Režie:
Ruggero DeodatoKamera:
Sergio D'OffiziHudba:
Riz OrtolaniHrají:
David Hess, Annie Belle, Christian Borromeo, Giovanni Lombardo Radice, Lorraine De Selle, Brigitte PetronioObsahy(1)
Dvojica mladíkov prichádza do New Yorku na stretávku z výšky. S pokazeným autom zájdu do servisu, kde sa na nich nalepí jeho majiteľ s kamarátom, opravárom. Na vysokoškolský večierok nakoniec prichádzajú štyri indivíduá, z ktorých dve majú sotva základnú školu a jedno z nich je sexuálny sadista s britvou vo vačku. Thriller od tvorcovského týmu filmu CANNIBAL HOLOCAUST. (POMO)
(více)Recenze (35)
Explicitní maraton silně ovlivněn Cravenovo debutem. David Hess si zopáknul roly nechutného násilníka. Deodato ví jak vyvolat v divákovy pocit bezmoce , nevolnosti i bez krve a vnitřností. Moc se mi líbyla kamera. Syrová a svým způsobem chladná. Také titulní song je velmi zajímavý a jen podporuje tu zvláštní atmosféru. No a nejlepší ze všeho je jako vždy Giovanni Lombardo Radice. Toho chlapa žeru kdekoliv ho vidím. Deodato opět nezklamal.... ()
Kdo má rád exploitation "rape and revenge" klasiku "Last House On The Left", oblíbí si jistě i tento efektní, ale v našich končinách stále málo známý sadistický exploiter nebo také shocksploitation od taliánského režiséra Deodata. Film se svému staršímu bratříčkovi sice nevyrovná, ale hraje tu opět David Hess, a to je vždy záruka kvality a výtečné podívané, ten se pro psychopaty nejrůznějšího ražení přímo narodil, jen si vzpomeňme třeba na Adama z brilantního poliziesca "Autostop rosso sangue". Film měl dobré vedení, neohrožený styl, silnou vizuální stránku, přesvědčivé výkony (nebyl tu jen Hess, zaujala mě smyslná Lorraine De Selle, opět nahá v jedné lechtivé scéně, kdy svedla Radiceho) dvou hlavních povahově zcela odlišných násilníků. Alex (Hess) je vyloženě sadista, jeho mladší kolega Ricky (Radice) je nečekaně soucitný, nerozhodný a spíše pod vlivem nejen tím Alexovým. Dá se říct, že Hess Radiceho dokonale zastínil nejen po filmové stránce. Film je patřičně napínavý s překvapivými momenty různého druhu násilí, psychického a fyzického druhu mučení. Neuvěřitelně mě bral Ortolaniho magický zvukový doprovod s lahodnou ústřední melodií "Cindy" a samotný revenge konec už byl jen třešničkou na dortu, zvláště třeba ta zpomalená sekvence pádu do bazénu, ale bylo tu toho víc. Nakonec bych jen dodal, že u scény s tou vytaženou pistolí ze šuplíku by se dalo přece jen zaspekulovat, proč ji už nevytáhli dřív, to nevěděli, že ji tam mají? Nebo se k ní prostě jen nedostali, nebyla vhodná příležitost? Jasně, režisér to tak nechtěl, nehodilo se mu to do krámu. Dále jsme byli svědky nevídaného jevu a sice toho, že sami trýznitelé, ač řádili opravdu pěkně, tak nakonec v odplatě je snad sami překonali jejich hostitelé svou násilnou odplatou! Ale to tak už bývá. Zase přece jenom oni za celý film nikoho nezabili (jejich sexuální a násilné hrátky nebyly ani tak krvavé a zhýralé ve srovnání s kultovním bratříčkem, a to především vůči ženám), přišli se jen pobavit, i když po svém, samozřejmě na náklady zazobaných prominentních fracků. Suma-sumárum fanoušek Deodata čekal přece jen asi trochu víc, zvláště pak po filmech jakými byly "Ultimo mondo cannibale" a "Cannibal Holocaust". Pro všechny ostatní, není to vyloženě špatný film, určitě stojí za pozornost a milovníci násilné exploitace, kteří jsou i značně shovívaví by jej neměli rozhodně minout.. ()
