Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

farmnf 

všechny recenze uživatele

Klady: profesionálně udělaný , dobrá kamera, krásná hlavní postava, dobré herecké výkony, má to spád bez hluchých míst. Zápory: Budeme řešit rasismus a budeme a budeme. Buď budeme segregovat arabáče nebo negry, nebo všechny až na věky věků i kdyby sme se z toho měli posrat. Budeme věšet americkou fangli i na hajzlu i v garáži a ráno si přivstaneme a pověsíme ji a počkáme až bude volat Alkaida. Budeme dělat nereálné scénáře, kde si malá holka vychovaná po arabsky řekne tvrdýmu amíku od maríny o porno a ještě se vykecá z toho, že když se na to čumí a mele nohama, má pak orgasmus. Těhotná pravá bílá američanka chce libanonce aby na ni civěl u porodu protože manžel nemá čas. A další a další blbé úlety. Kdy se ti pitomý požírači hamburgrů naučí dělat normální trochu reálné filmy, když už mají celkem normální a docela slušnej a citlivej námět? ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiná Americká krása. A dost možná - lepší než ona. Přirozeně mě moc potěšilo, že tuhle první větu jsem napsal chvíli před tím, než jsem zjistil spojitost Towelhead a American beauty skrze postavu Alana Balla. Nothing Is Private (druhý distribuční název tohoto filmu) si na nic nehraje. Nejste schopni nic dopředu předvídat. Budete šokováni vývojem. Ohromí vás úžasný herecký projev charismatického Petera Macdissiho (je to skutečný Libanonec z Beirůtu, zahrál si epizodní roli v seriálu JAG). Ještě o kousek lepší je ale Summer Bishil coby Jasira (ročník narození 1988), půvabná Kaliforňanka s indickými kořeny po otci, pro niž byl Towelhead první velkou rolí (o téhle kočce ještě určitě uslyšíme). Už teď se těším na její nový film Crossing Over s H. Fordem, kde ale v nabité sestavě nemůže dostat ani zlomek prostoru. Summer Bishil byla za roli Jasiry nominována pro rok 2009 na Independent Spirit Award v kategorii Best Female Lead - tak uvidíme .-) ____Silný příběh s dokonale promyšlenou a pasující hudbou, které si ale všimnete jedině v silných pasážích, kde neruší ale naopak nahrává ději.___Přemýšlím, jestli mám napsat, že silnější příběh jsem letos neviděl. Asi ano, je to tak.___Pokud by vás film hodně zaujal a chtěli jste si přečíst i novelu, tady je tip kde ji sehnat.___Jsem opravdu zvědav, jak tento příběh obstojí v porovnání s veleúspěšnou Americkou krásou Zasloužil by si dostat se minimálně na stejnou příčku, reálně ale asi upadne v šeď zapomnění (proč?). ()

