Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Helena Altmanová je sympatická profesorka francouzštiny a literatury na gymnáziu. Patří k oblíbeným pedagogům, díky zdravému nadhledu si rozumí se studenty i kolegy ve sborovně. Zato její soukromý život je plný překvapení. Soužití v jednom bytě s bývalým manželem, úspěšným spisovatelem Karlem, problémy ovdovělé sestry Kristýny, manželské karamboly syna Adama i pozdní lásky babičky Alžběty - to všechno Helenu zaměstnává natolik, že jí na vlastní život a vlastní city jaksi nezbývá čas. A přesto jednoho dne přijde to, co obvykle přichází, když už jsme na sny rezignovali. Helena se za pohnutých okolností seznámí s lékařem záchranné služby Františkem. A úplně normálně a naplno se zamiluje! Začíná bouřlivý příběh plný vášně, rozchodů a návratů, v němž vztah zamilované dvojice plánovitě či neplánovaně komplikují jak partneři, tak další členové rodiny. Na otázku, kde hledá náměty, scenáristka a režisérka Marie Poledňáková odpovídá: „Je to jednoduché, náměty leží na ulici, stačí se shýbnout,“ ale vzápětí dodává: „Já už jsem si plánovala jen bezstarostné užívání života, těšila se na cestování, na nové zážitky a objevy. Opravdu jsem neměla zájem chodit po ulici, natož se shýbat! Jenže pak tam leželo … NĚCO… čemu neodoláte, co musíte uchopit, musíte do toho jít, bezhlavě a naplno. A to byl začátek projektu Líbáš jako Bůh. Už léta jsem nepsala tak rychle a spontánně. Inspirací mi byly situace, které se odehrály dnes, včera nebo před třiceti lety a na které nikdy nezapomenu,“ přiznává se autorka této úspěšné české komedie. „Ve scénáři se otiskly moje zážitky, příběhy přátel, kamarádů i dětí a dokonce i situace, jejichž tvůrcem je můj vnouček.“ V hlavních rolích Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška a Eva Holubová. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer

Recenze (868)

