Reklama

Reklama

Kdo zabil elektromobil?

  • USA Who Killed the Electric Car?
všechny plakáty
Trailer

VOD (1)

V roce 1996 se v Kalifornii objevily plně funkční elektromobily, které splňovaly potřeby téměř všech řidičů. O dvanáct let později nezbyly na tato futuristická auta nic než vzpomínky. Kdo je zodpovědný za jejich zmizení, byl v tom opravdu zásah mocných, nebo je na vině jenom nízká poptávka a nepochopení uživatelů?

Dokument přináší pohled na jednu z epizod elektromobilů, které jako alternativa nezaostávají vlastnostmi za benzínovými auty, naopak je v mnoha ohledech předhánějí. Proč tedy světové automobilky nenabízejí tuto levnější variantu, se kterou můžeme jezdit již od několika desetihaléřů za kilometr? Následující dokument předkládá spoustu argumentů, proč jsou elektromobily trnem v oku snad úplně všem zúčastněným stranám kromě uživatelů. Jenže o uživatele jde už na posledním místě. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

liuk 

všechny recenze uživatele

Investigativní dokument hledající viníka zastavení prodeje a výroby elektrických aut. Je jím samotný GM, ropařské společnosti, americká vláda, prodejci, samotní odběratelé? Pro takový názorový dokument je strašně těžké nepřepadnout do vod lživých, vykonstruovaných. Do těchto vod tento sice tak úplně nespadne, ale jeho neustálá pruda do všeho benzínového je na konci završena skoro až jakoby mimochodem tvrzením, že v Japonsku se už hybridní auta používají dlouho a jejich podíl roste. A jelikož veškerá technická globalizace pochází z Japonska, tak bych to rozhodně neviděl tak černě jako se pan režisér snaží. A stejně by bych radši viděl dokument How to Kill a Car? protože mám veškerých aut už opravdu po krk. ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Dokud se jede v rychlém informačním tempu první třetiny a divákovi jsou předkládána holá fakta, nemám s Who Killed the Electric Car? žádný problém, snad bych konstatoval, že se i bavím. Ale když se začne silně agitovat a pěkných pár minut sledujeme aktivisty zevlovat a prudit na parkovišti kde jsou jejich odebraná auto, tak bych začal nejraději brečet a koukat nudou z okna. Znáte to, brojíte za dobrou věc, postáváte prokřahlí před pozemkem zlé korporace a ta se s vámi nechce vůbec bavit? Neznáte? Tak jste asi normální člověk a hlavně nikdo o vás netočí dokumentární snímek! Tohle opravdu v dokumentárních snímcích nemá imho co dělat. 50 % ()

Reklama

Genero 

všechny recenze uživatele

Jsem vděčný všem mužům a ženám, kteří vyvinuli to nezměrné úsilí a zabili elektromobil. Vidina, že musím hnusnou a nevzhlednou plechovku píchnout v kuchyni do zásuvky pokaždé, když vyrážím, řekněme do Opavy, mě právě nenaplňuje optimismem. A to si ještě vezměte, že ten kabel za sebou potáhnu jako za vysavačem přes celou magistrálu a po Dé jedničce, navíc při mém štěstí bouchne zase v Kladně-Dubí trafostanice a od Jihlavy budu tlačit… Jistě sami uznáte, že není mužnějšího pocitu, než když dáte za tři, sešlápnete plyn až k podlaze a celým kokpitem vašeho Fáčka se rozlije ta opojná vůně benzínu, seškvařené pryže a vyjetého oleje. Tak na co elektromobil? ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Problematika, na ktorú je tento dokument zaostrený, vychádza z dlhej rady filmov o životnom prostredí, ktoré v posledných rokoch zamorili trh s dokumentárnymi filmami. Som rád, že takéto filmy vznikajú, i keď mnohokrát ide vlastne len o hádzanie hrachu o stenu bez nejakej spätnej väzby, čo musí priznať každý. Jedovaté plyny z áut sú najväčšou hrozbou znečistenia ovzdušia, ktorá zahajuje nekonečnú reťaz ďalších dopadov, medzi ktorými je globálne otepľovanie a tak ďalej. Postoj vlád a všetkých kompetentných na tieto problémy (v prípade elektrických alternatív v automobilovom priemysle ide najmä o automobilky samotné a v neposlednom ráde aj o zákazníkov) mi pripomína obéznych ľudí, ktorí síce vedia čo im môže spôsobiť ďalšie prežieranie, no aj napriek tomu prídu na obed do fast foodu a zaradia si veľké hamburger menu s extra porciou tatárskej omáčky a dvojitou colou. Tento dokument má všetko, čo má správny dokument mať. Pohľad na vec z viacerých strán a uhlov, zaujímavosti, grafy, štúdie, historické fakty ale aj množstvo nepotvrdených špekulácií, čo je dnes v dokumentoch už bežným javom. Úsudok si však už musí spraviť každý divák sám a je smutné, že väčšina ľudí sa k týmto filmom ani nedostane. Na strednej škole by mali byť povinné aspoň dva podobné filmy ročne. Každopádne, chrobáka v hlave mám aj po týždni od zhliadnutia a dnes som bol v Toyote obzrieť nový Prius. 85%. ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

S ropnými a automobilovými koncerny na věčné časy a nikdy jinak! Je skutečně škoda, že někdo zabil elektromobil. Ještě větší škoda je ale v tom, že "někdo" zabil a pravidelně zabíjí ještě mnohem šetrnější energie, které se zkrátka nehodí do této doby, proto jsou patenty na ně skupovány a účelově likvidovány. Jakmile ale bude poslední kapka ropy rozprodána, nyní bankrotující sráči z GM budou první, kteří vytáhnou "revoluční" technologii na spalování sraček ze septiku, za což dostanou Nobelovu cenu za ekologii. Dokument vypovídající hlavně o současném stavu světa, kdy tempo udávají nadnárodní korporace jimž jdou politici ochotně na ruku. Běžní lidé, jejich názory a práva? To jsou jen nepotřebné hovna, kterým zavřeme huby novou cool reklamou na Hummera. Kdy už konečně tyhle sráče někdo nabodne na vidle a pochopí, že chodit s transparentama před mrakodrapem a vyřvávání hesel je úplně k hovnu? 80% ()

Reklama

Reklama