Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třináctiletá Adriana je unesena obchodníky, kteří na lidském „zboží“ vydělávají milióny dolarů. Její sedmnáctiletý bratr Jorge se na vlastní pěst vydává po stopě únosců. Potká se s Rayem (Kevin Kline), texaským policajtem, kterého zločinci připravili o celou rodinu. Společně pronikají na nebezpečnou půdu sítě mezinárodních obchodníků se sexem mezi Mexikem a Spojenými státy. Pronásledování Adrianiných únosců je vede ze španělské čtvrti Mexico City až na tajnou internetovou aukci se sexuálními otroky v Americe. Musí vyhrát závod s časem než bude Adriana prodána a navždy zmizí v nelítostném podsvětí. A to je místo, ze kterého se vrací jen málo obětí...

Scénář k filmu (ne)lidský kšeft napsal Jose Rivera, který již má na svém kontě nominaci za scénář k filmu Motocyklové deníky. Příběh unesené dívky je inspirován článkem Petera Landsemana The Girls Next Door, který vyšel v New York Times Magazinu v roce 2004. Roli policajta Raye ztvárnil Kevin Kline, držitel Oscara za nejlepší vedlejší herecký výkon ve filmu Ryba jménem Wanda. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (104)

jojoping 

všechny recenze uživatele

Úvod, popisujúci ťažký život mexickej mládeže mi pripomenul slum z Ria de Janeira (Mesto bohov), alebo predmestie Johannesburgu (Tsotsi). Postupne, ako sa dej vyvíjal, pripomínal mi ďalšie a ďalšie filmy. Napriek tomu film na mňa pôsobil originálne a pútavo. Snaha poukázať na obchod so sexom neprekročila neúnosnú hranicu a moralizovania tu bolo minimálne. Nebyť niekoľko drobných nezrovnalostí a zopár veľkých nelogičností (ktoré na mňa pôsobili rušivo) mohol to byť vynikajúci filmík. ()

piranha 

všechny recenze uživatele

Ten film měl úžasnej nástup. Všechno, co se dá shrnout pod pojem Ciudad de México, podbarvený písničkou skvěle vyjadřující místní barvitost a temperament. Což mu z mýho pohledu přidalo tak půl hvězdičky. Líbilo se mi jak prostředí, tak mexický postavy v čele s Adrianou, tzn. Paulinou Gaitan. Všudypřítomná korupce, korupce a zase korupce, to byly realistický prvky. A pokud někdo tvrdí, že Cesar Ramos přehrával, nutí mě to ptát se, jestli už někdy viděl, jak se běžně chovají Mexičani. Na tom byly dost dobře vidět právě ty rozdíly, který odlišovaly „gringos“ od „mexicanos“. Nemůžeme prostě všechno soudit podle našich měřítek. Ale na druhou stranu musim říct, že takhle to dopadá, když chtějí Američani točit o Mexiku. Ne, fakt jim to nejde. Občas nějakej ten americkej akční prvek vloženej někam, kam se absolutně nehodil, veskrze pohádkovej konec se ke zbytku filmu taky příliš nehodil a celkově si myslim, že si ten námět zasloužil trošku lepší zpracování. Ale těším se, až přijde film, kde bude stokrát zpracovávaný téma překročení mexický hranice konečně na úrovni. ()