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

I na docela - myslel jsem si - rozumných lidech jsem viděl, při zmínce o tomhle filmu dojetí, radost, jakou jim film udělal, ale bohužel pro mě to bylo opět zklamání. Domníval jsem se, že když v něm hraje O.Kaiser, tak nepůjde pod svoji laťku. Ale už si ji dal - po vzoru jiných - níže. Aby ne, vždyť jeho kousky, kterými baví sám sebe, ale i pár jiných občanů jsou nákladné, podobně i jeho cestovatelská vášeň a jiné koníčky. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Na žádnou esemesku mu neodpovím. Stejně nebyla od něho." I hodně dospělí lidé mohou prožívat vztahové horory a to je vlastně dobře. Zejména mne pobavila ta důchodcovská linie slepé s hluchým, kdy podnikavý Arnošt s kladívkem hodně zaválel. Jinak se přiznám, že kdyby mě nějaká žena oslovovala Fanoušku, Fandulko či Bambulko, tak bych ji neprodleně přetáhl po palici jejím hasákem a pak bych ji zahrnul jejím bagrem. Ale tady jsem se dozvěděl, že mi na to sere Bílej tesák, takže zpět k tématu. Mě to vlastně celkem bavilo, vyděsilo mne to do budoucna a dokonce mne to poučilo - od této chvíle si brát přilbu vždy, když budou padat lidi. A jelikož mi k tomu chvilku zabrnkal Divokej Bill, tak na tuto partnerskou rošádu nebudu svým hodnocením zlý. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Líbáš jako Bůh je jeden ze dvou komerčně nejúspěšnějších českých filmů posledního roku, vidělo ho kolem milionu diváků, což nám dává celkem přesnou představu o průměrném vkusu českého národa. V přímém srovnání s Vejdělkovými Ženami v pokušení se ale jasně ukazuje, že Marie Poledňáková už naprosto ztratila svůj někdejší glanc a hlavně soudnost. Pomineme-li tedy typickou maloměšťáckou poetiku, která se dala vysledovat i v Poledňákové klasických komediích a která je spojujícím prvkem s Vejdělkovým kasovním trhákem, tak Poledňáková úplně propadá v oblasti situačního humoru, vázne výstavba gagů a její komedii zcela chybí funkční komediální složka. Nezasmál jsem se snad ani jednou (snad vyjma scény s plechovkou na hlavě) a vážně si myslím (a to nejenom dle hodnocení zde), že chyba není na mé straně. No zlidoví snad nějaká hláška podobně jako třeba ,,Matýsek se posral!"? Dost o tom pochybuji. Přesně to je ten rozdíl, který dělá Vejdělkovu podobně maloměšťáckou komedii únosnou a funkční, kdežto Líbáš jako Bůh bude pomalu odsunut do koloběhu repríz a postupně zapomenut. Tytam jsou časy ,,nejlepší veselohry století" (i když tenhle titul píšu do skutečně obřích uvozovek) a tatínkovské odysei... PS: Někde jsem si přečetl, že v nové Poledňákové hraje pan Arnošt Lustig, Člověk, kterého obdivuji, což byla hlavní motivace podívat se na tenhle film. Ale ani on nebyl motorem, který by můj divácký zážitek nastartoval... Podobné filmy: Ženy v pokušení ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Líbáš jako bůh je niečo ako tínedžerská komédia pre starších. Situačný humor bol chvíľami dosť násilný aj dookola opakovaný - napríklad Kamila Magálová musela vždy pozhadzovať všetko okolo seba a potkýňať sa ako v nemej groteske, kedykoľvek ju niečo znervóznilo. Plus ma už po tisíci krát iritovalo idylické usporiadanie životov všetkých zúčastnených, ktoré je také zakorenené v českých televíznych seriáloch - luxusné vily, autá, záhrady, domy a chaty, nikto nepracuje a predsa nehladuje, kto pracuje, zarába asi milióny, ostatní sú spisovatelia a intelektuáli pracujúci doma... Asi mám komplex, lebo ja stále pracujem a džípy ani vilu a chatu nemám... tak ma proste táto šablóna jeduje, lebo nie je o reálnych ľuďoch. Ale inak som sa smiala na plné pecky. Relaxačná komédia pre vekovú hranicu 30+, pretože ako bolo na amfíku jasne vidieť, mladšie ročníky peripetie zrelých lások a prezretých životov nechápali a predčasne odchádzali. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Na komentáři mém a kolegy Tosima je krásně vidět, že co člověk, to názor. Musím poznamenat, že ve vztahu k "nové" české kinematografii jsem spíše kritikem, než příznivcem. Proč tu ale tolik lidí čpí síru a rozhazuje odpadky, je docela s podivem. Líbáš jako bůh je velmi solidní komedie, která více než na nápadu staví na dialogu a kvalitních hereckých výkonech (z obsazených bych jen škrtnul celou postavu Bohunky - Evy Holubové). Přemýšlím, kde už jsem to viděl Mildu Šteindlera takhle zběsile řídit. Pak ještě role Arnošta (Lustiga) je trochu záhadou, proč se velký spisovatel k tomuhle pofidérnímu a slabomyslnému "cameu" propůjčil? Chtěl si zahrát ve filmu režisérky veselohry století? Možná. Své příznivce jistě potěší i výstupy pánů Bartošky a Kaisera. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (17)

  • V jedné ze scén na letišti přijde Heleně (Kamila Magálová) SMS. Čas na mobilu je 8:08, čas přijetí SMS je ale 9:32. (David7)
  • Kvůli slovenskému přízvuku Kamily Magálové (Helena) se původně počítalo s jejím předabováním, konkrétně Ilonou Svobodovou, která jí propůjčila hlas už v pohádce O Ječmínkovi (2003), případně Zlatou Adamovskou. Nakonec se tak nestalo a slovenský akcent herečky je ve filmu vysvětlen tak, že vyrůstala sedm let s otcem v Bratislavě. (funhouse)
  • V čase 40:47 filmu lze za Bohunkou (Eva Holubová) vidět korbu nákladního auta naloženou, nicméně v čase 41:05, poté, co řekne „na to ti sere bílej tesák,“ vidíme korbu poloprázdnou. (DJMaroko)

Související novinky

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

08.11.2022

Ve věku jednaosmdesáti let v úterý v dopoledních hodinách zemřela česká scenáristka a režisérka Marie Poledňáková, autorka populárních rodinných komedií včetně dodnes extrémně oblíbené „české komedie… (více)

Jaroslava Adamová 1925 - 2012

Jaroslava Adamová 1925 - 2012

16.06.2012

V sobotních ranních hodinách zemřela v Praze ve věku 87 let herečka Jaroslava Adamová. Začínala jako statistka v Národním divadle a divadle Větrník už za studií na konzervatoři, kde absolvovala v… (více)

Reklama

Reklama