Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejen starobylá šlechtická sídla či odlehlé hvozdy skrývají děsivé hrůzy a krvelačná monstra. Jedním z charakteristických žánrů osmdesátých let byly rodinné, potažmo dětské snímky, které zahrnovaly hororové prvky. Vedle dnes ikonických filmů jako Gremlins, Rošťáci nebo Stůj při mně tento trend pronikl i do televize v podobě populárních seriálů jako Příběhy ze záhrobí, Neuvěřitelné příběhy či The Twilight Zone. Zatímco pro většinu známých i dnes již zapomenutých režisérů, kteří dávali těmto snímkům vzniknout, se jednalo o žánrové zakázky, pro jednoho tvůrce se staly ideálním naplněním jeho autorských ambicí. Joe Dante miloval laciné béčkové horory a sci-fi z 50. let, které se vyznačovaly úsměvnými mechanickými efekty, přepjatým herectvím a absurdními premisami. Svou filmařskou kariéru započal příznačně v proslulé továrně na brakové sny New World Pictures vedené Rogerem Cormanem, ale až ve spolupráci se Stevenem Spielbergem, potažmo jeho produkční společností Amblin Entertainment dostala jeho fascinace brakem ideální vyústění v projektech jako Gremlins nebo Vnitřní vesmír. Lidé z předměstí vznikli na konci osmdesátých let, když bohužel pro Danteho móda brakově či hororově rámovaných fantaskních filmů pro celou rodinu ustupovala z diváckého zájmu. Snímek je v zásadě koncipovaný jako delší epizoda seriálů typu Příběhů z hrobky a v hávu osmdesátkové rodinné komedie spojuje slapstickový humor s požitkářskou poctou prvkům starých hororů. Vyprávění o předměstské komunitě, do níž se nastěhuje tajuplná rodina, již starousedlíci podezřívají z nejbizarnějších démonických aktivit, divákům připomíná, že staré naivní horory publikum nejen strašily, ale také bavily. Hlavní role zmatkářského středostavovského tatíka, který se proti své vůli dostává do nepříjemných situací, se skvostně zhostil Tom Hanks. Dnes je znám především jako hvězda oscarových melodramat či distinguovaných romantických komedií, ale jak dokládá mimo jiné i tento film, v osmdesátých letech byl jedním z nejtalentovanějších komediálních herců. Hanksovi skvěle sekundují další dobové hvězdy jako Bruce Dern, Rick Ducommun, Corey Feldman a Carrie Fisherová, která ve zdejší roli racionální manželky dokázala alespoň na chvíli uniknout stínu své role z Hvězdných válek. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (109)

PanZahadnyCZ 

všechny recenze uživatele

Neřekl bych, že tato komediálně laděná americká pátračka zaujme zrovna svou napínavostí, ale je tomu tak. Tedy alespoň já jsem byl příjemným způsobem napjatý co nová rodinka ve čtvrti skrývá za tajemství, a právě kvůli těmto velkým očekáváním jsem byl při rozuzlení trochu zklamaný, také ještě některými pokusy o rozesmání diváka prostřednictvím primitivních a ohraných rádoby sranda scének, ale přesto jsem rád, že jsem pro dnešní večer zvolil pohodový a hlavně překvapivě napínavý filmík s Tomem Hanksem a Carrie Fisher. ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Modelové americké předměstí tak, jak ho známe (z filmů...), a vděčná zápletka „divní sousedé“, přifukovaná konspiračními teoriemi a filmovými horory, kterými jsou tu všichni odmala krmeni spolu se Snídaní šampiónů. Každopádně to platí pro hlavní hrdiny Raye a Marka a tahle překvapivá skoro satirická linka vrcholí proslovem na téma, kdo že jsou to tady vlastně ti „nenormální“. Instrukce splnil i Jerry Goldsmith, jehož hudba je hravá, žánrová a parodická stejně jako klišé shlukující se kolem podivné rezidence. Blbé ale je, že kromě Hankse, který je jako obyčejný chlapík odvedle sympatický i vtipný, jsou další hlavní postavy „militaristický magor – veterán z Vietnamu“ a „glosující teenager 80. let“ spíš karikatury, působící často trapně, čemuž moc nepomáhá ani humor typu „pád ze střechy“. Scény jako Hanksova noční můra, přebírání odpadků nebo „Dáte si sardinku?“ jsou ale skvělé. Vlastně příjemná podívaná, která mohla být lepší. A která má paradoxní, možná nostalgické kouzlo v tom, že dneska už každý ví, že lidi, kteří mají někoho ve sklepě, vypadají úplně normálně. Nejspíš jako někdo z hlavních hrdinů. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Pátou hvězdu dávám díky naprosto špičkovému finále, předchozí čtyři jsou za úžasně černý komediální scénář, herce, výbornou univerzální atmosféru vhodnou snad pro všechny diváky a za dokonale (sebe)parodický soundtrack Jerryho Goldsmithe. Zkrátka a dobře další výborný počin Joa Danteho. Věta "Takové filmy se dnes už netočí" je sice klišé jako hrom, ale v případě The 'burbs platí. ()

golfoxovox1 

všechny recenze uživatele

Přesně takhle si představuji parodii na horory... Kromě nosné myšlenky, která vygraduje v proslovu Toma Hankse, kdo že je vlastně ten "normální" a kdo se chová divně, se jedná o dobrou komedii, která znázorňuje, jak přijímáme podivíni do svého sousedství... Finále se povedlo na jedničku. Stejně tak dokonale komediálně-hororový soundtrack Jerryho Goldsmithe, který nešetřil motivy pro tento film a navíc do jisté míry vyzdvihl práci Ennia Morriconeho... (Scéna, kdy se odhodlali zaklepat) :-) ()

T-pack 

všechny recenze uživatele

Příjemná komedie, na první pohled předvídatelná, ale nakonec ne tak docela. Hlavním příběhovým nosníkem není zápletka, protože ta je skoro otřesně jednoduchá, ale je to ten všeobjímající pocit paranoie postupně přelézající ze všech zvědavých sousedů na toho jediného, který nikomu nos do věcí strkat nechce. Béčkovost hodná vytknutí je (zdá se) záměrná a tak strhávám hvězdičku za velkou groteskovost humoru stavějícího na zákonech gravitace. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (20)

  • Jerry Goldsmith v některých částech hudby paroduje svou dřívější tvorbu. Například Tenkrát na západě nebo Patton. (Terva)
  • Mark Rumsfield (Bruce Dern) nosí hodinky Omega Seamaster Professional. (Liqid)
  • Pes, jež má rodina Klopekova, se jmenuje Landru. Své jméno nepochybně dostal díky francouzskému filmu Landru (1963), konkrétně po jeho hlavní postavě, kterou je sériový vrah Henri-Desiré Landru (Charles Denner). (Stocki)

Reklama

Reklama