Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózní projekt britských televizních tvůrců, přibližující divákům životní i umělecké osudy skupiny francouzských impresionistů, tak jak bojovali o svobodu svého uměleckého vyjádření i o holé živobytí ve druhé polovině 19. století, pokrývá časové období téměř čtyř desítek let - od Monetova příchodu do Paříže v r. 1862 až do r. 1900. Je založen na hluboké rešerši archivních a dokumentárních materiálů a přináší ucelený, vyčerpávající pohled do dané doby i společnosti, v níž Monet, Renoir, Bazille, Manet, Degas a Cézanne bojovali o uznání. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

Sokkk_y 

všechny recenze uživatele

Hezky natočený třídílný film je více než dobrý.. A Impresionisté vskutku dobří jsou. Příběh o malířích, jejichž práci dlouhou dobu nikdo nedokázal pořádně ocenit, je více než pravdivý. Impresionismus jako umělecký směr je naprostým průkopníkem moderního umění. Před půl rokem jsem měl na impresionismus a celkové moderní umění stejný názor jako před sto lety tehdejší obyčejní lidé. Avšak po návštěvě Tate Modernu a po zhlédnutí Monetových impresionistických Leknínů jsem začal tento směr takřka zbožňovat, i když přednost spíše dávám kubismu či neo-plasticismu. Minisérie mě jen ujistila, že impresionismus je krásné umění plné barev a nádhery. Tyto dvě vlastnosti filmu nechyběly a pro naprostého laika je vstupní bránou k porozumění tohoto směru. Tak nashle v galerii. ()

hirnlego

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu trochu rozporuplné pocity - s tím, že ty pozitivní převažují. Zbytečně patetické a předramatizované některé scény a až příliš polopaticky sdělované rysy samotného impresionismu - avšak na druhou stranu, méně znalý divák dostává možnost seznámit se s konkrétními obrazy slavných malířů (vždy ukázka díla, jeho název a rok vzniku) a může vidět i pravděpodobné situace, za kterých tato díla tvořili. No a koneckonců, když se občas někdo z nich nadšeně rozpovídá o tom, jak chce malovat svět "právě tady a teď", člověka přepadne podivný pocit, že impresionismus je snad i něco víc, než jen umělecký směr... (mým nejoblíbenějším směrem vždy byl a je surrealismus, avšak teď jsem zjistila, že i dříve pro mě nijak zvlášť úchvatný impresionismus má vážně také něco do sebe) ()

Reklama

Hedka 

všechny recenze uživatele

Vydarený skutočný príbeh, ktorý vznikol v dielni BBC na základe dobovej korešpondencie, zápiskov a rozhovorov. Myslím, že dosť reálne približuje divákovi (či už laikovi alebo znalcovi umenia) nielen životný príbeh umelcov - impresionistov a ich snahu po uznaní, ale aj spoločenské pomery a život v druhej polovici 19. storočia vo Francúzsku. Páčil sa mi nápad, ako celý príbeh rozpráva jeden z impresionistov, Claude Monet. To, že ho hral môj obľúbený Richard Armitage ma milo prekvapilo a v podstate ešte viac utvrdilo v názore, že je to naozaj dobrý a talentovaný herec. Myslím, že si divák sledovaním tohoto príbehu prirodzene rozšíri obzor a vedomosti z oblasti umenia - a o to ide. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že je to poměrně zdařilý seriál a jsem moc ráda, že jsem ho mohla vidět. Nádherné scenérie a dobře vykreslená doba ve které se rodil impresionistický směr. Velmi mě to připomíná knihu, kterou jsem četla a doporučuji všem, kdo se o impresionismus zajímají. Je od V. Vollarda: "Vzpomínky obchodníka s obrazy". ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Mýtůtvorné televizní šablonky na téma >dobrodružství impresionistiky< po britsku. Hm... Plytce stravitelné, určeno všeobecnému tv divactvu, nejlépe majícímu na své sádrokartonové příčce ve svém domečku uprostřed nějakého toho satelitu všehomíra vkusnou mazanici zvanou "obraz" coby >dobrou investici< , že... No, to se asi musí pánové malíři impresionisté v hrobech obracet. Protože zrovna ONI myslím měli k plytkosti a podbízivosti asi tak daleko, jako má tahle televizáčtina daleko k životopisnému "dramatu"... S ryzím čétébingem splynuvší v šedi rutinní tvorby, hrající si na umění. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Děj filmu byl inspirován skutečnými archivními záznamy a dopisy. (BLANIK.)

Reklama

Reklama