Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (92)

Sany33 

všechny recenze uživatele

Severania sú jednoducho iný a pre to aj film ponímajúci pohľad na odlišné univerzum musí byť z ich pohľadu iný. Metropia bola pre mňa v podstate snová realita kde sa dialógy neskutočne naťahovali a všetky hlavné dejové premisy nedávali absolútne žiadny zmysel.Svet, v ktorom je celý svet prepojený sieťou metra a vláda sa vám vie dostať do hlavy za pomoci šampónu, ktorý sa vyrába z kvapaliny na pohon podzemnej linky. Myslel som, že aspoň animácia ohúri, ale panáčikovia z nafúknutými hlavami a k tomu všetkému zle nahovorený no nič moc. 45% ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Šedá, studená, pomalá - krátce řečeno typicky severská animovaná historie v konečném důsledku o tom, že posloucháme hlasy ve své hlavě, kterými je Sebevědomí a Mindrák, k nimž se během života přidávají hlasy venkovního světa, ať již se jedná o propagandu, autority, volání přírody nebo rádio FM. Chce to účinný filtr a sebepoznání. Nezaujalo. Zato mne zaujalo to, že efekt Kulešova funguje nejen mezi záběry, ale i mezi pořady. Soudím to z toho, že jsem po předchozím dokumentu "Tajemství sexappealu" viděla v Metropii samá sexuální nastavení, potřeby a strategie, nikoliv politicko-antiutopický pamflet na totalismus kapitálu. ___ P.S. Podstata Kulešovova efektu spočívá v tom, že tentýž záběr herce je vždy kombinován s nějak významově jiným snímkem. To umožňuje pozorovat různé účinky na diváky: první účinek je ten, že člověk již podvědomě zařazuje sérii záběrů do jednoho logického celku; druhý spočívá v tom, že člověk má podvědomou tendenci očekávat od člověka na plátně tutéž psychologickou reakci, jakou má sám. Tak pokusné obecenstvo uvedlo, že výraz obličeje herce se vždy měnil v závislosti na emotivním náboji, který vyzařoval ze snímku, s kterým byl snímek herce kombinován, ačkoliv se snímek obličeje herce neměnil. Jednodušeji řečeno stejný záběr hercovy tváře vypadá jinak ve spojení se záběrem talíře polévky či záběrem dětského hrobu. ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra? Ano, ale sem tam ji nabourá směšně vypadající animace postav, což by tak hrozné ještě nebylo, protože jinak je animace celkem slušná, avšak za co bych trhal hlavy manikurovou pinzetou je nablblej scénář, kterej vykradl vše co se dalo (Orvella především) a ani se neobtěžovali s logičností, takže scén kdy si člověk pomyslí že si z něj autoři dělají srandu je docela dost, scénář je prostě tupej a zachrání to jenom od dob 1984 již xkrát viděnej dystopickej model světa... Uáá ()

Timak 

všechny recenze uživatele

Druha pulka je dobra, prvni hodne, hodne slaba. Animace je tak jina, ze zpocatku mi trvalo si na to zvyknout. Nektere postavy jsou propracovane lepe, jine uz tak dobre ne. Kazdopadne to neni az tak blby, dobry je, ze to je pomerne kratky. Jednim slovem bych to shrnul jako "osvezujici" , ale muj salek kavy to nebyl ... ()

PhillM. 

všechny recenze uživatele

V podstatě loutkový film, neboť herci se v něm žádní nevyskytují. Pro role/tváře tvůrci zvolili neherce ze svého okolí, takže to celé stojí na příběhu a atmosféře. Scénář je spíše průměrný, místy dělá svou doslovností z diváka blbce (Ivan Bahn, Hotel Amore), na (minimálně) jednom místě však příjemně překvapí. Na atmosféru dystopické Evropy jsem si brzo zvykl, podle mě je velmi povedená. S hodnocením váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Vzhledem k tomu, že to ubíhalo poměrně příjemně (samozřejmě i vzhledem k úsporné stopáži), budu štědřejší, než by si film možná zasloužil. --- Bylo by velmi zajímavé, kdyby někdo film natočil se skutečnými herci. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Po dokončení scénáře cestoval fotograf Sesse Lind po Evropě a vyfotil potřebná místa ve Stockholmu, Berlinu, Paříži a Kodani. Fotografie byly zpracovány v programu Photoshop a animovány za pomocí programu Adobe After Effects. Produkce trvala dva roky. (Aelita)
  • Hyperrealistický styl, charakterizovaný i často citovanými slovy „jako kdyby Kafka namaloval Poslední večeři kulometem“, je výsledkem propracované techniky kombinující fotomontáž a animaci. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Vizuální podoba filmu byla inspirována díly Terryho Gilliama, Roye Anderssona a Jurie Norštejna. (Aelita)

Reklama

Reklama