Reklama

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Hľadám nejaký 2 * komentár a nič nevidím. Zo všetkých hodnotení sú 3 2*, inak všetko nad. Som presvedčený, že krátke komentáre sú účinnejšie (vďaka Roberte), ale tu to proste inak nejde (prepáč Roberte). Čo sa nám pán Ball, scenárista fenomenálnej Americkej krásy, snaží povedať ? Ďalšia otázka - čo a akým sposobom ? Americká krása je len jedna a na jej úspechu a výnimočnosti má zásadný podiel pán Mendes na stoličke režiséra a jeho oko. Pretože hoc má scenár Nothing is private potenciál AK, musel by byť, podľa mňa, uchopený úplne inak...toto bude fakt dlhé...13ročná Jasira chtiac nechtiac funguje medzi šialenou matkou a až psychopatickým otcom ako zvláštny katalyzátor frustrácií a dogmat ich oboch. V satelitne posobiacom mestečku, kde sa usadil jej otec, nájde viacej vzrušenia všetkého druhu a tu sledujeme zopár mesiacov jej života. Odpanenie, opakované (nechcené i ponúknuté oholenie), niekoľko faciek, neskutočne veľa orgazmov (lucky her). Pán Ball nemal moc šťastia v rozhodovaní, čomu dať prednosť a /ne/vedome do toho zatiahol i nás. Neviete, či sa máte smiať, či máte byť znechutení, či máte Jasiru ľutovať, či to myslí autor vážne alebo si z Vás robí srandu. Čo v AK fungovalo, a že tu boli všetky tieto roviny, tu sa rozpadá práve v tieni svojho predchodcu, na ktorého tak výrazne titul odkazuje - hudba T.Newmana je identická, kamera snímajúca prostredie, kde sa príbeh odohráva taktiež. Summer Bishil je heavenly creature, dokonalá vo svojej zmätenosti, dostatočne rajcovná, ale stále - je život 13ročných takýto ? Čím to je ? Prostredím, z ktorého pochádza, matkou ktorá nevie čo so sebou, bigotným otcom (mimochodom skvele zahraným S.Headleym) ?? A tu mi napadá ďalšia vec, film sa tak naliehavo chce dotýkať témy odlišností národov, v tejto dobe, prečo teda "provokuje" jednostrannosťou, prečo otec nemá jediné pozitívum? Takmer všetkým postavám chýba prepracovanosť, a tak ako najdoveryhodnejšia ostáva postava Aaarona Eckharta, ktorý ale nedostáva dostatok priestoru ( ČO JE ale z podstaty jeho "miesta na slnku" DOBRE kvoli nevyrovnanosti a zmätenosti scenára a dramaturgie). A Toni Collette s postavou, ktorá nám hovorí čo? Že i vo svete divností existujú proste čisté duše, ktoré chcú mať istotu, že si nebudú musieť nikdy v živote nič vyčítať? Jasné, ale nech nie sú tak biele. Fakt nevyužitý potenciál že až...takže moje sumárum: príliš zmätku na jeden film, som zvyknutý na iné divnosti, mám pre ne pochopenie a viem si ich užiť ( napr. Happiness), ale myslím si, že pán Ball mal prenechať réžiu niekomu inému a mohol som hviezdičkovať úplne inak. Vo všetkej tejto zmätenosti ale verím v svetlé filmové zajtrajšky (čo je očividne i prípad autorov, ten záver je gýčovina sama). Prepáč Toni, prvá 2 Tvojej filmografie ! PS: A ak chceme byť "politickí", prečo nie sposobom, akým nám to predkladá film The Visitor. Všetky výhrady, ktoré som našiel v komentároch k tomuto filmu mi prídu po tejto 2hodinovej skúsenosti neadekvátne ! ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Tak to bolo veru dosť intímne, ale zároveň aj zvrátené. Všetko sa to točilo okolo 13-ročnej Jasiry a jej prvého objavovania predčasnej dospelosti. Celý príbeh sa odohráva na predmestí Houstonu, kde sa v zaujímavom susedstve napokon vyvinie množstvo nečakaných udalostí, ktoré navždy ovplyvnia vývoj Jasiry. Veľmi zaujímavé bolo najmä to koľko rôznych vplyvov tu na ňu pôsobilo a každý svojim spôsobom inak. Ten jej otec bol ale riadne drsný, keď rozhodoval o všetkom za ňu - niet sa čo diviť, že potom sa ešte viac snažila vzoprieť. Zaujímavý film svojim príbehom aj ideou, ale keď sa to tak vezme z pohľadu posolstva a samotného spracovania, tak to bol len priemer. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Obrovské překvapení. Hrozivě skutečné drama o znásilnění a sexu nezletilých (13 let pro upřesnění). Film naštěstí nedusí diváka depresivní atmosférou, ale vážné pasáže prolíná se zábavnými (kočka, první orgasmus, "Have sex with me"), a jde mu to stejně skvěle, jako to šlo u Americké krásy. Je vidět, že jsou oba filmy od stejného autora. Summer Bishit bylo v době natáčení již osmnáct let a musím říci, že jde o jedno z nejkrásnějších stvoření, jaké jsem kdy viděl. Ona i ostatní podávají bezchybné výkony, obzvláště musím vyzdvihnout Aarona Eckharta, který zde a v Temném rytíři dokázal, že by klidně mohl patřit mezi hereckou elitu. Snad, jednou... Nothing Is Private se mi zarylo pod kůži a zůstane tam ještě pěkně dlouho. ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama