Režie:
Sebastián CorderoKamera:
Enrique ChediakHudba:
Antonio PintoHrají:
John Leguizamo, Leonor Watling, José María Yazpik, Alfred Molina, Damián Alcázar, Camilo Luzuriaga, Jaime Estrada, Manolo Sarmiento, Andrés CrespoObsahy(1)
Manolo Bonilla je zkušeným, ale ambiciózním reportérem bulvární zpravodajské show v Miami. Jako španělsky mluvící pokrývá "senzace" v Jižní Americe. Tentokrát byl vyslán do Ekvádoru, aby přinesl reportáž o případu masového vraha dětí, který umučil a poté zavraždil na 150 obětí, známého jako "Babahoyská zrůda". Po pohřbu posledních tří obětí přímo na místě se Manolo se svým štábem stane svědkem náhodné dopravní nehody, při níž zahyne chlapec. Dav, rozcitlivělý smrtí tolika dětí, řidiče auta téměř zlynčuje a upálí na místě. Manolo v poslední chvíli zasáhne a zachrání mu život. Jako správný reportérský tým mají vše natočeno. Řidič Vinicio je také dvojnásobným otcem a jeho žena je znovu těhotná. Manolo hned pro svůj pořad "Hodina s pravdou" zpracuje aktuální reportáž, z niž Vinicio vyjde jako oběť lynčování, již údajně neschopná policie kvůli vyšetřování posadila do vězení. V dalším rozhovoru Manola s Viniciem se však začnou vyjevovat podivné souvislosti. Vinicio tvrdí, že se setkal se Zrůdou a něco ví. A Manolo, který touží po slávě a vlastním pořadu, cítí, že je blízko dalšímu senzačnímu odhalení.
Největší ekvádorská filmová produkce všech dob, kterou podpořili slavní mexičtí producenti a režiséři Alfonso Cuarón a Guillermo del Toro, je inspirovaná skutečným případem kolumbijského masového vraha, který podobně jako "Babahoyská zrůda" po deset let unikal spravedlnosti.
Novinová zpráva a šokující interview s nic netušící manželkou masového vraha se stala ideálním námětem pro ekvádorského režiséra Sebastiana Cordera, již dřív oceněného za svůj debut Ratas, ratones, rateros (1999). Jak sám řekl, již dříve hledal příběh, v němž by mohl odkrýt dualitu lidské bytosti, a tento extrémní, krutý případ mu poskytl prostor pro fascinující studii člověka, v němž se skrývají dvě zcela protilehlé polohy. S motivem postavy slavného reportéra bulvární publicistiky však ve filmu sleduje přesvědčivě i druhou, neméně fascinující linii vlivu médií na veřejné mínění a osobní zodpovědnosti novináře. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Většina nepříznivých komentářů ukazuje na nedorozumění. Toto není detektivka! Tématem je novinářská etika, zatímco případ sériového pedofilního vraha má jen instrumentální roli. Ti novináři mohli stejně dobře rozplétat třeba ekologickou aféru a příběh by mohl zůstat stejný - jenže by se zpolitizoval, zrelativizoval, a jeho obecně lidský význam by se rozmělnil. --- Námět je závažný, scénář hutný a napínavý, dialogy skvělé, vyvážené, charaktery naprosto realistické, herecké výkony fantastické (Damián Alcázar!), výprava, exteriéry a kamera zobrazují prostředí tak věrohodně, jak jen je možné. --- Opravdu nevím, co víc bych si měl od dobrého filmu přát. Bravo! ()
Proslulá jihoamerická krutost lidí nezná místy hranic, "vendetta" na denním pořádku, přestřelky místnách gangů, vysoká kriminalita, brutalita obyčejných lidí, kteří se v tlaku v okamžiku proměňují na vražedné šílence. Tady nejlépe vidíme, co se z nás může brzy stát, pokud povedeme takto svět dále "kupředu" a nebudeme-li se ohlížet na pouhou slušnost a úctu před životem každého jednotlivce..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-(( ()
Není to tak nepříjemná podívaná a prostřední část je dějově opravdu prakticky o ničem. Kronika smrti ale nenudí, protože se příběh přetransformuje v psychologickou studii vraha. S příběhem je holt u snímků podle skutečných událostí potíž. Život většinou nepíše kvalitní scénáře. Na scény jako úvodní pokus o umlácení/upálení nebo závěr se ale nezapomíná. Zaokrouhlím lehce nahoru. ()
Keď už mi došlo, čo sa Cronicas snaží povedať, chvíľu mi následne vadilo spracovanie - v porovnaní s angažovanosťou napríklad takého Olivera Stonea príliš suchopárne, v porovnaní napríklad s autentičnosťou takého Mesta bohov zase málo agresívne. Táto zdanlivo jednoduchá (skôr však civilne presná) réžia však vo finále zafungovala nad všetky očakávania a počas záverečných titulkov sa vo mne naplno, možno viac ako kedykovľek predtým, miešali pocity hnevu a znechutenia. Kurvy novinárske (blbé)! ()
Hodně zajímavý film o kterém si postupem času myslíte něco jiného. Drsný začátek, je následován hrou kočky a myši, kdy se semtam tyto role obrací. V půlce filmu víte jak to všechno je, což Vás bude trochu štvát, ovšem v té době se film převrací do jiné roviny. Závěr je naprosto jiný než byste čekali. Ekvádorci skorujou. ()
Galerie (4)
Photo © Palm Pictures
Reklama