Režie:
Tommy O'HaverKamera:
Byron ShahHudba:
Alan Ari LazarHrají:
Elliot Page, Hayley McFarland, Nick Searcy, Romy Rosemont, Catherine Keener, Ari Graynor, Scout Taylor-Compton, Tristan Jarred, Hannah Leigh (více)Obsahy(2)
První případ otřesného týrání dítěte, který prorazil hradbou mlčení veřejnosti, komentoval žalobce Leroy New slovy: "Tohle je ten nejodpornější zločin v historii státu Indiana." V působivém snímku Tommyho O'Havera si Catherine Keener zahrála zdánlivě obyčejnou ženu v domácnosti Gertrudu Baniszewskou, která ve sklepě svého domu vězní a mučí dospívající dívku v podání Ellen Page. Jejich postavy budou rezonovat v myslích diváků ještě dlouho poté, co zhasnou světla v sále. Jednu z rolí ve filmu také tvárnil Bradley Whitford. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (775)
O prípade šialenej matky Baniszewskej som pred týmto filmom nič nevedel, čo bolo zrejme dobré, pretože som ostal až do konca v napätí, nevediac čo sa ďalej stane. Bol to intenzívny zážitok, ktorý vo mne vyvolal mnohé emócie a iste mi ešte dlho ostane v pamäti. Už dlho som necítil takú bezmocnosť a chuť postrieľať polovicu postáv na obrazovke. Keby som nevedel, že je to natočené podľa skutočnej udalosti, poviem si že toto je prehnané, takto by sa to určite nemohlo stať (hlavne pokiaľ ide o zapojenie detí do celého mučenia). No smutné je, že takto sa to naozaj stalo, dokonca podľa toho, čo som si neskôr o tomto príbehu prečítal, niektoré situácie tu boli vyobrazené ešte dosť mierne a osadenstvo domu (aj len 12-ročné decko John) páchalo na Sylvii ešte horšie veci. Páčilo sa mi spracovanie (prelínanie minulosti so súčasnosťou), celková gradácia a famózna Ellen Page. ()
Nějakou výpovědní hodnotu to určitě má, je to i velmi chytlavě natočené s překvapivým závěrečným zvratem, ale že bych z toho byl nějak unešený, to ani náhodou. Podle mě to je trochu upravené, aby to člověka citově vyždímalo a vyfluslo do louže plné emocí a soucitu. To, co se tam odehrávalo, působilo chvílemi dost neuvěřitelně až divně a nevěřím tomu, že se režisér přesně držel skutečných událostí. Asi to mohlo být podáno líp. 70% ()
Opäť raz som mal ten pocit pri pozeraní filmu, že by som chcel do deju vstúpiť ako dalšia postava a niekomu poriadne nakopať r*ť, alebo ked už nič tak aspoň poupraviť slovník hlavnej hrdinke Sylvii, ktorú skvelo a hlavne presvedčivo stvárnila Ellen Page. Príklad malého velkého filmu kde pomerne jednoduchý dej je neskutočne pútaví a nedovolí vám ani poriadne sa nadýchnuť. Film pri ktorom cítite každý kopanec či zahasenú cigaretu na tele s hlavnou hrdinkou. Ellen znovu ukázala, že nomináciu na Oscara si zaslúžila a predviedla další fascinujúci výkon. Len tak dalej. 90% Ps: Catherine Keenar a jej postava Gertrude Baniszewski je asi najprotivnejšia záporná postava(v dobrom slova zmysle) Ako som napísal, vstupiť do deju a... ()
Lidé často vyžadují empatii, pochopení, avšak sami už nejsou schopni je vracet aneb když jednou vztáhneš ruku na bližního, přestáváš být člověkem, stáváš se slabochem... Ještě bolí, celá ta hodina a půl. An American Crime má dvě tváře, tak jako lidé v něm, za ním i před ním. Na jedné misce vah je příběh, víceméně převyprávěný fakt, že nejzákeřnějším tvorem na modré planetě je člověk sám, neboť ten jediný dokáže působit bolest pro vlastní potěšení, jako alibi, coby prostředek lživé pseudomorálky a nebo jako chabou omluvu za vlastní slabost, za vlastní pokřivený charakter. Na misce druhé je forma - intenzivní, pravdivá, jízlivá, s nepopiratelnou schopností Tommyho O'Havera budovat gradující atmosféru bezpráví, krutosti a lhostejnosti. "Ke každému skutku má Bůh důvod, ale já ho zatím nenašla", říká v jeden moment postava osobité a nesmírně talentované herečky Ellen Page a já dodávám, že víra je slepý tulák, kterého musí držet za ruku charakterní a upřímné skutky, jinak bloudí a nenedojde k naplnění. An American Crime však své posleství několikanásobně naplňuje,bez pachutě samoúčelnosti vyvolává silné emoce (nutno zmínit též sugestivně zahranou, nesnesitelnou postavu v podání Catherine Keener), neukazuje víc než musí a i když z filmového hlediska třeba není stoprocentní, tyhle váhy jednoznačně převažuje na svou stranu miska příběhu. Znepokojivě pokojnou formou podané drama, na které si musíte v nitru sáhnout, aby nezůstalo "jenom" filmem. [final rate: 85%] ()
Komentář bude obsahovat náznaky spoilerů! Nemám slov. Asi 10 minut po skončení tohoto silného snímku stále nemám, co bych řekl a pořád přemýšlím. An American Crime je totiž hodně komplexní film. A v čem? Není omezen jen tématem, ale "rýpne" si téměř do všeho. Náboženství (Reverend Bill povídal: "Bůh má na všechno své důvody." Já se stále snažím přijít na to, jaký byl ten důvod.), chování nemocného člověka (vynikající Catherine, její Gertrudu jsem z duše nenáviděl), skupinové chování "když to dělají všichni, tak můžu taky" (scéna pálení cigaretou) nebo lhostejnost (soused říká sousedce, že by to měli nechat být). Když k tomuto bezchybnému scénáři připočtete stejně bezchybné výkony (Ellen Page je vážně talent, o Catherine jsem se už zmínil) vyjde vám film, na který jen tak nezapomenete. Není však pro každého, protože slabší osoby by z tohohle mohly být pěkně na dně… Tohle nejde jinak, tady musím dát 100 %. P. S. Jiný film na podobné téma (Bestie Karla) tomuhle nesahá ani po špinavé kotníky. Ten film byl hloupý a odtažitý, kdežto An American Crime je naprostý opak. ()
Galerie (15)
Photo © First Look International
Zajímavosti (11)
- Ve filmu můžeme vidět Rickyho Hobbse (Evan Peters) za volantem světlemodrého Fordu Mustang Hardtop ročník 1967 – ovšem snímek se odehrává v roce 1965. (J.F.B.)
- Film byl natočen podle skutečné události, která se stala v Indianě v roce 1965. (don corleone)
Reklama