Reklama

Reklama

Přicházím s deštěm

  • Francie Je viens avec la pluie (více)

Kdysi Kline (Josh Hartnett) sloužil u losangeleské policie, dnes se jako soukromé očko vydává do Hongkongu pátrat po zmizelém synovi čínského miliardáře. Se svým starým přítelem a bývalým kolegou Meng Zim - nyní hongkongským policistou - sleduje Shitaovu slábnoucí stopu až k místnímu zabijákovi Su Dongpovi a jeho krásné, na drogách závislé milence Lili. V Klineově mysli ale nečekaně ožívají děsivé vzpomínky na případ sériového vraha Hasforda, který jej přiměl opustit řady policie. Jeho soustředěnost je ta tam. Dokáže si Kline zachovat zdravý rozum a dotáhne pátrání do úspěšného konce? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (191)

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Nepopsatelné. Snově uhrančivá melancholie se silnými základy v pastiši, typizaci postav, existencialismu či audiovizuálně-vypravěčské řeči videoklipů. S přehledem se dá o I Come With the Rain říci, že jde o první film, který z videoklipů spolehlivě a bezztrátově vyextrahoval veškerou jejich poetiku se všemi přednostmi a rozvedl ji do podoby mimořádně působivého, hypnotického, striktně audiovizuálního zážitku (přesto se film nedá označit za nedějový) a velkého, komplexního díla s vytříbenou vypravěčskou řečí, která nenechá žádný z naskytujících se motivů bez povšimnutí. P.S. Hudební podkres je za 11 z 10. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je přece jen něčím víc než jen videoklipem o lidském utrpení. Jednoduchý alegorický příběh plyne velmi pozvolna a temporytmus vyprávění ještě více zpomalují často až meditativní sekvence, podpořené fantastickým audiovizuálem. Spíše než závěrečné setkání dvou ústředních postav, ke kterému snímek nevyhnutelně směřuje, se ale tím nejpůsobivějším zdá být konfrontace Hartnetta s masovým vrahem/umělcem, kterou v mrazivém finále podbarvují andělští A Silver Mt. Zion. Jediným výraznějším nedostatkem filmu tak je, že se všechny klíčové prvky nikdy plně nepropojí v jednom opojném, definujícím momentu. Film ve druhé půli nepostrádá crescendo, ale nikdy nedosáhne uspokojivého klimaxu. _____ Mesiáš přichází z Číny a tohle je v kontextu současné geopolitické situace velmi aktuální zvěstování nového světového pořádku. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Tran Anh Hung vytvořil fenomenální dílo, které lze bez nadsázky označit za evangelium postkoloniálního globalizovaného světa. Cesta k transcendenci, která zde má doslovně význam jako odpoutání se od těla coby hmoty a s ním spojených zafixovaných kódů myšlení, vede přes agónii. Příznačně pro současný svět a jeho kulturu film využívá až odtažitě vycizelovanou formu, ale postupně směřuje k maximálnímu vypětí. Nápaditě jsou takto užiti herci v hlavních rolích, kteří všichni jsou ohromně populární hvězdy. Jejich zářivé tváře hyzdí známky emocionálního vypětí i fyzické únavy a jejich výstavní těla se potřísněna krví a špínou svrašťují extatickou bolestí. [Fresh Film Fest 2009 - "Přicházím s deštěm"] ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Takový film, který (zřejmě) úplně nepochopíte, ale moc vám to nevadí, jelikož na co nemá mozek, to nahradí pocit, takže to ve výsledku nebude zlý. Josh Hartnett má prostě charisma a nevím jestli bych to bez něj tak dobře ustál. Něco mi nedovolí napálit téhle light podivnosti vyšší hodnocení, ale odnesl jsem si z toho rozhodně víc než prázdný průměr. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Spolu s Trierovým Antikristem je I Come With The Rain jedním z nejpůsobivějších biblických podobenství, jaké jsem viděl. Tento film je ale o poznání poetičtější a ne až tak krutý, což ale neznamená, že by se zde krutostí šetřilo, naopak šokujících a násilných výjevů je tu požehnaně, jde spíš o to že Antikrist je přímo „ultra-krutý“. I Come With The Rain je k tématu náboženství navíc shovívavější, až nekritický a tam, kde Trier mísil skepticismus s cynismem, Anh Hung Tran užívá mysticismu a samotnou víru nijak nezpochybňuje. A ačkoliv jsem zapřísáhlý ateista, příběh tohoto filmu mě opravdu chytnul a ve svém symbolickém konci emocionálně úplně odrovnal. ___ Tím nejúžasnějším na celém filmu je jeho audiovizuální stránka. Formě dominuje digitální kamera, díky níž jsou noční scény stejně jako u filmů Michaela Mann neuvěřitelně atmosférické a v kombinaci s „emocionálním“ soundtrackem jsou převážně dialogů prosté scény z nočního města úchvatným filmovým zážitkem. Navíc je zde užito poněkud neortodoxního střihu, flashbacky umně doplňují diegetickou přítomnost, paralelní události se prolínají a v některých scénách pomocí střihu, jindy se vpíjejí přímo do jednoho obrazu díky užité dvojexpozici. Každá z jednotlivých postav je se svým osobním příběhem velmi zajímavá, přičemž některé z nich by si zasloužily své vlastní vyprávění…především tedy vrah-umělec v podání skvělého Eliase Kotease. Josh Hartnett svou nejednoznačnou postavu zvládl taktéž bravurně a Byeong-heon Lee je skvělý snad v každém filmu (ani jednorozměrná role v pitomém G.I. Joe ho nedokázala shodit). Tento film mě neskutečně potěšil, je bravurní kombinací uhrančivého audiovizuálna jak od Michaela Manna (snad jen více poetického) a zajímavého příběhu, ve kterém rozhodně není nouze o zajímavé postavy. 100% ()

Galerie (10)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo na Filipínách, v Číně a v USA. (Terva)
  • Film měl premiéru 27. května 2009 v Tokiu v Toho Cinemas Roppongi Hills. (Terva)
  • Skulptury ve filmu jsou přímo inspirovány obrazy Francise Bacona. (ledzepfan)

Reklama

Reklama