Reklama

Reklama

Life on Mars

(seriál)
Krimi / Drama / Mysteriózní
Velká Británie, (2006–2007), 16 h (Minutáž: 60 min)

Hudba:

Edmund Butt

Hrají:

John Simm, Philip Glenister, Liz White, Dean Andrews, Joanne Froggatt, Archie Panjabi, Lee Ingleby, Stephanie Jacobsen, William Matheson, Kevin McNally (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Obsahy(1)

DCI Sam Tyler (John Simm) je schopný manchesterský kriminalista. Při pronásledování podezřelého se dostane do těžké dopravní nehody a upadne do bezvědomí. Tyler se probírá zmatený, s nejasnými vzpomínkami a s hrůzou zjišťuje, že se nachází v roce 1973. Už není DCI, ale pouze inspektor, a zrovna byl přeložen na jiné manchesterské policejní oddělení. Zde se potkává s další ústřední postavou seriálu, svým šéfem, DCI Genem Huntem (Philip Glenister). Hunt neboli "Guv" je typem drsného pouličního policajta, tedy přesným opakem "moderního" Sama Tylera. Sam netuší, proč se ocitl v 70. letech. Je snad v komatu a žije v nějakém zvláštním snu? Nebo cestoval časem do minulosti? Bude na to muset přijít, jinak se nedokáže vrátit zpět. Ale o čem LIFE ON MARS doopravdy je? Je o prolnutí současnosti a minulosti. Na jedné straně Sam Tyler, policista 21. století, znalý moderních vyšetřovacích postupů. Na druhé Gene Hunter, starý dobrý pouliční polda, který z vás klidně vymlátí duši, aby dostal svou odpověď. Současnost i minulost v kvalitní krimi s mírným nádechem tajemna, to je LIFE ON MARS. Zatím byly natočeny dvě série po osmi epizodách. LOM je také vítězem BAFTY a několika mezinárodních cen. (Sowa)

(více)

Recenze (121)

jasiska 

všechny recenze uživatele

To, čo robí väčšinu seriálov obľúbenými a dodáva im tú pridanú hodnotu, ktorá z nich robí úspech, je dejová línia na pozadí jednotlivých dielov, ktorá na seba naväzuje a diváka núti pozrieť si ďalšiu časť. Tú máme aj v Life on Mars, ale prekvapivo, jednotlivé prípady v každej epizóde považujem za lepšie. A ani nie tak pre ich kriminalistickú originalitu či genialitu detektívov, ale vďaka konfliktom a morálnym dilemám, ktoré vznikajú v dôsledku koexistencie moderného kriminalistu držiaceho sa faktov a ctiaceho každú literu zákona a hrubého policajta 70-tych rokov riadiaceho sa heslom "Čo nejde silou, ide ešte väčšou" a "Účel svätí prostriedky". O konci som počula samé dobré veci, tak som sa naň veľmi tešila. Samozrejme, dopadlo to tak, ako to vždy dopadá, keď máme o niečom vopred príliš veľké predstavy, a to sklamaním. Bol totiž príliš dokonalý - diváci sa všetko dozvedeli, Sam si vybral, čo chcel, so všetkými bol za dobre - no rozprávka. V skutočnosti je to však blud na entu. ()

Ixbalanke 

všechny recenze uživatele

První série je dobrá, ale druhá je JEŠTĚ LEPŠÍ:) Pro mě je teda zásadní, že je to britská produkce, protože co je britský, to je dobrý (aspoň podle dosavadních zkušeností, což nemůžu říct o USA). V prvních desítkách minut jsem měla problém přeřadit si hlavní hrdinu do úplně jiné role, než kterou měl v Human Traffic (teda aspoň před nehodou). A přesun do 80. let je taky výborný nápad, atmosféra té doby byla o hodně zajímavější, než dnešní. Ale taky je vidět kontrast pohledu na různé věci a co se od té doby změnilo, ať už v gender otázkách, tak v různých kriminálních metodách apod. Ale nejlepší na tom všem jsou ty Genovy hlášky!! Např. : kdybych se všeho bál jako ty, tak bych se bál prdnout, abych se náhodou neposral:))) Prostě syrový anglický humor. Tak to má být. A poslední díl je prostě úlet, odvažuju se tvrdit, že by ho nikdo nedokázal předpovědět a staví celý seriál do úplně jiných rovin... A nevím teď do koho sem se zamilovala víc, jestli do Sama nebo do Gena (ale asi do Gena:). ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Párkrát mě napadlo, co by se stalo, kdy k nám do současnosti propadli nějakou dírou v čase husiti. Co by říkali na své potomky, jak by se k nám chovali a jak zase my k nim? Myslím, že by to byla jedna velká mela. ____ Autoři seriálu do takových extrémů nešli, hrdinu přesunuli jen zhruba o 40 let zpátky, přesto je to, jako by se ocitnul v jiném světě. Na jednu stranu je všechno jednodušší: kouří se všude, chlastá se v práci, není nutné čekat na soudní povolení k prohlídce nebo zatčení. Na druhou stranu je všechno podřízené bílému muži v mocenském postavení, zde policistům. Ostatní nemají moc práva k odvolání: ženy, černoši, Irové, násilí je běžnou součástí života. Ta doba byla jiná, zejména proto, že nikoho moc nenapadlo, že všichni by měli mít stejná práva. Podívat se do těch časů? Jistě. Zůstat v nich? Ani náhodou! _____ Seriál mi připadal nostalgický právě touhou po tom, aby muži zase mohli být pravými muži. Těmi, kteří jsou macho a rozhodují. Jakoby takoví mohli být jen v nerovných podmínkách, které jim dávají všemožné výhody. A dneska už jim to proto moc nejde. _____ Seriál nabízí výborný nápad, který umožňuje rozehrát přemýšlivé i humorné momenty, solidní detektivní příběhy – často související s dobou, protože dnes už by se takové věci z různých důvodů neděly (zato se dějí jiné) – jsou to takové retrozločiny. A taky sledujeme zrání hlavního hrdiny, kterého skvěle zahrál John Simm. Z nudného ouřady se postupně vyloupne tvrďák, kterému u žen pomáhá, že má přece jenom lepší výchovu z moderní doby než jeho dost buranští kolegové. I když přiznávám, že pro jeho obhroublého přímočarého šéfa, taky skvěle zahraná role Phlilipem Glenisterem, jsem měla jistou zvrácenou slabost. ()

Naslund 

všechny recenze uživatele

Udělat dnes kriminální seriál, který by byl odlišný od tisíce předchozích, není vůbec snadné. Naštěstí BBC přišla s výborným nápadem a vytvořila něco nového, co se k nám však bude jen těžko dostávat. Ono také předabovat všechny ty skvělé hlášky do češtiny by bylo asi tak snadné, jako skousnout zmrzlinu předními zuby. Ta by potom již nemohla chutnat tak dobře. Jednotlivé díly jsou velice různorodé a k příjemnému sledování pomáhá i pěkná doplňková mysteriózní atmosféra. Ta se alespoň pro mě časem vytrácí, protože není správně vyživována. Naštěstí se s koncem každé série dá dohromady. Co se mi nelíbilo, byla klasická klišé s nečekaným objevováním se hlavních postav na správných místech v poslední chvíli a některé logické nedostatky. Problémy jsem měl i se Samem, který mi byl zpočátku mírně nesympatický, ale postupně jsem si ho díky jeho zásadám oblíbil. Aby byl seriál přesně na mou míru, muselo by se ještě mnoho upravovat. Přesto je však tím téměř nejlepším, co se lze na poli detektivek nalézt. ()

burina 

všechny recenze uživatele

LoM je výnimočná záležitosť. Spája starú dobrú retro detektívku s prvkami fantasy a to v podaní, v akom to vedia len Briti. Je zaujímave sledovať dva absolútne rozdielne charaktery a názory na výkon detektívnej práce, Sama Tylera a Genea Hunta, a popritom postupne zisťovať prečo a ako sa Sam Tyler ocitol v 70. rokoch. Všetko smeruje k nádherne vygradovanému a originálnemu záveru, ktorý sa rozdýchava pomerne dlho. A bonus? Soudtrack v podaní The Who, Davida Bowieho či Eltona Johna. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (8)

  • V 7. minutě, když se rádio samo přeladí, v něm můžeme slyšet skladbu „Disco 2000“ od britské kapely Pulp z roku 1995. (Trajektt)
  • Od prvního dne, kdy Sam Tyler (John Simm) vkročí na stanici CID vedenou v roce 1973 DCI Genem "Guvem" Huntem (Philip Glenister), se všeobecně rozumí, že sem byl přeložen z Hyde. Jde o město v Manchesteru a rovněž o narážku na nevypočitatelné alter ego z románu "Podivný případ dr. Jekylla a pana Hyda" spisovatele Roberta Louise Stevensona. (ČSFD)
  • V 8. epizodě 2. série Sam Tyler (John Simm) zmiňuje tři definice správné policejní práce podle RoboCopa (1987), kterého v roce 1973 přirozeně ještě nikdo neznal. Nejedná se o chybu, ale o jeden z mnoha vtípků v seriálu. (ČSFD)

Reklama

Reklama