Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (2)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 218)
Je to výjimečná holčička….. Kterou se nevyplácí provokovat. Prvních 30 minut se vlastně není čeho bát. Snad jen dokonalosti dívenky. Takový normální film ze života rodinky se třemi dětmi. Později mě ten smrad začíná pěkně votravovat. A nejen ona! Ale zpočátku převládají klady. Oceňuji stupňování napětí i ve scénách, kde vlastně o nic nejde. Ale když začíná jít do ,,tuhého“ a dětské hry jdou stranou, musím si opakovat, že horor má provokovat a že udělat z Johna idiota je záměr. Bohužel si to musím říkat velmi často, zvlášť, když se k Johnovi přidávají i ostatní. A tak zjevení K.Rodena působí dvojnásob sympaticky. Má totiž dobré zprávy. Teda jak pro koho. Jasně že je zajímavé, jak ta malá bestie dokáže manipulovat. Ale je to díky kreténismu ostatních. A to mi vadí. Kdybych to býval věděl….. Proto bych místo Sirotka doporučil raději celý Sirotčinec! A ještě jedna rada: Když sirotka, tak ne z Ruska! PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Absolutní souhlas s DaViD´82. Je to výjimečná holčička… ()
Solidní psychohoror, kde mě trápily pouze tři fakty. 1) Jakmile se na plátně objevil Roden, jakoby konečně přišla postava, která má koule a charisma. Do té doby to nikdo nedokázal, proto nechápu jeho zhruba 25 vteřinový prostor ve filmu. 2) Ty holce procházelo až moc "průserů", které by jinak vzbuzovaly pozornost i u naprosto stupidního otce rodiny, který skončil tak, jak si zasloužil. 3) Závěr byl tradičně přehnaný, opakující se a zabil zajímavé prvky, které jsem sledoval v průběhu. Holka navíc měla stejně síly, jako dospělá ženská, takže se téměř nedala přeprat. Duchem možná starší, ale IQ tělo nezesílí. Každopádně skvělý horor, v kterém nechybí napětí, často se hraje na lekací scény, které nepříjdou. Hlavní postava ve svých dvanácti letech ze sebe vyždímala skvělý výkon. Až na pár chybek skvělé. 70% 13.01. 2010 ()
Ale tohle ne, to už tu bylo a tohle zpracování je spíš směšná komedie než hororovej thriller. Spousta scén je šíleně vykonstruovaných a naprosto nelogických, obzvlášť chování dospělých postav postrádá veškerou logiku a s blížícím se koncem se to ještě prohlubuje, skoro mi přišlo, že děti jsou chytřejší, což je docela smutný, navíc postava Esther je až trapně geniální a pravděpodobně se umí teleportovat, je to vědma a slyší i ultrazvuk. Co se týká příběhu, tak jeho schéma je až nechutně okopírovaný a nepříjemně předvídatelný, lekačky taky chabý, nefungujou a je jich málo, prostě celý hodně slabý a několikrát sem se musel až smát, jak je to stupidní, zejména scéna v nemocnici u mě vykouzlila kyselej škleb, jediný co u mě tenhle film zachránilo byla závěrečná pointa, kterou jsem nečekal a byla originální, což mě po předchozím průběhu, kdy sem naprosto přesně věděl, co se uděje, mile překvapilo a pak ještě posledních 20 minut, který byly aspoň napínavý, ale jinak fakt velká bída. ()
Jistě by bylo hezké si představit, že scénárista má mimořádný vhled do problematiky adopcí či vyniká mimořádnou empatií. Já osobně jsem přesvědčen, že se objednal na konzultaci k psychologovi přes adopce a vykydal každou jeho poznámku do scénáře. Možná ale i přečetl nějaký ten článek. Že mu chybí empatie dokazuje absurdním chováním postav, které směřuje jen a pouze k tomu, aby se mohlo stupňovat násilí, nanášet otázky na postavu Esther a pak na ty otázky dávat děsivé odpovědi. Rodiče, kteří mají být dva mimořádně inteligentní lidé, nejsou schopni si dát dohromady dvě a dvě. SPOILERY. Neptají se po motivu první vraždy, nespojují si události do celku, neprovedou jediné rozumné opatření, nezajímá je, že někde venku běhá brutální vrah, který třebas ani není Esther. Děti dokonale umí zahrát pohodové, milující sourozenečky, Esther dokonale skrývá svou krutou povahu, aby jí dala průchod v pro ni nevhodných okamžicích. Její minulost je nekonzistentní. Esther přes podezření nikdo nehlídá. Nikdo se nesnaží účinně omezit její pohyb. Nikdo před ní neutíká. Kdepak, všechno musí směřovat k povinné závěrečné konfrontaci. Bydlení v jakémsi zapadáku na vršku je další nezbytnost. Uf, ušetřte mě. Silná *. ()
Nesympatický párik zazobaných Američanov si adoptuje zo sirotinca malú, ruskú devačku. Z tej sa vykľuje poriadne prefíkaná, psychicky narušená potvora. Toť vsjo. Keď som tu uvidel vysoké hodnotenie tohto filmu, tak som sa tešil na silne atmosferický horror pri ktorom sa počúram od strachu. To som sa však poriadne prepočítal. Je to len priemerný thriller s mierne prihlúplym rozuzlením. Pre mňa osobne dosť veľké sklamanie. Hodne nadhodnotený titul. Ja mu veru viac ako tri hviezdičky nedám. *** ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Jedním z producentů byl Leonardo DiCaprio. (Teodorik)
- Tržby ze severoamerických kin činily 41,6 milionu dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 77,9 mil. (NIRO)
- Ve scéně, kdy Esther (Isabelle Fuhrman) v sirotčinci maluje lvíčata, je barva štětce nejprve fialová a poté žlutá. (LEGACY)
Reklama