Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 4

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (353)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $3miliónyTržby USATržby Celosvetovo $2,328,353Nejde tu o nič viac, než o samoúčelnú brutálnu Francúzsku uchyláreň, najhrubšieho zrna! Na celej ploche filmu nezažijeme dohromady nič originálne, príbeh a scénky sa nesú len v kopírovaní zo známych filmov ako je Noc s nabrúsenou britvou či Texaský masaker motorovou pílou, nuž to by ešte nebolo až také zlé ale čo ho ponára je jeho úroveň a prevedenie podobné z prehmatom ako Hostel. K tomu tu je miestami zbytočne moc roztrasená kamera, čo je príšerný otras a bez nejakého účelu v ponúknutom tuctovom príbehu. Takýto vývar sa veru aj ťažko hodnotí ale za trošku snahy dám aj primerané hodnotenie, ktoré od odpadu nemá ďaleko. /15%/ ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Po tolikeré kritice i zarytých fandů horrorového žánru a moderního žánru vracející se k explotation vlně, která panovala zejména v 70. a počátkem 80. let, jsem se nakonec rozhodl Frontier(s) shlédnout. No nevím čím to je, ale přesně ty horrory, které se většině lidem vždy nelíbí, mne osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "Texas chaisaw massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horrory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni osazenci rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Musím uznat, že v tomto jsou Frantíci fakt dobří a v poslední době se v horrorech s ničím neserou. Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen se navíc v horrorech poslední roky objevuje nějak často, ať již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". Připadne mi to už skutečně trochu trapné a kdo ví, kdo s tím vlastně začal ... "Frontier(s) sice vykrádá přímo scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je ... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm ... Ať již zmíněný "Timber Falls", tak třeba "Rovdyr" a další ... Frontier(s) je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mne jeden z nejlepších horrorů posledních let. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra ... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u horrorů nikdy moc vážně nebrala. ()

Reklama

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Francouzská odpověď na HOSTEL. Jak to umějí jenom Francouzi, film naprosto bezelstně spojuje dekadenci a (předpokládám) záměrnou demenci s provokujícím politickým podtextem. Čtveřice mladých lidí zjevně arabského původu využije rasových nepokojů na předměstích Paříže k loupeži a uteče na venkov, kde se dostane do spárů početné, výrazně zdegenerované rodiny žijící v osamoceném stavení nad starým dolem (a taky provozující liduprázdný „hostel“). Pokud se na začátku jeden z hrdinů vyjádří o policistech jako fašistech, určitě nebyl připraven na přivítání, které jim všem připraví rasově čistá, leč vymírající rodina v čele se starým otcem, ryzím „náckem“ trousícím v uniformě slogany typu „Arbeit machts frei“. Když jediná z přeživších postav skončí v rukou policie, znamená to pro ní ironické osvobození nebo definitivní stvrzení její bezvýchodné situace? Film jednoznačnou odpověď nedává a budiž mu to k dobru. Ačkoliv se subžánru „maso“ hororů důsledně vyhýbám, FRONTIERE(S) považuju za jeho celkem snesitelný příklad. Tím, že je film natočený efektně, tj. rychle tempem i střihem, vyznívají veškeré důsledky použitých nástrojů (cirkulárky, řeznických háků, velkých kleští) spíše ve zrychleně „splatterovém“ než protahovaně sadistickém duchu. FRONTIERE(S) jsou atmosférickým a slušně zábavným mrháním celuloidu. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Levná francouzská odpověď zámořským exploitation, jdoucí až na samou hranici divácké únosnosti. Gens ve vizuálně rozběsněném hávu zručně mixuje strach (šachta) s neurvalými výbuchy násilí (zbytek) a jediné, čím si podráží nohy je vlastní scénář, který mu dělá neplechu hlavně v závěru díky zbytečnému nacistickému motivu. Po nadhledu nebo humoru (jak to dělají jiní) bych zde nepátral, Gens to s vážnou tváří rozhodně dotáhnul do vítězného konce. Škoda utlumeného talentu hollywoodským vzduchem v pozdější adaptaci Hitmana. ()

oje 

všechny recenze uživatele

Těžko popsatelná směsice snad všech horrorových subžánrů, kde si tak každý najde své. Tu mutanti, tu trocha atmosféry s napětím, tu pohled skrze objektiv kamery, tam hektolitry krve. Tvůrci tak jednak honili postavy kam se jim zrovna hodilo a scény nápadně připomínali jiné horrory. Zápletka ze začátku byla slušná. Pak následovala už jen konfrontace s až přehnaně zvrácenou rodinou. Celý koncept příliš nezaujal, občas postrašil a účel tak do jisté míry splnil. Až se mě ale někdo zeptá na dobrý horror, Frontiere(s) ode mě neuslyší. Podobný survivor založený na skutečných událostech je Wolf Creek. Alternativa: Hostel, Wolf Creek, Borderland, Captifs. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (7)

  • Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
  • Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
  • Během natáčení bylo použito 400 litrů falešné krve. (Dlee)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama