Reklama

Reklama

Sirotčinec

  • Španělsko El orfanato (více)
Trailer 3

VOD (1)

Mrtvé děti si chtějí hrát... Laura vyrůstala v sirotčinci na mořském pobřeží a po třiceti letech se spolu s manželem a synem vrací do míst dětství. Ráda by znovu otevřela opuštěný ústav jako domov pro postižené děti. Její syn se však na novém místě začíná chovat zvláštně a Laura se pomalu přesvědčuje, že starý dům má své hrůzostrašné tajemství, o kterém neměla ani potuchy! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 3

Recenze (968)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sirotčinec není klasický horor, ale spíše film o hledání matky s výbornou atmosférou a několika mrazivými momenty, které bohužel nestačí k otitulkování filmu jako hororu. Kdo čeká krev nebo hromadu strachu měl by raději jít na jiný film, protože toho se určitě nedočká. Vedle dobré hudby a ne zrovna nejoriginálnějšího příběhu se režisér a hlavní postava snaží udržet diváka v obavách a očekávání, což se daří tak na půl. Škoda propracovanějších momentů, které by se hodili do opravdového hororu a málo originality, kterou nezachraňuje ani závěr. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Sirotcinec vo mne vyvolaval podobne pocity, ako aj film TI DRUZI (2001) s Nicole Kidman, ale mal asi len 2 nevyhody. Bud sa mi thriller Ti druzi pacil viac, alebo ma neskory cas po 23:00 unavoval natolko, ze to nedokazal zachranit ani dobry mysteriozny scenar rovnako od spanielskeho rezisera, ako aj Ti druzi. Urcite dam Sirotcincu niekedy druhu sancu, avsak zatial zostavam pri troch hviezdickach... 25.12.2009 ______ Belén Rueda - (Laura) +++ Fernando Cayo - (Carlos) +++ Roger Príncep - (Simón) +++ Mabel Rivera - (Pilar) +++ Montserrat Carulla - (Benigna) +++ Andrés Gertrúdix - (Enrique) +++ Edgar Vivar - (Profesor Leo Bálaban) +++ Geraldine Chaplin - (Aurora) +++ Produkcia: Guillermo del Toro +++ Hudba: Fernando Velázquez +++ ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Něco, co mě úplně minulo v případě Faunova labyrintu, mě dostihlo v Sirotčinci. To křehké napětí mezi dětským světem, intimním rodinným dramatem a iracionální vírou ve svět "za naším světem" tu funguje brilantně, i proto, že Bayona navozuje atmosféru přesvědčivě, lehce a s nutnou porcí pomrkávání nad "pokleslostí" téhle tak trochu viktoriánské historky. Někdy mu ujede ruka luxusně (epizoda s bábou, co to dostane do ksichtu, frenetické pátrání po synkovi, provázené odstřihy na bouřící moře - není ten film španělský?), většinou je ale velmi uměřený a chytrý - pomalé jízdy kamery na fungují mnohem lépe než prudké střihy. Sirotčinec jsem si zamiloval, včetně závěru, kde popravdě taky mohl někdo jemně střihnout. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Ve své podstatě velmi klasické, vlastně až familiérně známé vyprávění (se závanem Henryho Jamese) v novém audiovizuálně uchvacujícím přednesu, které má diváka (a jeho touhy) přečteného od hlavy k patě. Není sporu o tom, že pro stagnující mysteriózně/duchařský horor jde o spásnou živou vodu, navíc krásně načasovanou. Hlavní devizy: kamera, zvuk, hudba a... Belén Rueda. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

O existenci filmu s názvem Orfanato jsem neměla ani ponětí, dokud nám jeho promítání nenabídli na jazykovém kurzu ve Španělsku. (Když sleduji CSFD zjišťuju, že to bude asi tím, že do našich kin má dorazit až za několik dnů). Jsem nicméně velmi ráda, že jsem dala na radu Španělů a i přes svou mírnou skepsi se na něj podívala. Abych totiž řekla pravdu, ze španělsky mluvených snímků mě před zhlédnutím tohoto zaujal skutečně jen Faunův Labyrint; nějaký Almódovar mi bohužel nikdy blízký nebyl. Asi je to zásluha Del Tora, ale Orfanato disponuje velmi podobnou atmosférou jako Labirinto del Fauno, a i když nakonec nemá tak silný fantasy podtext a nedisponuje množstvím digitálně dokonalých postaviček, ta Del Torova přítomnost je cítit v každém jeho okamžiku. A když dojde ke konci, kde se dokonale propojí nadpřirozené vyznění s tím blízkým realitě, musím scénáristovi tleskat a děkovat mu za to, že po Šestém smyslu zase někdo dokázal z hororu udělat mimořádně inteligentní snímek. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (21)

  • Více než 80% filmu bylo natočeno ve velké továrně na cca 36 km čtverečních. (Kulmon)
  • V úvodu filmu, kdy Simón (Roger Príncep) volá na matku, se venku rozednívá. Při pohledu přes okno na maják je ale tma a venku svítí měsíc. (Sufferer)

Související novinky

38. Premios Goya – výsledky

38. Premios Goya – výsledky

11.02.2024

V sobotu 10. února 2024 byly předány výroční španělské filmové ceny Goya. Slavnostní ceremoniál proběhl ve městě Valladolid, předávání cen tak vůbec poprvé probíhalo ve španělském regionu Kastilie a… (více)

Udělen první "ČSFD Honor Award"

Udělen první "ČSFD Honor Award"

26.04.2015

Ve třetím dubnovém týdnu se v Praze uskutečnil koncert filmové hudby Film Music Prague s repertoárem skladeb španělského skladatele Fernanda Velázqueze a dvou Britů ve službách Hollywoodu, Harryho… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Bayona vyslyší netvora

Bayona vyslyší netvora

20.04.2014

Juan Antonio Bayona by se s trochou nadsázky dal označit za španělského Stevena Spielberga. Mladý hitmaker hororovým Sirotčincem i katastrofickým Nic nás nerozdělí trhal domácí rekordy návštěvnosti,… (více)

Reklama

Reklama