Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Místy docela temný thriller, který nám již na začátku ukáže konec filmu a pak teprve vypráví zápletku, která jej zapříčinila. Film je příběhem policejního fotografa, který pořizuje snímky mrtvých těl. Život začíná být nudný a jedna nehoda zapříčiní jeho změnu. Pozná Julii, která je po automobilové srážce v komatu a když ji jde do nemocnice navštívit, je nedopatřením označen jako její tajemný přítel, kterého potkala v Kambodže. Jak děj ubíhá, hlavní hrdina se více a více zaplétá do spárů osudu a smyčka kolem jeho krku je čím dál tím těsnější. Závěr filmu není však žádným překvapením a musí přijít to, co divák očekává, aby se poslední článek řetězu spojil. Jako obvykle severská kinematografii nezklamala, film je nasnímán velice pěkně, dobře zahraný a udržuje slušnou laťku napětí až do poslední chvíle. Škoda jen, že hrátky se staronovým Sebastianem nebyly delší a hlavně tajemnější. Pokud vás bude život s ženou a dítětem nudit, pusťte si tento film a poté popřemýšlejte, jestli je lepší zůstat v zajetých kolejích "šťastného" života nebo nasednout na jiný vlak… (7/10) ()

messi@h odpad!

všechny recenze uživatele

Pan režisér si hraje na artového umělce, takže je místy nesrozumitelné, co se na plátně odehrává - hlavně že je spousta míst podložená klasickou hudbou. Vychytávka s prolínáním dvou dějů (jeden většinou představuje vzpomínky, druhý současnost) není špatný, ale když se ve filmu opakuje asi po sedmé, působí už únavně. Film obsahuje i naprosté nesmysly (slepá žena pošle svého přítele pryč, a zústane doma dobrovolně sama s naprosto neznámým a podivným člověkem; zraněná leží na jednotce intenzivní péče do půl těla nahá a kolem ní pobíhá celá její rozvětvená rodina, sestry, pacienti chodí okolo chodbou...). Na malý moment zhruba uprostřed filmu se zdálo, že se z toho vyklube zajímavý thriller, ale následuje zklamání. Že si nějaký film hraje na umělecký a artový, to ještě nic nevypovídá o jeho kvalitě. Mám ale pocit, že spoustu zdejších uživatelů na to režisér nachytal. ()

Reklama

Oudee33 

všechny recenze uživatele

Celkem originální zpracování kde název rozhodně vystihuje co že si to zde vzali tvůrci na paškál. Tak trochu nedotažený momenty, kde jsem mhouřil oči nad reálností střídají nápadité scény a celé to nadbíhá a připravuje půdu k závěrečné půlhodince která nepostrádala šťávu s houstnoucí atmosférou, vychytanými dialogy a solidními hereckými výkony. Závěrečný zvrat s koncem samotným jsou fajn tečkou. Úsměvný odkaz na hollywoodské happy endy kde pošlou hlavního hrdinu do kopru za použití divákova nadhledu mě utvrdil v jakési nadsázce s kterou jsem většinu filmu sledoval. 69% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Některé filmy by vážně neměly mít konec. Natočené je to bravurně, se smyslem pro atmosféru a napětí. Dokud scénárista a režisér v jedné osobě tahá diváka za fusekle a ten neví, která bije, funguje film na jedničku. Když začne odkrývat karty, a to se stane nejpozději při nečekané návštěvě Sebastiena v hnízdečku lásky, začne love story rychle ubývat dech. Zápletka, resp. její rozuzlení je tak nějak hollywoodské a film pro mě ztratitl své kouzlo. Celkový dojem: 60 %. ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Fenomenálny prológ + hodne skvelých autorských a vizuálnych nápadov nakombinovaných (ALE) s takým scenáristickým polotovarom, ktorý by som si nekúpil ani za 49Kč, ani v romantickej edícii za 99Kč. Verím na krízu stredného veku, neverím ale na nesúdnosť vo chvíľach, v ktorých rozum volá po záchrane a po červenej na semafóre. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama