Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (354)

Othello 

všechny recenze uživatele

Nakonec 3 i když je to fakt promrdanej potenciál. Takovou bandu trapáků jsem jako záporáky dlouho neviděl. Chyba scénáře, který měl tendence obalit ty jatka do alespoň nějakou dějovou linií a snad poukázat na jisté současné problémy, což je prostě neuvěřitelně nadbytečné. Zvláštní kapitolu by si zasloužila ta fosílie, co vystupovala jako "otec rodiny". Scénář po ní chce takové nesmysly, že díky ní film začne být občas skutečně absurdní. Vyloženě hloupé chování postav ("Te´d tě zabiju!" a podobně) a kreténská nelogičnost (když je třeba, vždycky se někde válí nějakej krumpáč, kladivo, nebo sekera; hlavní hrdinka dostane několikrát strašný bití od 150kilovejch frajerů, po kterym by prostě normální člověk přestal existovat a na ní to prakticky nezanechá následky) film strašlivě sráží. K režii bych měl také pár výhrad. Gens umí naaranžovat scénu a postavit efektní záběr, jeho filtrová onanie je bohužel až příliš znatelná a akční scény díky přebuzenýmu střihu nepřehledné. Tři hvezdy tedy leží na naprosto fascinujícím a kvalitně zpracovaném gore (scéna se sekerou a cirkulárkou je jedna z největších fatalit, co se na dlouhou dobu bude dát v kině vidět), které francouzi zkrátka umí. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Po À l'intérieur další jatka ve francouzský režii mohutně připomínající House of 1000 corpses (úchylná rodinka) a nebo Hostel (jatka). Xavier Gans se tentokrát nešetřil jak u Hitmana a nechal na plátně propuknout fakt brutální krvavý orgie, kde za zmínku stojí hlavně scénka s cirkulárkou a nebo ustřelení půlky hlavy brokárnou, stejnětak se moc povedla rodinná večeře s taťkou führerem. Jenže bohužel mi bylo vlastně úplně fuk co se s kym stane, teda až na taťku, tomu se přál aby to schytal co nejhůř, ale jinak mi to bylo jedno a tak se u mě jednalo akorát o sledování brutálních scén střídající nudnější pasáže bez nějakýho většího zaujetí a už to nevytrhla ani solidní atmosféra bolesti a utrpení. 3.5* ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

HOSTEL mě opravdu bavil. Pořád jsem si říkal, kdy přijdou ty WTF momenty, kvůli kterým je u nás film tak špatně přijímán, a ono v podstatě nikdy nic. Naopak, hlavní myšlenka je výborná a (téměř) všechno sedí. Má to gradaci, napětí i atmosféru. Nic z toho jsem neočekával. Líbilo se mi ztvárnění démonického Slovenska, děvky i cigáňata. Hlavnímu hrdinovi jsem fandil a sadisté byli taktéž přesvědčiví. Hostel je v gutu. Možná (!) není na čtyři hvězdičky, které jsem udělil, ale když vidíte ty hysterické "odpady" všude kolem, nemůžete si pomoct. To FRONTIER(S) jsou (až na občasné záchvěvy kvality) skoro celí jedno velké WTF. Litry krve, stříkající při každé příležitosti do úst hlavní hrdinky, nemají jiný účel, než odradit diváka od oběda, a ty občasné záchvěvy kvality matou stejně jako roztřesená kamera při zdejší honičce v autech (to bylo teda něco). Filmu, jeho tvůrcům i hercům jsem nedokázal uvěřit ani já, takový prototyp jasného believera. A to je co říct. Xaviere Gensi, vy musíte dělat něco špatně. Zlatý Eli Roth. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Ach to naše slavné mučení. Všechno šlapalo celkem dobře, až do jednoho momentu, kdy mě hlavní ženská postava začala tak trochu vadit. Je těžké posoudit, jak se lidé chovají v takových situací, asi to bude individuální, ale jak se chovala a pohybovala... jako by nechtěně přehrávala a působilo to na mě velice komicky, takže jsem si spíše přál, aby jí dostali náckové taky a to je zlééé. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Francouzská odpověď na HOSTEL. Jak to umějí jenom Francouzi, film naprosto bezelstně spojuje dekadenci a (předpokládám) záměrnou demenci s provokujícím politickým podtextem. Čtveřice mladých lidí zjevně arabského původu využije rasových nepokojů na předměstích Paříže k loupeži a uteče na venkov, kde se dostane do spárů početné, výrazně zdegenerované rodiny žijící v osamoceném stavení nad starým dolem (a taky provozující liduprázdný „hostel“). Pokud se na začátku jeden z hrdinů vyjádří o policistech jako fašistech, určitě nebyl připraven na přivítání, které jim všem připraví rasově čistá, leč vymírající rodina v čele se starým otcem, ryzím „náckem“ trousícím v uniformě slogany typu „Arbeit machts frei“. Když jediná z přeživších postav skončí v rukou policie, znamená to pro ní ironické osvobození nebo definitivní stvrzení její bezvýchodné situace? Film jednoznačnou odpověď nedává a budiž mu to k dobru. Ačkoliv se subžánru „maso“ hororů důsledně vyhýbám, FRONTIERE(S) považuju za jeho celkem snesitelný příklad. Tím, že je film natočený efektně, tj. rychle tempem i střihem, vyznívají veškeré důsledky použitých nástrojů (cirkulárky, řeznických háků, velkých kleští) spíše ve zrychleně „splatterovém“ než protahovaně sadistickém duchu. FRONTIERE(S) jsou atmosférickým a slušně zábavným mrháním celuloidu. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (7)

  • Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
  • Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama