Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 482)
Forma zase jednou přerostla obsah, asi jako ta obludra, zakusující se do Velkého Jablka... Jinak je to ale přes všechny ty famózní triky monstrózní obludnost. Docela mi - přes všechnu akční zábavnost - ta promarněná šance (i svou už dávno neoriginální manýrou) místy doslova pila krev, ale tak respektuju, že i vytrendovaná >alias ztracenci< děcka mají právo na svoji dávku megakůl vypocených povrchních emocí, že... °-/ . . . Dvě hvězdy tedy s nadhledem, víceméně hlavně za ty trikové sekvence a bezhlavou (jo, ten fór s paní Liberty jsem jako jednu z mála scének kvitoval vskutku s povděkem!) oddechovost... - - - - - (Poprvé viděno 7.9.2011 na novácké >monstrovizi< /želbohu s tradičně tristním pražskočudláckým uníkaným telenováckým dabingem, snad si to tedy dám ještě někdy na dvd s původní zvukovou stopou a titulky/, hodnocení 12167., komentář zde jako tisícítřiapadesátý - 8.9.2011) ()
Soundtrack Michael Giaccino: 1 - Coconut Records - West Coast ,2 - Kings Of Leon - Taper Jean Girl ,3 - Sean Kingston - Beautiful Girls ,4 - The Blood Arm - Do I Have Your Attention ,5 - Scissors For Lefty - Got Your Moments ,6 - Parliament - Give Up The Funk (Tear The Roof Off The Sucker) ,7 - Gorrillaz - 19-2000 ,8 - Spoon - The Underdog ,9 - Kings Of Leon - Pistol Of Fire ,10 - Architecture In Helsinki - Do The Whirlwind (Hot Chip Remix) ,11 - The Black Keys - Grown So Ugly ,12 - Bright Eyes - Four Winds ,13 - Joan As Police Woman - The Ride ,14 - Ratatat - Seventeen Years ,15 - Of Montreal - Wraith Pinned To The Mist And Other Games ,16 - Mucc - Fuzz ()
Perfektní atmosféra, dokonalá realističnost, skvělý herecký výkony a božská vizuální stránka - mě se ten dokumentární styl začíná prostě čim dál tim víc líbit a docela kvituju, že se to teď hojně rozmáhá. Ovšem výtky k tomu rozhodně mam, jednak na realističnosti dosti ubírá až moc sci-fi monstrum, je mi jasný, že cokoliv co má přes 20 metrů, žere to lidi a klátí baráky neni moc realistický, ale tohle prostě ani takovej dojem nedělalo, což je v porovnání s dokumentární kamerou docela velkej rozdíl. Druhá výtka směřuje ke konci filmu, kterej je zbytečně předvídatelně protahovanej, v podstatě člověku je celkem jasný hned od začátku jak to skončí a tvůrci ho za prvé ani trochu nepřekvapí a za druhý to ještě udělaj dost okatě a jednoduše, i když opět jako v celým filmu neskutečně působivě. Nicméně jinak sem si film fakt dokonale užil a i přes ty dva mínusy musim dát plný hodnocení, protože těch plusů je tady mnohonásobně víc. Jinak ještě nechápu, jak je možný, že v těhle dokumentárně natočených filmech jsou herci pokaždý naprosto bezchybný, že bych jim uvěřil snad cokoliv. ()
Monstrum jsem viděla jen chvíli po tom, co z mého pohledu velmi podobné Transformers (podobné = blockbuster, spousta rachotu, triky, snaha o velkolepost a popcornovou zábavu) a musím říct, že Monstrum z toho vyšlo vítězně, i když ne zas o tolik. Pokus o posunutí schématu z Blair Witch zas až tak nevyšel, film totiž není skoro vůbec napínavý, co se stane hlavním hrdinům mi bylo celkem fuk, protože jsem neměla nejmenší důvod se s kýmkoliv ztotožnit a ani "amatérská" kamera nesplnila svůj účel tak, jak měla. Co se bude dít je předvídatelné až hrůza a ani to monstrum není tak nějak monstrózní, jak bych čekala. Mimochodem - nepřišlo vám ani trochu divné, že jediný přístroj, kterému v celé té katastrofě vydržely baterky byla náhodou ona kamerka, díky které celá tahle "nádhera" vznikla? Takhle koncentrované nelogičnost, chyby a blbosti, jako tady, už jsem hooooodně dlouho neviděla... ()
Tak to byli fakt GIGANTI. Byl jsem fakt vyšokovanej a žasl jsem. Totálně mě to vtáhlo a to prosím, i před tím, než se objevilo monstrum. Demoliční scény jsou dokonalé a třeba procházení tunelem nebo následné zjištění následků kousance je fakt šokující. Nejlepší je ale že i ty postavy byly hodně dobré a věřil jsem jim, že šli pro tu holku místo aby zdrhali. Pro mě největší pecka poslední doby. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (57)
- Myšlienka, že monštrum je mláďa a hľadá svoju matku, je, ako režisér potvrdil, inšpirovaná mláďaťom slona, ktorý sa pri strate rodičov správa rovnako. (Greenpeacak)
- Vo filme si cameo účastníka party zahral aj slávny spevák americkej punk rockovej skupiny Yellowcard, Ryan Key. (HUMOOOO)
- Před prozrazením oficiálního názvu filmu kolovala na internetu spousta úvah, a projekt byl tak znám jako "1-18-08", "Voltron", "Colossus", "Slusho", "Cheese", "Bertha" nebo nakonec použitý Cloverfield. (3DD!3)
Reklama