Režie:
Kar-wai WongHudba:
Ry CooderHrají:
Norah Jones, Jude Law, David Strathairn, Natalie Portman, Rachel Weisz, Frankie Faison, Katya Blumenberg, Jackie Moore, Adriane Lenox, Benjamin Kanes (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jaká vzdálenost dělí zlomené srdce od nových začátků? Jak se její délka měří? Peněžní sumou, dálkou, kterou jste ušli, nebo množstvím vzpomínek? Elizabeth (Norah Jones), zklamaná mladá žena, se vydává na pouť za účelem sebepoznání ve snaze vyléčit zlomené srdce. Zatímco se její emocionální jizvy zacelují, prožívá s těmi, které při svých toulkách potkává, nové a zcela nečekané situace. Ať už jde o poetické filozofování s majitelem noční kavárny (Jude Law), zoufalé plány hazardní hráčky, které se lepí smůla na paty (Natalie Portman), či o zničený vztah mezi policistou (David Strathairn) a jeho vzpurnou manželkou (Rachel Weisz)... Všechny tyto zážitky mění Elizabethin přístup k životu, vztahům a nakonec i k sobě samé. Zvolna se osvobozuje z pout minulosti a objevuje novou cestu - tu, na jejímž konci čeká opravdová láska... Film Moje borůvkové noci v režii světově uznávaného režiséra Wong Kar Waie je působivým příběhem, který diváka provede dálavami, rozprostírajícími se mezi bolestí ze ztracené lásky a radostným znovuobjevením sebe samého. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (360)
Film jsem zhlédl v rozpoložení, jehož zapříčiněním na mě zapůsobil jako živá voda. Tenhle biják je filmový balzám na mou zjitřenou duši, která aktuálně prahne přesně po tomhle typu filmařiny. Tak trochu afektované a přeartované, s dokonalým soundtrackem, a nasnímané takovým způsobem, který činí z této podívané unášející zážitek do jiného světa, kam se chci znovu a znovu vracet. Tenhle film jsem rozhodně neviděl naposled. Není druhého režiséra, jakým je Kar-wai Wong. UPDATE 21. 12. 2014 - I při druhém zhlédnutí se mi film velmi líbil, byť už přece jen ne tolik jako poprvé. Zůstávám ale u původního hodnocení, protože jsem si tam nově našel věci, které jsem tehdy nevnímal. Ó ano, řeč je samozřejmě o mé identifikaci s postavou Elizabeth, v níž jako bych se viděl. A vlastně i postava policajta Arnieho mi byla až nepříjemně povědomá. Och bože, není chmurnější společnosti, než mezi lidmi, kteří dostali kopačky. A právě protože si myslím, že s nimi Kar-wai Wong soucítí, nemohu tomuto filmu dát méně než 5 hvězd. Nemluvě o tom, že soundtrack z tohoto filmu jsem si už pustil nepočítaně. ()
Pozvolna plynoucí (ne)romantický snímek, ve kterém v podstatě nejde ani tak o CO... A vlastně ani o JAK. Ale o pouhé plynutí a radost z toho, že se mají postavy komu svěřit a že pouhá přítomnost postavy (potažmo diváka) dokáže někomu jinému udělat radost. Film, který na diváka přenáší prožitek z vnímání a ulehčení, popř. prozření někoho jiného. Což je vlastně strašně zvláštní, ale z nějakého důvodu to funguje.. Norah Jones je VÝBORNÁ!! ()
Kar-wai Wongův americký debut MOJE BORŮVKOVÉ NOCI se pouze zdá být natolik banálním a prázdným, protože uvědoměle využívá schémata a klišé spojené se žánrem romantických filmů a road-movie, ale ta důmyslně ohýbá a pohrává si s nimi. Kar-wai Wongovo specifické voyeuristické filmové vidění není pouhou manýrou, ale naopak snímání postav přes skleněné plochy je od sebe odděluje a narážka na kameru snímající akci v kavárně, která hlavnímu hrdinovi slouží jako takový deník zaznamenávající události kolem, opodstatňuje deníkovou strukturu vyprávění a zároveň nevýraznost hlavní hrdinky, která projíždí děním a to ji výrazně formuje. Opětovně se zde setkáváme se subjektivně vnímaným časoprostorem, ale zatímco ve STVOŘENI PRO LÁSKU časoprostor postavy sdílely a ve 2046 si hlavní postava časoprostor upravuje dle svého vidění a tak ho tříští, v MOJE BORŮVKOVÉ NOCI postavy časoprostor až do samotného závěru nesdílejí, přestože jejich vlastní jsou natolik podobné (scéna s nosem). Unikátní filmařské vidění tak dovoluje nahlédnout na notoricky známá místa poprvé jinak a z herců dostat živelné a dýchající postavy, jimž divák věří, že existují. Rád jsem znovu jedl a miloval v melancholickém koláči Kar-wai Wonga, jenž zachytil momenty spojené s koncem každého starého vztahu a začátkem nového. ()
Jen proto, že to je pěkně "umělecky" natočený drama nebudu řikat, že to je dobrý, protože mě to prostě nebavilo, přišlo mi to děsně o ničem, takovej ten film, kterej se snaží nést nějakou hlubší myšlenku, ale dojem z filmu je děsně nudnej a tak zbyde jen ta myšlenka, ale to je fakt málo, krom toho ta rádoby umělecká trhaná kamera byla fakt příšerná. Ovšem Portman, Weisz a Jones super a konec konců i Jude Law. ()
Toto se mi doma válelo příliš dlouho, než jsem se to odhodlal pustit. Vizuálně je to starý dobrý WKW, bohužel s hollywoodským koncem. Dále mi moc neseděly některé věty, jež vypouštěny z úst amerických herců zněly jaksi nepatřičně a jež by jejich asijští kolegové (namísto Jude Lawa takový Tony Leung a místo Norah Jones třeba Ziyi Zhang) jistě dovedli podat s větší dávkou citu. 70 %. Poučení pro příště: když se nějaký film nelíbí Pomovi, musím jít do něj. ;) ()
Galerie (79)
Zajímavosti (10)
- Šest tisíc kilometeů urazil borůvkový autobus, v němž režísér Wong Kar-wai propagoval v Číně svoji filmovou novinku Moje borůvkové noci. Součástí kampaně byla také soutěž o 10 "borůvkových andělů" - dívek zvolených internetovým hlasováním. (Fredy176)
- Název Jeremyho kavárny "Klyuch" znamená rusky klíč. Na předních dveřích je vidět tento název v azbuce. (HappySmile)
- Norah Jones byla jedinou volbou pro hlavní ženskou roli, i když nikdy předtím nehrála. (HappySmile)
Reklama