Deodatovo ryze čistý exploitation, tentokrát horroru na míle vzdálený. Kupa psychického teroru, čtyři bobři, osmero koziček a jejich půvabné majitelky, a nakonec i trocha krve. S explicitním násilím se to ale nepřehání, tady jde hlavně o sehrané duo hlavních záporáků. David Hess je ďábel, o tom žádná. Role podobně narušených (leckdy i svým zvrhlým způsobem sympatických) grázlů mu jdou samy a on se v nich vskutku vyžívá, jeho mučení krásných dívek je pak mnohdy zábavnější, než samotná odplata jeho obětí. A pak je tu Giovanni L. Radice, kterého budete určitě znát třeba z Fulciho geniálního Pátera Thomase, kde si nechal provrtat lebku. Tady hraje Hessova lehce ovladatelného kamaráda, a přesto, že je malinko v jeho stínu, i tak tu má své silné momenty jako ten při hraní pokeru. Připomínám, že film je pouze pro okrajové publikum. ()
Deodatova odpoveď na nízkorozpočtový debut Wesa Cravena – THE LAST HOUSE ON THE LEFT (1972), z nezanedbateľnej časti kopíruje svoju predlohu. Exploit na čele s maniakálnym a ťažko ovládateľným charakterom Alexa (David Hess), ktorý so svojim spoločníkom Rickym (Giovanni Lombardo Radice), prevádzkuje servis motorových vozidiel. Vo večerných hodinách na prácu sa sústrediť je prakticky pre dvojicu mladých mužov nemožné, a to už vôbec nie v čase, kedy to v meste žije zábavou. Nečakaný príchod zákazníka naruší ich pôvodný plán. Nevadí. Súkromná párty v dome na okraji parku sa môže začať. ### "La casa sperduta nel parco", vo Veľkej Británii film známy ako “House on the Edge of the Park“, sa v čase svojho kino releasu v marci roku 1981 dočkal od cenzorov z BBFC dokonca zamietnutia. Do kín sa preto v tom čase vôbec nedostal. V októbri 1982 si film v Uncut podobe mohli diváci vychutnať až prostredníctvom vydania zásluhou distribučného štúdia “Skyline“, ktoré na britský trh nahodilo nezostrihané VHS-ky. Film v takejto podobe bol však pre cenzorov z BBFC neprijateľný, preto ho v júli 1983 umiestnili na zoznam tzv. "Video nasties", čím docielili jeho stiahnutie. K následnému re-releasu sa pristúpilo až v roku 2002 a to zásluhou štúdia “Protected“, vydaním “House on the Edge of the Park“ v remasterovanej podobe na DVD – orezanom zostrihu oproti originálu o 11 minút a 43 sekúnd (Rated:18). Z filmu sa tak v značnej miere odstránila kontroverzná nahota spojená s násilím. V roku 2011 vychádza zásluhou distribučného štúdia "Shameless" DVD v prijateľnejšom zostrihu (cut 43 sekúnd, Rated 18). Británia sa vydania Uncut verzie na DVD doposiaľ nedočkala. ()
Heh tak jsem se konečně se zpožděním dostal k téhle klasice maestra Deodata. No je to jednoznačně film postavenej na démonickým Hessovi, ten vopravdu hraje. Kolem něj pár mladíků a férovejch koček (krátkovlasá Annie Belle jednoznačně vede, kočka jak má bejt), kteří se tvářej jak kdyby jim jeho řádění bylo občas celkem u prdele, leda když Hess přitlačí na pilu. Musim říct že během filmu sem si říkal "co tam ten Deodato nahnal Hessovi za herce, hrajou jako v nějakym nudnym poorku" ale ke konci přišlo prosvitnutí a ejhle, hnedka "ajooo, no tak takhle jo tak to jooo, muheheheeee" :-)))). Jinak fajn exploatace se zajímavou pointou. Znásilňovací scény sou klasika spíš hozený do romantickýho eroťáku, občas se mihne nějaká ta 80s pipina, krev občas nějaká kápne, Hess se do toho vobčas docela vopře. Ústřední Ortolaniho písnička tomu dává trochu feeling jak v městečku Twin Peaks. Fajn vál před spaním, ale nečekejte od toho zázraky. :-) 6/10 ()
Galerie (8)
Photo © Adige Film 76
Reklama