Režie:
Vladimír SísKamera:
Jiří Krejčík ml.Hrají:
Jiří Suchý, Jitka Molavcová, Mahulena Bočanová, Zita Kabátová, Věra Křesadlová, Miloslav Horáček, Ferdinand Havlík, Lenka Loubalová, Antonín Klepáč (více)Obsahy(1)
Volné pokračování filmu Jonáš a Melicharová domýšlí další příhody obou protagonistů. Oddaná uklízečka Melicharová totiž pečuje o nemocného pana Jonáše, v jehož horečnatém blouznění se objevují další poklady z nejslavnější éry Suchého a Šlitra. Vysloužilý kabaretiér Jonáš opět bloudí Prahou, tentokrát proto, aby našel dárek k narozeninám pro svou starostlivou uklízečku Melicharovou. Moc nadšený není, ale nedá se nic dělat. Nakonec jí v dešti přitáhne domů starý vyřazený televizor, který našel na smetišti. Melicharová má sice radost, avšak Jonáš dostane se svých toulek a mokra horečku. Zatímco ona se o něj pokouší poněkud nemotorně postarat, Jonáš ve svých horečnatých snech potkává atraktivní krásku Olivii, filmovou hvězdu, jejíž fotografii má na nočním stolku. Běhá s ní po rozkvetlé louce, ale i tady narazí na Melicharovou, která opodál pase krávy. Když se pokouší skládat, Melicharová se mu do toho opět připlete, a tak to jde stále dál. Ať Jonáš ve svých horečnatých snech podnikne cokoli, vždy je tam kromě jeho snové krásky Olivie také Melicharová. Vždy ochotna pomoci, plná obdivu připravena nadšeně vyslechnout Jonášovo vychloubání a obdivně sledující, jak se starý kabaretiér ve výletech do minulosti předvádí... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (15)
Něco Suchý ukradl ze Starců na chmelu, něco zcizil z West Side Story . Celou tuto pomatenost komentuje Jonáš a Melicharová a je kuriozní, že se těmito postavami živí Suchý dodnes. Jinak je to podívaná pouze pro pár pamětnických důchodců , protože ostatní ukrutně nudí . Ale i ti senioři určitě celou dobu zívají . ()
Semafor se dá těžko stavět do konkurence konsolidovaných filmů zde. Je to spíše kabaret, volná hra se slovy, s vtipem, fantazií, hříčky a písničky. Jestliže přistoupíte na tuhle hru, určitě se pobavíte. ()
Takový milý úlet a v celku zajímavý pokus o přenesení poetiky Semafiru na televizní obrazovky či filmové plátno. ()
Tento jakoby druhý díl mi přišel poměrně nesoudržný, spíš jako sestřih. 60% ()
Typický humor pana Suchého,jeho písničky a bezelstnost a něha Jitky Molavcové... Pro natáčení některých scén si tvůrci odskočili ze socialistického Československa do Anglie do Londýna, točilo se v Londýnském muzeu dopravy, metru,pře Big Benem, ale vše na zapřenou, bez oficiálního povolení londýnských úřadů. ()
Jak nudná byla jednička, tak tohle je nuda na druhou. ()
Alternativní superdlouhý videoklip prokládaný fantaskními scénkami. Hudba je neoddiskutovatelně vynikající, ovšem poloha blouznícího Jonáše mě poněkud minula. ()
Pro ty co mají rádi Semafor tento film není úlet ani špatný snímek. Naopak - poetika Semaforu (80.let, kdy vzniklo duo Melicharová/Jonáš) je tu velice hezky převedená na filmový pás. A ačkoliv se děj dá shrnout jednou holou větou, tak je plný výborných písniček a slovních gagů. Asi ne pro každého, ale pro mě oblíbený snímek. ()
Pan Suchý si měl uvědomit,že poetiku Semaforu nelze přenést na filmové plátno. ()
My se u toho tenkrát v kině královksy bavili! Je to úlet jen co je pravda! Ale aspoň zjistíte, jak je důležité míti Melicharovou! :) Stopování v Anglii a pijte - nepijte, pane Jonáš mě dostalo úplně nádherně do kolen! :-D ()
V pražských kinech se promítal od 21. 9. 1989 (Světozor) ()
Docela zmatený film, kouzlo prvního dílu už je zcela pryč. Mám pocit jakoby se od té doby vytrácela semaforská poezie a originalita a Semafor se stával svým vlastním muzeem, což platí bohužel dodnes. Jinak ale má Jiří Suchý můj respekt, což platí i o Jitce Molavcové .... ()
V porovnání s předchozím dílem méně přesvětlená a nudná kamera, méně hezkých písniček, méně archivních klipů, stále naprosto neschopná režie, chybějící bonus lokace starého Semaforu a neskutečně plytký "děj" propojující hudební vystoupení. Součástí je "klip" k písni "Podivná hodina v Los Angeles", který je dobré srovnat s technicky daleko omezenějšími archivními černobílými klipy z předchozího dílu. Bolestně na něm vynikne absence kreativity, důvtipu i řemesla. Věčná škoda. ()
Spousta lahůdek Suchého poetiky, kde vlastně ani nejde o děj, ale o jiné vidění věcí, světa, spojování nespojitelného na perutích jemného humoru...Podivná hodina v Los Angeles, Londýn (Horažďovice), jízda na kole, trychtýř...nad tím vším semaforská "suchá" duše zajásá...Na klasický film poněkud nepřehledné, rozvětvené, fantasmagorické...a to to mohlo být ještě "horší", kdyby nebylo poetična nechápavého režiséra Síse. ()
Vladimir Sis na niecom slapal uz za byvalej ery? Asi brali spolu s Jakubiskom. ()
Reklama