Reklama

Reklama

Recenze (17)

Matty 

všechny recenze uživatele

Nápaditá pocta práci, která nemá být vidět a kterou dělají lide, kteří nejsou moc vidět. Pro tento dokument jich ale pohodlí svých střižen opustilo mnoho – abychom na ně měli také vizuální vzpomínku, než naposledy tiše vydechnou během nějaké vypjaté projekce (úžasná scéna z Posledního magnáta). Popisované střihové postupy jsou nenásilně použity v samotném filmu, který mapuje dějiny střihu a paralelně prostříhává na některé zajímavé dílčí kapitoly (vztah režiséra a střihače, střih akce, herec a jestli by měl kafrat do střihu). Většina oslovených budí dojem, že ví, o čem mluví a těch pár výjimek je, když už nic jiného, úsměvných (komu by to z xXx nebylo jasné – Rob Cohen je kubistický umělec 21. století). Jako technický analfabet bych uvítal větší prostor věnovaný střihačskému pultu, počítačovým programům, nebo co se dnes používá, ale u této části by asi za pár let hrozilo, že nebude aktuální. Apendix: Vyplatí se vyčkat až do konce titulků. 85% ()

Arx 

všechny recenze uživatele

Skvěle zpracovaný dokument o filmovém střihu. Pokud se alespoň trochu zajímáte o postupy při natáčení filmů neměl by Vám tento snímek utéct. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Největší paradox střihu tkví v tom, že ve filmech nesmí být vidět. Proč? Aby divák dokonale splynul s příběhem a s postavami a nebyl ničím rušen. To vede k tomu, že střihači jaksi nejsou v povědomí, byť jsou to právě oni, kdo rytmizují filmy a kdo vylaďují natočený materiál ze surové podoby do té finální. Je zkrátka dobré si uvědomit, že režisér je jen mezičlánkem ve výrobě filmu, byť mu bývá mylně přisuzována veškerá zásluha. ____ Dokument začíná objasněním křížového střihu, který odhaluje Martin Scorsese. Poté následuje slavný match-cut z 2001 Kubricka (metaforický střih z letící kosti na letící vesmírnou raketu). Dále vysvětluje Spielberg, proč by „ukázání“ žraloka v Čelistech o jedinou milisekundu navíc dovolilo divákovi monstrum prozkoumat víc, než je záhodno, a zkazilo celou iluzi. Pokračuje se otcem kinematografie, Griffithem, který zavedl většinu filmové gramatiky... ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Ale ano, pocta "ukrytému" filmovému povolání to je. A stejně jako jakákoliv jiná profese z továrny na sny si zaslouží být zmíněna častěji než jenom při oscarovém ceremoniálu. Toť pravda jest. Trocha historie, pár mluvících hlav vám přiblíží co všechno s natočeným materiálem dovedou, co nedokázali před 20 lety, jak moc jsou důležití a že všichni na ně zapomínají. Nic víc, nic míň - a otázka života, vesmíru a vůbec zůstává stále nezodpovězena... 50 % ()

Zajímavosti (2)

  • Práce na natáčení dokumenty probíhaly v Londýně. (Terva)
  • Dokument je součástí bonusu na DVD k filmu Bullit (2005). (Terva)

Reklama

Reklama