Reklama

AloeB 

všechny recenze uživatele

Silný film. Ne nijak dlouhý, aby diváka omrzel, ne nijak hloupý, aby se divákovi vykládaný problém spíše zprotivil. Přestože je v tomto nelidském křeftu občas vidět přispění hollywoodského narativu (linka okolo Kevina Klina), tak zbytek povedeně mapuje nepěkná zákulisí obchodu s bílým masem. Troufám si tvrdit, že se postavy chovají přesvědčivě v rámci svých mezí. Například postava polky Veroniky, z jejíž země sálá možná až okatý nádech železné opony (ale zase si nejsem jistý dobou, v níž se snímek odehrává, a nijak to nehraje roli, takže proti stylizaci nic nemám), je v mezích možnosti správná hrdinka, zároveň však není řešením problému. Její konec pak patří mezi nejsilnější scény filmu. Po Cuatro lunas nebo Sin nombre jsem měl opět tu čest vidět ve filmu Paulinu Gaitan, na níž je možná vidět, že je na třináctiletou postavu moc stará, to ale nijak nevadí. Cením si i Cesara Ramose, který svého mafiánského spratka z Ciudad de México, který se vydává na záchranu vlastní sestry, zahrál sympaticky. Již zmiňovaný Kline byl herecky uspokojivý, jeho příběh mi ale do filmu nepasoval. Je sice jeho nedílnou součástí a jeho absence by film radikálně změnila, přesto však mi trochu atmosféru filmu narušoval. Bez něj by mohl být Trade mnohem více naturalističtější (nemyšleno ve smyslu krve, násilí a zvratků, ale v pravém slova smyslu), což by nebylo na škodu a mohlo z toho být něco ve stylu Sin nombre, klidně i s podobným koncem. I přes tuto maličkost je mi ale tento film mnohem sympatičtější, než třeba Taken (česky 96 hodin), které se možná zabývá podobným tématem a má podobnou příběhovou linku (chápejme jako záchranu členky rodiny před kuplíři), ale i přes svoji mnohem lepší technickou kvalitu a dražší herce je to stále jen slaboduchá akčňárna s přehrávajícím Liamem Nessonem. ()

bogomira 

všechny recenze uživatele

Silně děsný a děsně silný téma hodně sráží do průměru evidentní snaha vyvolat v divákovi ty správný emoce. Podle mě tenhle příběh nepotřeboval tolik tlačit na pilu, pro mě by to víc fungovalo v trochu civilnější podobě, takhle melodramaticky a polopatě to paradoxně trochu ztrácí sílu a hudba tomu škodí úplně nejvíc. Tak špatně použitou muziku aby pohledal, teda až na úvodní song, kterej je naopak skvělej. No za tři, ale jen díky silnýmu tématu. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

11.2.2011 ~ Když se řekne obchod s bílým masem, je to jen slovní spojení, stejně jako "inflace rychle roste" a "zdraží se elektrika a plyn". Neovlivníte to a nejste z toho nadšeni. Jenže ono je to svinstvo. ~ Tenhle filmek o tom, jak to chodí v Mexiku a USA, není nic extra. Některého jeho části jsou ale vyšperkované dobře. Setkáváme se tu s několika příběhy, navzájem propletenými a spojenými právě utrpení prodeje lidí, žen a dětí, na sexuální otročinu. Kupuje si je kdo chce, kdo může a kdo na to má. A tak je tu příběh dvou mladých dívek, cestujících za dobrodružstvím, kdy netrvá moc dlouho a zůstává jen jedna z nich a tu si někde ve sklepě už někdo podává. Pak je tu příběh Mexické rodiny, kdy synátor prodává kurvy a okrádá pitomé turisty, a jeho sestřičku mezitím někdo šlohne a taky si ji zanedlouho podá. Kluk to ale nechce nechat být a chce sestru najít. Naráží cestou na osamoceného amerického policistu, který hledá svoji dceru, taky unesenou a prodanou. Za pomoci mexického klučiny tak rozjíždí pátrání, končící lapením padouchů. Pár lidí zachrání, tisíce jiných si ale někdo, někde jinde, ve sklepě podává... ~ Bohužel víc, než "jen" zhnusení nad tím, co se děje a nikdo to v podstatě ani neví, se ve filmu nedočkáte. Rozvláčné, nijak extra zahrané, klišovité, nevěrohodné. Lidi byli prostě vždycky dobytek. ()

Galerie (32)

Reklama

Reklama