Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Affleck za celá ta léta u filmu místo pilování svých rolí pravděpodobně jenom slídil kolem režisérské stoličky a vyptával se, jak natočit fakt dobrej film. Jinak si nedovedu vysvětlit, kde se to v něm vzalo. Perfektní koláže, skvělá práce s postavami a citlivě použitá hudba vám nejednou zrychlí tep, ale na to abych šel s hodnocením výš, mi závěrečná půlhodinka přišla trošku slabší. Ano, scénář je velice chytrý a má silné zakončení, ale přesto jsem se nedokázal vžít do hlavní postavy a sdílet její dilema. Gone, Baby, Gone tak sázím do škatulky silně nadprůměrného řemesla, které mi bohužel nenabídlo stejně silný prožitek. 8/10 ()
S Gone, Baby, Gone mám spousty problémů: 1, Graduje tam, kde by neměl, a tam, kde by měl, je jen jemně pompézní. 2, Zlom v půli přišel kvůli rozvolněný vazbě a zahálčivosti scénáristy vniveč. 3, Ed Harris nevyužívá svojí potence (holt Ben Affleck nadržuje svýmu bratrovi, který tak paradoxně v charismatu Eda poráží). 4, Vrcholem zmaru je detektivka, ženská postava, zahraná Michelle Monaghan, což je jeden z nejhůře napsaných charakterů, který jsem kdy viděl - podloubí emancipace a nutnosti ženský hrdinky, feministickej diktát, kterej zde přerostl do fašismu bez koulí. Proč jen slepě následuje Caseyho – bez opozice, bez relace – a co pět minut štěkne jednu bohulibou větu, když Casey ze sebe valí přímo chuchvalce sdělení? 5, Ben Affleck se dále chová jako nemalý pokrytec, jelikož svůj film zabydlel na jednu stranu zrůdama (počáteční pětiminutovka, hospoda, záporáci jak z Dějin ošklivosti od Eca) a na druhou stranu klasickým přebytkem z módních žurnálů (hl. hrdinové). 6, V závěru se agitka na děti opotřebuje a otravuje. Není divu, Affleck se podobně jako Redford nebo Eastwood etabloval do role amerického humanisty, silně poznamenaného vírou... do sametový extáze tedy filmu cosi chybí, nebo spíš přebývá, ale do 4 hvězd tak akorát. Nebudeme se tu nakonec přít o hnidy, že jo – jako ti jedinci, kteří si na Sunshine brali Matematicko-fyzikální tabulky pro střední školy a celý film v nich rejdili a hledali nedostatky. ()
Nebyť takého rozruchu okolo toho, že sa Benovi podaril taký skvelý debut, asi by som film obchádzal trošku dlhšie. Naozaj, odteraz aj Affleck Bros. už obaja pôsobia veľmi svojským, ale zato vyspelým a sebavedomým dojmom, Casey zatiaľ len pred kamerou, Ben už aj za ňou a s herectvom je aspoň na rovnakej úrovni. Trošku som čakal viac svižnosti, vyšetorvacích akcií, pátrania, ale aj ponúknuté dramatické záležitosti som veľmi dobre prijal, trávili sa ťažšie, ako každý film s podobnými osudmi. Tu je dej lišiacky nepatrne rozdelený na dve časti, inovatívna záležitosť, ale viac prezrádzať nebudem. Po tomto všetkom skvelom ma trošku rozhodil mierne rozpačitý záver, ale potom som si uvedomil, že iný by som asi ani nechcel. 85%. ()
Zneklidňující inteligentní thriller s provokativním námětem a ještě provokativnějším vyústěním, který staví proti sobě právo a spravedlnost, resp. trestní zákoník a morálku. Dokonce zkoumá hranice etického chování, když relativizuje pojmy dobra a zla. Jeho hrdinové nejsou černobílí a jsou navíc vystavení mezním situacím, které vyžadují opravdu zásadní a těžká rozhodnutí. Chytrý scénář přináší několik podstatných zvratů v pohledu na postavy a jejich počínání a dá se to film se dá sledovat nejen jako brilantní detektivka, ale i jako výborné psychologické drama. Navíc je film skvěle obsazený a profesionálně zrežírovaný i zahraný. S pěti hvězdičkami v tomhle případě nemám nejmenší problém. Celkový dojem: 95 %. ()
Nemůžu se zbavit pocitu, že tento film je jedno veliké kvalitně natočené klišé. Matka, která se nestará o své dítě, hlavní hrdina, který je schopnější než všichni policajti, podivné dialogy, kterým nikdo neuvěří. Všechny ty postavičky jsou typizované, nijak nevybočí. Prostě nalinkované podle pravítka. Ale zase abych jen nehaněl, Ben Affleck se jako režisér asi neztratí, jeho premiéra v režisérském křesle bude i tak vnímána kladně. Po rozmýšlení nakonec dám tu čtvrtou hvězdu. Své kvality film má. 70% ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
- Jediný film režiséra Bena Afflecka, v ktorom vôbec nehrá. (Arsenal83)
- Dá se říct, že druhou hlavní roli ve filmu má bostonské předměstí Dorchester, kde bratři Affleckovi vyrůstali. Znají ho tím pádem velmi dobře. (Pumiiix)
Reklama