Režie:
Gaspar NoéScénář:
Gaspar NoéKamera:
Benoît DebieHudba:
Thomas BangalterHrají:
Nathaniel Brown, Paz de la Huerta, Marina Stone, Olly Alexander, Emily Alyn Lind, Gaspar Noé, Tošio HanaokaVOD (1)
Obsahy(1)
Po tragické smrti rodičů při autonehodě jsou sourozenci Oskar a Linda rozděleni. Znovu se setkávají až v Tokiu – v rušném, tajemném a pro dva mladé lidi nebezpečném městě. Oskar pracuje jako drogový dealer, Linda ve striptýzovém baru. Oba si slíbí, že už se za žádných okolností nikdy neopustí. Jedné noci je Oskar při policejní šťáře zastřelen. Ale slib, který si dali, mu nedovolí opustit tento svět. Jeho duch bloudí nočním Tokiem a realita ztrácí pevné obrysy. Přítomnost se začíná míchat s minulostí i budoucností ve vizuálně úchvatný a přitom děsivý koktejl. Podmanivý film z prostředí tokijských nočních klubů, který vypráví o životě, o smrti a o lásce. Režisér Gaspar Noé v tomto snímku posouvá hranice filmu a nabízí divákům nevšedně silný zážitek. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (397)
"Navzdory transparentní naraci a až překvapivě snadno uchopitelnému obsahu si přesto může snímek najít spletitější cestu do srdce i poněkud otrlejšího filmového fajnšmekra. Noého specifická filmová estetika povyšuje formu nad obsahem a jí podřizuje vše." více
"Keby bol film z časti scenára a pár experimentálnych častí, ktoré dal a vmestili by sa do hodiny a pol, film by mal odozvu aj u diváka. Takto odozvu mať nebude. Určite. Len v prípade, ak niekto opäť bude chcieť ukázať, že videl aj iný zahraničný film a spomenie ho, lebo bude málo ľudí, ktorí si ho…" více
"Každý, kdo viděl cokoli podepsané Gasparem Noé, od jeho nejnovějšího snímku očekává něco perverzního, šokujícího, v původním smyslu toho slova hustého. Při sledování snímku Vejdi do prázdna se to však všechno rozplývá, jakékoli předsudky, předpojatosti, jaké že to vlastně bude, se okamžitě…" více
"Vše, co se ve snímku odehrává, je kontinuálně prožíváno vědomím hlavního hrdiny, který je přitom většinu času po smrti! Stále přítomné hledisko vnímající bytosti, která události zažívá, utváří pocit, že přes vnějškovou rozbitost je celé dílo odvyprávěno vlastně v jediném „záběru“. K docenění této…" více
"Snímek nepřináší velké myšlenky, ale má jasně vymezenou koncepci, které je do posledního detailu věrný a dle mého názoru má i kvality spirituálního a experimentálního filmu, jenž umožňují “dívat se a procítit dílo jinak”." více
"Noého režijní pojetí pracuje s nevídanými formálními prostředky. Absolutně zosobnělou kameru jsme mohli vidět třeba ve Schnabelově filmu Skafandr a motýl, ale tam zdaleka nezacházela tak daleko, do tak dokonalé synchronizace s dechem, mrkáním a tlukotem srdce postavy. Opačný extrém pak nabízí…" více
"Tento film vyžaduje opravdu pozorného diváka. Od vize se ale Noé posouvá do slepé uličky. Neudržuje si jednu linii a divák je pak ztracen. Možná kdyby ke každému lístku přibalili divákům jointa, tak by ten snímek fungoval naplno, se vším, co k tomu patří." více
"…kde postavy ztrácí spojení s realitou, kde smysly přestávají normálně fungovat, kde se předměty zhmotňují, ožívají a transformují do nejrůznějších kaleidoskopů či obrazců a kde postavy zažívají extrémní snové stavy s pocity splynutí věčnosti univerza a zároveň jsou přímými aktéry vizí procházení…" více