Režie:
Claude MillerKamera:
Gérard de BattistaHudba:
Zbigniew PreisnerHrají:
Cécile de France, Patrick Bruel, Ludivine Sagnier, Julie Depardieu, Mathieu Amalric, Nathalie Boutefeu, Sam Garbarski, Robert Plagnol, Valentin Vigourt (více)Obsahy(2)
Malý Francois vidí svou rodinu naprosto idylicky. Z krátkých vyprávění si v představách složil i romantickou minulost rodičů. Jediné, co nezapadá do této iluze dokonalého štěstí, je stále častější výraz zklamání v otcových očích, když se na Francoise dívá. Až v den svých patnáctých narozenin se Francois dozví pravdu. Nepřikrášlenou dětskou fantazií nebo lží. Nic není tak idylické, jak si vysnil, a minulost jeho rodičů je mnohem temnější, než se na první pohled zdá. Tíží je tajemství, které nikdy nemělo být vyzrazeno. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (26)
Naprosto respektuju vážnost a myšlenku tématu. Přesto si myslím, že takhle sterilizovat takto silný příběh je chyba. Opravdu emoce, jejich zabarvení, podpoření hudbou, by dodaly příběhu naléhavost a bezmoc, nikoli jen faktickou ale i divácky sdílenou. Jinak není filmu co vytknou, stylizace, obraz, herci, scénář, vše sedí, jak má. Žel režisér se rozhodl, že nám bude jen sdělovat, nikoli vyprávět a tím nás připravil o divácký zážitek a barevnější pohled na historii. Skutečný příběh francouzské židovské rodiny za války, pře a po ní, který jest vykastrován necitlivou rukou režiséra... 50% ()
Francúzky film sa snaží vyrozprávať v podstate jednoduchý príbeh až príliš zložito. Striedať tri roviny príbehu už vyžaduje trošku zručnosti, ale hlavne silný príbeh. Nemohol som sa ubrániť dojmu, že rovina zo súčasnosti bola zbytočne navyše a právom dostala najmenej priestoru. Prevažná časť filmu sa odohráva počas 2.svet. vojny, ale režisér sa všetkým scénam, ktoré by túto dobu pripomínali šikovne vyhol. Možno pre rozpočet, možno z iných dôvodov, ale niečo mi tam chýbalo. Skôr na jedno pozretie. 60%. ()
Velmi povedená záležitost. Sága židovské rodiny z Paříže od r. 1936 do 1985. Chvílemi složité, střídání časových rovin. Hudba-Zbigniew Preisner se nezapřel ve svém původu, přizval i legendárního Josefa Skrzeka z SBB. Kameraman se vyřádil. "Ztrátu své rodiny přežil, ztrátu psa nikoliv". O ději těžko něco napsat, musí se vidět. ()
Příběh je hodně zajímavý a silný, jen ten způsob vyprávění - tj. skoky v čase podobné jako v EDITH PIAF - je malinko nešťastný a zhoršolval orientaci v ději. Nicméně i tak jsem si film docela užil a potěšil rovněž osobní účastí režisér Claude Miller, který si svůj film na festivalu uvedl a odměnou mu bylo vyprodané kino. // FFF 2007 ()
Značně anorganickým složitým rámcováním zatížený silný příběh, jemuž by posloužila větší pokora tvůrců k osudům, které se rozhodli ztvárnit. Pokora – a také skutečně vidomý člověk za kamerou, který by dění neporcoval jako videoklip nebo televizní reklamu, ale právě svým jedinečným hlediskem vytvářel svět. ()
Reklama