a Jamel mu vdýchol svojim herectvom poriadny kus hodnovernosti. Väčší problém som mal s Angelou Rie Rasmussen, ktorú mohol podľa môjho názoru Besson potiahnuť do ešte väčšieho „ prišla som si užívať, lebo v nebi je nuda “ extrému. Takto, i keď ide o postavu zaujímavú a celkom dobre zahranú, ostáva Angel-A mierne plytkým charakterom. Aký je teda nový Besson ? Nie je to zásadné filmové dielo, ktoré by formovalo určitú filmovú epochu či žáner ako jeho predchádzajúce filmy. Je to taký malý, zvláštny film na ktorom cítite, že napriek tomu, že je určený skôr bežnému divákovi, je iný ako väčšina mainstreamovej produkcie. A pokiaľ sa neveziete na vlne „kopnúť si do producenta sračiek, ktorý bol kedysi velikánom európskej réžie“ a dokážete sa tejto vlne vyhnúť, Angel-A vás síce neohromí, ale určite pobaví príjemným humorom a poteší nádherným vizuálnym spracovaním. Bez záverečnej slzopudnej scény by som šiel aj vyššie, takto je to na 8/10 ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Z filmů, které jsem zatím viděla od Luca Bessona (myslím ty, co režíroval), můžu zmínit jen jeden, a to Pátý element. No a teď také Angel-A. Film je to zajímavý, netradiční, člověk ani chvilkami neví, co si o něm má myslet. Už to černobílé zpracování na první pohled zaujme. Herců zde moc není, takže je šance ukázat se prakticky pro dvě postavy. A myslím, že představitelka Angely se ukázala dobře. Neotřelý námět zaujme taky. Film má ale své mouchy, které já například spatřuji v čas od času se objevujících nudných scénách, dlouhých dialozích... Ještěže celková délka je jen něco pod hodinu a půl, bohatě to stačí, jinak by se člověk takového filmu s tak rozvleklými scénami asi brzy nabažil. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Je těžký se mít rád, když tě nemají rádi druzí.." Nesmírně krásný film plný podobně zhovadilých replik, které zkrátka nedokážu Bessonovi odpustit.. Snímek plný paradoxů, které prostě k Lucu Bessonovi, francouzskému géniovi, i k jeho tvorbě vlastně tak nějak patří.. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • Jamel Debbouze je ve skutečnosti jen o 13 cm menší než 178centimetrová Rie Rasmussen. Scéna pod mostem, kde je možné výškový rozdíl zaznamenat, je umocněna schodem, na kterém Rie Rasmussen stojí. Svo roli hrají i hereččiny lodičky s podpadkem. (smith22)
  • Natáčení probíhalo v Paříži, převážně v lokalitách Montmarte a Seine River a také ve studiu Eclair. (Terva)
  • Film měl premiéru ve Spojených státech na filmovém festivalu Sundance 2007 . (Terva)

Reklama

Reklama