Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 366)
Ať lidé tu mluví jako lidé! Ať náhody vypadají jako náhody a ne jako osud! Ať nespatřuje reverend nešťastnou matku právě v okamžik, kdy se dozvídá od jiných o smrti svého syna, aby ji mohl náhle a nečekaně zachytit! Ať nezachraňuje tu samo ženu před elektrošoky v okamžik, kdy již sestra položila ruku na spínač! Ať v soudním procesu více hrají roli fakta a důkazy namísto emocí! Pak bude více hvězd pro zdejší hvězdy. A pro smutnou pravdu. Těžko uvěřitelnou a hnusnou pravdu. Silné ***. ()
Málokterý film nabízí nějakou zajímavou, osobitou, charakterní (čti Oscarovou) roli ženě a ještě míň jí dává příležitost zahrát si hlavní postavu. Když se tak dívám na Clinta Eastwooda, zdá se, že to bude právě on, kdo se nám v jednadvacátém století bude snažit dokázat, že i něžnější pohlaví dokáže utáhnout film stejně dobře jako muž. Ten chlap má neuvěřitelný cit pro filmy, a když se člověk dívá na komplexnost jeho zaměření, zdá se to neuvěřitelné. Ve Výměně se sice ukázal "jen" jako režisér, producent a skladatel, ale u jiných filmů má na kontě i scénář nebo (nejtypičtěji) nějakou tu roli. Výměna mu ji nenabízela, ostatně muži v ní moc prostoru nemají. John Malkovich je sice trailerem prezentován jako jedna z nejdůležitějších postav, za celý film ale řekne asi tak 15 vět. No a policisté na tom nejsou zas o tolik lépe, byť pro mě Michael Kelly (detektiv Lester Ybarra) reprezentoval jednu z nejcharismatičtějších postav filmu. S tím možná přichází i důvod, proč prostě nemůžu dát Výměně plný počet hvězdiček; zatímco druhá polovina (vše od kanadského kluka a psychiatrické léčebny) utíká zatraceně rychle a je stylová, začátek mi přišel poměrně hodně rozvleklý. Už jen proto budu mít asi navždy Million Dollar Baby o něco radši. To ale nic nemění na tom, že Clint válí a zatraceně umí. ()
BAFTA Awards - 8 nominacii: Rezia / Herecka v hl. ulohe Angelina Jolie / Kamera / Kostymy / Strih / Scenar / Vyprava / Zvuk _______ Nedavno som videl od Eastwooda GRAN TORINO (2008) a to som si myslel, ze ma tymto filmom dostal, ale netusil som, ze Vymena sa mi bude pacit este viac. Sokujuce zmiznutie syna a zaroven falosne policajne tvrdenia, ze jej syna ma v skutocnosti doma a co si musela Angelina Jolie este vytrpiet je naozaj hodny na Oscara a teda aspon nominaciu si urcite zasluzila. Tentokrat jej Oscara sice prebrala Kate Winslet za dramu PREDCITAC (2008), ale jedneho uz ma doma od roku 2000 niekde na policke a to za dramu NARUSENI (1999) s Winonou Ryder. Na Vymenu dlho nezabudnem a to uz skutocne svedci o tom, ze je to velmi kvalitny film a okrem ineho sa mi pacila uloha razantneho reverenda Johna Malkovicha. _______ Angelina Jolie - (Christine Collins) +++ John Malkovich - (Reverend Gustav Briegleb) +++ Gattlin Griffith - (Walter Collins) +++ Michelle Gunn - (Sandy) +++ Frank Wood - (Ben Harris) +++ Colm Feore - (James E. Davis) +++ Devon Conti - (Arthur Hutchins) +++ Produkcia: Clint Eastwood, Brian Grazer, Ron Howard +++ Hudba: Clint Eastwood +++ ()
Hrozně emocionální film. Většinou na mě tyhle věci moc nepůsobí, ale tohle mě prostě jaksi vzalo. Nenáviděl jsem všechen personál blázince, cejtil nebezpečí z policajtů a hrůzu a hnus z toho perverta. Angelina Jolie tady měla nejlepší roli, ve který jsem jí viděl. Věřil jsem jí fakt všechno. Clintova režie opět jistá a bez chyby a i když jsem cejtil jistou euforii při těch konečnejch rozsudcích, tak (bacha spoiler) kluka to bohužel nevzkřísilo. Film vyzněl sice jako docela "happyend" ale pro mě ne. ()
Už dlho ma žiaden film (okrem The Reader či Revolutionary Road) neprinútil rozmýšľať o tom, čo som to vlastne videla. Známa ikona predovšetkým z akčňákov, Angelina Jolie, presedlala na úlohu matky, ktorá zubami nechtami bráni svoje materinské presvedčenie a bojuje proti korupcii či nespravodlivosti. Priznávam, to krehké žieňa v hnedom kabáte, v priliehavom klobúčiku, s krikľavým rúžom na perách a plachým výrazom v tvári, za každú cenu sa skrývajúce pred krutosťou sveta, mi maximálne učarovalo. Angelina, posielam ti do Kalifornie úprimné ospravedlnenie za to, že som si dovolila pochybovať o tvojich hereckých schopnostiach :-) A čo by sa dalo čakať od Eastwooda, talentovaného chlapa, ktorý vie, ako ženu spoľahlivo pripraviť o rozum, ždímať jej vnútornú stabilitu a zároveň ju na ceste plnej strastí postaviť do pozície silnej, odhodlanej bojovníčky? Je to emocionálne až strach, ja som to však Eastwoodovi zožrala aj s navijakom. Klavírny doprovod je úchvatný... a Angelina v 30. rokoch minulého storočia neodolateľná! ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Newyorkská premiéra filmu byla pro Angelinu Jolie (Christine Collins) prvním vystoupením na veřejnosti po narození dvojčat Vivienne a Knoxe. (HellFire)
- Dům, ve kterém bydlela skutečná Christine Collins, je dnes již zakrytý dálnicí. Tvůrci filmu proto museli najít jinou, podobnou čtvrť, na které stačilo provést jen několik úprav, aby vypadala jako z doby, kterou film zachycuje. Nakonec tak stačilo jen přemístit satelitní anténu a moderní poštovní schránku. (camper)
- Ve scéně z psychiatrické léčebny, odehrávající se roku 1928, je použita elektrokonvulzivní terapie (známá spíše jako elektrošok). Elektrošoky ale poprvé na lidech aplikoval až v roce 1937 italský lékař Ugo Cerletti. (FilmFan24)
Reklama