Režie:
Robin SwicordScénář:
Robin SwicordKamera:
John ToonHudba:
Aaron ZigmanHrají:
Kathy Baker, Maria Bello, Marc Blucas, Emily Blunt, Amy Brenneman, Hugh Dancy, Maggie Grace, Lynn Redgrave, Jimmy Smits, Nancy Travis, Kevin Zegers (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Nic vás nepřipraví na těžkosti života tak dobře jako romány Jane Austenové. Dokonalý návod jak žít ale stále neexistuje, i když se šestice současných Američanek snaží najít jej právě v dílech slavné britské autorky z konce 18. století...
Současná Kalifornie sice Velkou Británii v době regentství příliš nepřipomíná, jsou ale věci, které se navzdory uplynulému času a geografickým rozdílům nikterak nezměnily. I dnes je láska mezi mužem a ženou jedním velkým bludištěm, i nyní je třeba chovat přátelství jako oko v hlavě, i za velkou louží a v jiném století je příliš snadné narazit na společenské rozdíly, pokrytectví a pseudomorálku, které někomu mohou zničit celý život. A jak se naučit, kterak v takové džungli přežít? Nejlépe s pomocí děl Jane Austenové. Proto se také šestice Američanek pravidelně schází nad Rozumem a citem, Pýchou a předsudkem a dalšími romány a společně se pokoušejí četbou dvě stě a více let starých knih pochopit, co že to vlastně znamená život. A že jejich vlastní životní peripetie mnohdy připomínají osudy hrdinek Austenové? Asi to nebude náhoda. Pozoruhodné romantické drama natočila scenáristka a režisérka Robin Swicordová.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (154)
Nebojte se, že neznalostí díla Jane Austen ztrácíte hlavní bonus - mapu k pochopení debat o románových postavách. O ty neběží zdaleka tolik jako o členy čtenářského klubu, jejichž životy se před námi decentně rozbalují. Ženy rozličných profesí a stavů a jejich minulí, přítomní a budoucí muži nahlížejí do niter literárních postav a objevují tak svá vlastní. Taky jim dochází, že smutky a trápení má i ten, kdo právě sedí, žije, miluje .... vedle nich, vedle nás. Láska podle předlohy je film na slova, která je škoda přeslechnout, tak bohatý, že jsem si ho musela hned zopakovat a nejen proto. Má i úžasné herecké představitele, je civilní, lehoučký, ale i - neberte mi to, prosím - moudrý a skýtá jakousi citovou očistu ... je v něm zkrátka něco víc, než se na první nezávazný pohled může zdát. 4,5 *. PS : Koment 01Zuzany10 reagující na ten muj neni uplně od věci, ale přepisovat nebudu, aby nebyla za tydýta. ()
Asi takto: komplet sracka. Hned na uvod jedna lezba, statny pohreb psa zeny karieristky, nefungujuce manzelstvo, nefungujuci milenci - kazdy chce osukat kazdeho, ale stihaju to len tak-tak, lebo im furt zvonia mobily a bezia dakam do prdele. Nedalo sa to proste dopozerat. Mozno aj preto, ze sme pred tym dopozerali Housata (1979) a ten rozdiel v psychologii je proste nestravitelny - jeden film ma dusu, vnori cloveka do bezne vsednych dni lasku hladajucich mladych, mozaiky ludskych dusi a emocii: bez nervackej hudby, bez shitovych strihov, bez lezieb. A ten druhy presne naopak. Jasna sracka za nula. ()
Musím říct, že mě film nijak nechytl už od samého začátku a všechno se zdálo stále horší a horší a navzdory tomu, že proti romantickým filmům nic nemám, jsem se hodinu nevýslovně nudil, avšak druhá polovina aspoň trochu napravuje reputaci a dělá z tohoto filmu snesitelnou záležitost. Samozřejmě k tomu přispěla moje neznalost knížek Jane Austen, které tady hrají velkou roli a pokud se člověk ztrácí v těch věčných řečech o postávách z knih, musí se zákonitě začít nudit. Samozřejmě kdo to má načtené, tak se jistě bavit bude. U mne za 50 %. ()
Tak něják nevím co si o tom filmu mám myslet. Vlastně se mi to i celkem líbilo, ale nedokážu říct proč. Kdyby vynechali veškeré ty debaty o knihách (což bylo neskutečně iritující a pro někoho kdo většinu z těch knížek v životě nečetl, tam půl filmu mluví o ničem) a byl by to jen normální příběh o všech těch hlavních hrdinkách. Udělali by líp. Tenhle film má několik velkých mínus. Za prvé, žádnej chlap by si dobrovolně nepřečetl Austenovou a za druhé ten konec byl přímo nechutnej happy end. 3* ()
Čekal jsem spolek slepic (bože to jsem ale sexista, netolerantní, upřímný?) a jednoho metráka, co si budou štěbetat o knihách autorky, kterou osobně nikdy číst nebudu. Všem dámám se ale musím omluvit, protože každý jednotlivý charakter byl skvělý. Hlavní ale i řada vedlejších postav byli velice zajímavé (vrcholem je bezesporu neskutečně, ale šíleně sexy Emily Blunt s tím svým mikádem), nejvíce mě však zaujal příběh mezi Marií Bello a Hughem Dancym. Konec je trochu kýč a stavění Austinové na piedestál, ale přiznání se Marie Bello, že ji zaujalo sci-fi tuto nediversifikaci vyvažuje (narážka na etnické třenice v současném Hollywoodu haha). A ačkoliv mám pro komentář "Subjektiva" pochopení, tentokrát odpouštím a jelikož jsem nečekaně bavil, musím jít s hodnocením nahoru. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Každý herec byl požádán, aby si přečetl dané knihy, o nichž se ve filmu diskutuje. (Morien)
- Je možné se všimnout, že v jedné ze scén místo Maggie Grace přistává v růžové kombinéze muž. (mottty)
- Pořadí knih čtených ve filmu - únor: Emma; březen: Mansfield Park; duben:: Northanger Abbey; květen:: Pride & Prejudice; červen:: Sense & Sensibility; červenec:: Persuasion. (Lenny.M)
Reklama